fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלך לעולמו אלי אביבי, נשיא מדינת אכזיב

רינה ואלי אביבי. צילום רפרודוקציה
רינה ואלי אביבי. צילום רפרודוקציה

מותה של אגדה. אלי אביבי, מי שייסד והקים את מדינת אכזיב  נפטר הלילה (רביעי) בגיל 88.   רעייתו רינה הודיעה בעמוד הפייסבוק הרשמי של מדינת אכזיב כי "נשיא מדינת אכזיב" הלך לעולמו. מועד הלוויתו טרם פורסם.

אין איש בארץ שלא הכיר את אביבי שגר במדינת אכזיב, על צלע ההר מול הנוף החלומי של הים התיכון.  חוף ים בתולי, מים, שמיים, שקט ואיש אחד עם אידאולוגיה שהצליח לעשות מהפכה.  את בני הזוג אביבי, מדינה שלמה הכירה. המונים נסעו עד קצה הגבול בשביל להתחכך במסיבות אכזיב הנחשבות של  הבוהמה של שנות ה-70.  ביקרו שם: דן בן אמוץ, אריק איינשטיין, שמעון פרס, סופיה לורן, בר רפאלי ועוד.

מדינת אכזיב. צילום: דורון גולן
מדינת אכזיב. צילום: דורון גולן

בשנים האחרונות  מצבו הרפואי של אביבי לא איפשר לו להתראיין. עד יום מותו, הוא חי בביתו על צלע ההר, לבוש בגלבייה ונעזר במטפלת, כשרעייתו רינה מתגוררת בית לצידו, ובגיל 71 ממשיכה את דרכו בנחישות.

רינה ואלי אביבי. צילום רפרודוקציה
רינה ואלי אביבי. צילום רפרודוקציה

 אביבי הגיע לאכזיב בסירה בשנת 1952, אחרי מסעות בעולם מצא את הכפר 'אזיב' הנטוש.  שבע שנים חי שם לבדו. הוא היה אוכל דגים שדג מהמים כרובינזון קרוזו. בכל אותם שנים נאבקו הרשויות שאביבי יזוז מהאדמה שהייתה ככל נראה יעד אסטרטגי למדינה. אביבי ידע במה מדובר ולא התפנה. בשנת 1971 החליטה רשות הטבע והגנים על הקמת הגן הלאומי אכזיב, בצמוד אליו. כאקט מחאתי, אביבי הכריז על מדינת אכזיב והנפיק דרכון כניסה. אחד כזה ניתן לקבל גם היום בסיור במקום.

התקופה  שאביבי היה בשיאו הייתה בעידן התמימות, של כבוד ואהבה לזולת, שעירום ואהבה חופשית לא היו מילה גסה. בשנים האחרונות  מדינת אכזיב שבה להיות מקום שכולם רוצים שוב לחוות ומרכז תיירות ולינה שוקק חיים.

 לפני שש שנים  הופק סרט דוקומנטרי על חייהם של  אלי ורינה אביבי. החשיפה העצומה שקיבל אביבי מהקרנתו בלופ בערוץ המדע, הזכירה במעט את הרגעים  היפים  של שנות ה-60, תקופה שבה כולם רצו ליהנות מחלקת האלוהים הקטנה שאביבי נידב לעצמו.  את הכרת התודה הגדולה הוא השיג בזכות ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון כשקיבל ממנו זכויות חכירה על השטח.

 רינה אביבי  הקימה מוזיאון מורשת ענק על צלע ההר, פעם זה היה הבית של המוכתר  בכפר 'אזיב', עוד לפני הכיבוש בבמאי 1948. כיום מוזיאון אלי אביבי חי ובועט עם אוספים מרהיבים  שאסף מהטבע.
בשנים האחרונות  אביבי רצה רק דבר אחד. שאת המורשת שלו יזכרו לדורות הבאים ויאספו עוד חברי כבוד לאכזיב.

"מדינת אכזיב הקטנה, שוכנת בחיק הטבע, התושבים: אלי ורינה אביבי. הממשל: הנשיא נבחר פה אחד, בפה שלו. המנון: המיית גלי הים, ההתמכרות: לשמש לים, לחול לאהבה ולאלוהים. החזון: לאלף השנים הבאות שמירה על ציביון המקום".  מתוך חוקת מדינת אכזיב שנכתבה בשנת 1972 על ידי אלי אביבי שראה וחזה כי בעתיד צריך לעשות רק דבר אחד: לשמור על מפעל חייו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות