fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הישג? תוספת הטבות המס לנהריה תיכנס לתוקף בפברואר 2019, אולי

הפגנה בצומת נהריה במחאה על היעדר הטבות המס (צילום: יעקב רביבו)
הפגנה בצומת נהריה במחאה על היעדר הטבות המס (צילום: יעקב רביבו)

עיריית נהריה  התהדרה בהצלחתה במאבק להשגת שני אחוז מס שלא ניתנו לעיר. ראש עיריית נהריה ז'קי סבג  יצא מחויך מועדת הכספים ופרסם פוסט בפייסבוק  על הישג משמעותי ובשורה לתושבי העיר, אך בין השורות לא אמר סבג כי ועדת הכספים רק תמליץ להכניס את נהריה למתווה הטבות מס חדש. במקרה והדבר אכן יקרה, יצטרך המתווה לעבור בג"צ. אם הכל יעבור בשלום אז  התושבים ייראו את תוספת המס בחשבון הבנק רק בפברואר 2019.  אגב, בישיבת ועדת הכספים  דנו גם בתוספת הטבות מס גם לקיבוץ עברון ולעשרות יישובים ברחבי הארץ, כך שהדיון לא התרכז אך ורק בנהריה.

דרעי וגפני בישיבת ועדת הכספים הבוקר (צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי)
גפני בישיבת ועדת הכספים  (צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי)

נחזור לעיריית נהריה שפרסמה הודעה בזו הלשון: "הושגה הסכמה רחבה חוצת מפלגות של כל חברי ועדת הכספים של הכנסת להחזרת הטבות המס לעיר נהריה ותיקון העיוותים בנושא, המסתכמים בסכומים של עד עשרות אלפי שקלים למשפחה. יו״ר הוועדה, משה גפני, אמר כי מטרתו היא להעביר את תיקוני העיוותים בחקיקה בחוק ההסדרים הקרוב לנוכח ההסכמה הרחבה בוועדה. כמו כן אמר גפני כי למרות שהוחלט על תמריצים בצפון ובדרום ליישובים עירוניים המשרתים את סביבתם (כמו נהריה המשמשת כמרכז לתושבי היישובים הסמוכים), הרי שנהריה לא קיבלה את התמריץ הזה המהווה הטבה ממשית לתושבים ובכוונתו לנסות לתקן גם עיוות זה.  גפני סיכם עם יו״ר הקואליציה, דוד אמסלם, ששניהם תמכו בחום בעמדתו של סבג, כי ייפגשו בקרוב מאוד וידונו כיצד לקדם את החקיקה במהירות האפשרית. כל חברי הוועדה הצדיקו פה אחד את הטיעונים של ראש עיריית נהריה. ח״כ גפני שיבח את סבג שהביא את העיוותים לתשומת ליבו.

חבר הכנסת ועקנין מש״ס: ״בעקבות פנייתו של ראש עיריית נהריה ראיתי שנעשה עוול גדול. נהריה היא בסיכון הכי גבוה. היא העיר שחטפה הכי הרבה טילים במלחמת לבנון השנייה. זה תיקון שחייבים לעשות מיידית. גם אם ראש העיר הוא טוב לעיר ומצליח להביא תקציבים כמו סבג, אסור לקפח את התושבים ויש לדאוג לכיסם".

אמנם חברי ועדת הכספים הראו קונצנזוס חוצה מפלגות סביב עניין תוספת ישובים נוספים למתווה הטבות המס. גורם בכיר המעורה בפרטים: "חבר הכנסת גפני, יו"ר ועדת הכספים הודיע כי בכל מקרה, לא יבצע שינויים במתווה הטבות המס. יחד עם זאת, במידה ויוכח כי ישנם ישובים, וביניהם נהריה, אשר זכאים להטבה ובשל עיוות במתווה הם לא קיבלו אותה, תפעל ועדת הכספים להכניס את הישובים הללו בחוק ההסדרים הקרוב בחודש אפריל 2018. בכל מקרה, הטבת המס אם תתקבל, תחול רק בשנת הכספים הבאה. בנהריה חיים 68 אלף תושבים וראש וסבג דורש מוועדת הכספים תוספת של 2 אחוז פלוס 30 אלף שקלים לתקרה השנתית המוכרת במס.

ז'קי סבג
עוד מוקדם לחגיגות. ז'קי סבג (סיון פרג')

"בביצוע המכפלה לכמות התושבים הזכאים להטבה רק בעיר נהריה, מדובר בתוספת תקציב של עשרות מיליונים למתווה הטבות המס, תקציב שעומד קיום על מיליארד ו-400 מליון שקלים בשנה. רק בכדי לעשות סדר בדברים, מספר התושבים בנהריה גבוה ממספר התושבים במטה אשר, מעלה יוסף, גליל עליון וכפר ורדים ביחד. תוספת תקציב כזאת, דורשת אישור של שר האוצר כחלון שהודיע עוד בנובמבר 2017 כי לא יעביר תקציבים נוספים למתווה הטבות המס. בנוסף, תוספת ההטבה דורשת סעיף הגיוני בלשכה המרכזית, סעיף שיאושר ויתקבל ע"י בג"צ שעומד על המשמר לבל יקבלו ישובים תוספת להטבות המס בניגוד לחוק מתווה ההטבות שעבר בכנסת בנובמבר 2015. כל אלה מצטרפים להסכם הגג עליו חתם ראש העיר זקי סבג המבטל לחלוטין את הטבות המס לעיר נהריה כאשר העיר תגיע ל 75,000 תושבים. גפני הבטיח לבדוק גם את הסוגיה הזאת, אך כאן מדובר בוועדת הפנים ובקיצור, מדובר בפלונטר לא פשוט ובוודאי מוקדם עוד לברך על המוגמר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות