fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הישג לאלדר: מתווה המס יובא לאישור ביום שני הקרוב

אחרי פגישה שנערכה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מסתמנת פריצת דרך
הפגנת בכביש 85 (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הפגנת בכביש 85 (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לפני שעה קלה, (יום ג') נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי רשויות מהצפון והדרום והתחייב בפניהם להביא את אישור מתווה המס עד סוף החודש. לפי לוח הזמנים המתוכנן, ביום שני הקרוב הנושא יעלה להצבעה בוועדת כספים וביום רביעי יובא לחקיקה במליאת הכנסת.

לאחר מאבק ארוך וממושך של כ-200 ראשי רשויות מהצפון ובדרום. מסתמנת פריצת דרך במאבק הטבות המס לפריפריה. שלשום, הפגינו אלפי תושבי הפריפריה מול משרד ראש הממשלה על הקפאת מתווה הטבות המס לפריפריה. בעקבות המחאה המאורגנת של ראשי הרשויות, הסכים רוה"מ להיפגש עם חלק מראשי הרשויות.

מפגינים ביום רביעי האחרון בכרמיאל נגד ביטול מפת ההטבות החדשה (צילום: אלכס הובר)
מפגינים ביום רביעי האחרון בכרמיאל נגד ביטול מפת ההטבות החדשה (צילום: אלכס הובר)

על פי התחייבות נתניהו, יבוא המתווה לאישור ועדת הכספים ביום שני הקרוב, וביום רביעי לחקיקה. ברקע ישנה פסיקת בג"צ שעומדת בעינה ומאיימת לבטל את ההטבות לכלל הרשויות אם לא יאושר המתווה בחקיקה.

ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר: "יצאנו למאבק הצודק ביותר עבור תושבי הפריפריה.חברנו יחדיו צפון ודרום. עדיין יש להמתין לקריאה שנייה ושלישית ולהבטיח שראש הממשלה יעמוד בהבטחתו לראשי הרשויות ולח"כ ג'קי לוי ויעביר את מתווה גפני ללא שיהוי. אני מלא הערכה לחברי ראשי הרשויות שהשתתפו במאבק ולתושבים שהגייסו במלוא הכוח למען מאבק חשוב זה".

לשאלתי האם הגיע הזמן לקפל את הדגלים השיב אחד מראשי הרשויות: "לפי שעה ראשי הרשויות אינם מקפלים את הדגלים. נפגין נוכחות בישיבת ועדת הכספים ביום רביעי(מחר) ונהיה עם עם יד על הדופק להבטיח שראש הממשלה יעמוד בהבטחתו".

ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) שהובילה את המאבק עוד בהיותה ראש עיריית ערד, מביעה אופטימיות זהירה: "אני שמחה שראש הממשלה נענה לדרישתי להביא לאישור את הטבות המס, זהו בהחלט צעד משמעותי בדרך לשינוי היסטורי בכל הקשור ליחס בין המרכז והפריפריה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות