fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הירוקים עתרו נגד הרחבת בתי הזיקוק

בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי, נטען, כי מוסדות התכנון קיבלו החלטה לאשר את ההרחבה, בלי לדעת מה ייבנה בשטח המפעל. עיריית חיפה מתכננת להגיש עתירה נוספת
מחאת הירוקים נגד בתי הזיקוק (צילום: מגמה ירוקה)

"אדם טבע ודין, מגמה ירוקה והקואליציה לבריאות הציבור עתרו ביום ראשון השבוע לבית המשפט המחוזי בחיפה, במטרה לבטל את החלטת המועצה הארצית לאשר את הרחבת בתי הזיקוק בחיפה מיוני האחרון. בעתירה טוענים הירוקים, כי ההחלטה התקבלה ללא תכנון מפורט ובלי שיודעים מהי רמת פליטות זיהום האוויר מהמתחם.

"מיקומו, עוצמת הזיהום במתחם והיקפו וכן המשך הבנייה הצפויה בשטחו בהמשך לאישור התוכנית, המלווה בהשלכות הבריאותיות והסביבתיות, גורמים לכך שלתוכנית השלכות משמעותיות", נטען בעתירה, "כולל חשיפה לסכנות בריאותיות ניכרות, על מאות אלפי אנשים המתגוררים במטרופולין חיפה ועל אלה העתידים להתגורר בתחומו. בהרחבת המתחם, וכך הפעילות התעשייתית בתוכו, טמון פוטנציאל בלתי מבוטל ליצירת מפגעים סביבתיים, בריאותיים, נופיים ותכנוניים נוספים. אי לכך, ראוי היה כי ההחלטות הקשורות בתוכנית ייעשו בזהירות, בכובד ראש ותוך שמירה על בריאות הציבור והאינטרס הציבורי תוך כדי עמידה בעיקרון הזהירות המונעת".

מחאת הירוקים נגד בתי הזיקוק (צילום: מגמה ירוקה)
מחאת הירוקים נגד בתי הזיקוק (צילום: מגמה ירוקה)

ראש תחום כלכלה וסביבה ב"אדם טבע ודין", עו"ד לי-היא גולדנברג, שכתבה את העתירה, מסבירה: "התוכנית שאושרה זנחה את מטרתה המקורית והראויה של הסדרת מתחם בז"ן על כל ליקויו, ובמקום זה היא מעניקה זכויות בנייה משמעותיות לתעשייה פטרוכימית במפרץ להרחיב את פעילותה, כמעט ככל העולה על דעתה. חשוב להבין, מדובר בתוכנית שהופקדה לתקופה של כ-20 שנה, שכוללת זכויות בנייה נרחבות ולא ברורות ובלי שקיים מידע כלשהו על מה ייבנה, איפה ומתי. תוכנית ללא מידע שוללת מן הציבור את זכותו הבסיסית להביע עמדה בצורה מושכלת, להתנגד לתוכנית ואף לדרוש שינויים בתנאי התוכנית".

בעתירה מבקשת "אדם טבע ודין" להפקיד מחדש את תוכנית בז"ן, רק לאחר שתכלול תכנון מפורט כתנאי לכל מתקן או מבנה שיוקמו בעתיד.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "כבר יותר מחצי שנה שאנו יושבים בשולחן עגול עם ארגוני הסביבה והרשויות מסביב בכוונה לייצר אגרוף ציבורי לתוכנית ההרסנית של בז"ן להתרחב, והעירייה תגיש את עתירתה בהקדם. כולם כבר יודעים מי המפעל הכי מזהם, כעת נותר לעצור בעדו מלהתרחב ולאפשר לו להרחיב את הטיפול בזיהום שהוא מייצר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות