fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הייתי חייבת לעורר שינוי"

אנעם סלמאן מירכא היא מפיקת האירועים הראשונה בעדה הדרוזית. בתפקיד היוקרתי הזה היא גם יוצרת לזוגות צעירים את חתונת חלומותיהם וגם מגשימה את חלומה הפרטי לעצב חופות ואירועים בסגנון הייחודי רק לה
אשה חזקה ומצליחה. אנעם סלמאן (צילום: דורון גולן)
אשה חזקה ומצליחה. אנעם סלמאן (צילום: דורון גולן)

הכנסת האורחים בבית משפחתה של מעצבת האירועים אנעם סלמאן מהכפר ירכא הייתה מושלמת והוכיחה שהמסורת, למרות הכל, ניצבת בראש סדר העדיפויות. או במילים אחרות: האורחים בבית מרגישים כמו  מלכים. כך מרגישה סלמאן, אשה יפיפייה, בת 43, מפיקת האירועים הראשונה בעדה הדרוזית שמגשימה חלומות לזוגות צעירים ביום חתונתם. בנוסף היא מגשימה את חלומה הפרטי שרקמה לה עוד בילדות: לעצב חופות ואירועים בסגנון ייחודי.

נפגשתי עם סלמאן בבית משפחתה בכפר ג'וליס. היא הייתה נרגשת. אשה צנועה ועדינה מאוד המתארת את הסיפוק העצום שהיא חשה כאשת עסקים בגליל, שלפני שלוש שנים נרתמה להגשים את חלומה להפיק אירועי יוקרה, לצד סיפור חייה המורכב, והקשה בו היא מטפלת ומלווה את בעלה נבי סלמאן, שוטר בדימוס, שנפצע לפני שבע שנים בתאונת דרכים קשה.

לזוג סלמאן יש שלושה ילדים: רולאן, ניל ודן בני 18, 14, 8.  בנה הבכור התגייס השבוע לצה"ל במסלול עתודאי. לראשונה אמו פגשה אותו על מדים. סלמאן מתארת איך חשה גאווה גדולה שבנה חייל במדינת ישראל, אך לצד זה כמו כל אמא, החשש הוא גדול בעיקר בימים אלה בהם יש הסלמה במצב הביטחוני בארץ.  כל בני משפחתה של סלמאן שירתו בצבא וחלקם אף בתפקידים בכירים.

 

היא נולדה וגדלה בג'וליס, ומתארת שחוותה ילדות שמחה מאוד. המשפחה התפרנסה מעבודות חקלאות ומטעי זיתים, ואביה התנדב לצבא עוד בשנות ה-50. כילדה ידעה שהיא תהיה שונה, תשבור את תקרת הזכוכית ולא תעבוד בעבודות רגילות. "ידעתי שאני לא אהיה אדם רגיל, לא אעבוד בעבודות רגילות, חשבתי על עסקים מאז שאני קטנה. אפילו גידלתי פרחים ומכרתי אותם בשכונה, היה לי ראש עסקי וזה לא הרפה ממני.  

 "בנערותי התחלתי לחשוב על עסק שקשור בחתונות. חשבתי לעשות חתונות כמו באגדות ולא ידעתי איך לממש את החלום שלי. התחתנתי בגיל 23. ראיתי את זה כהישג גדול שלא התחתנתי מוקדם, כי רציתי ללמוד ולהתפתח. מעולם לא ניהלתי אורח חיים דתי אלא מסורתי בלבד ותקופה קצרה אחרי החתונה הסרתי את הרעלה המסורתית, בעידודו של בעלי. החתונה הראשונה שעיצבתי הייתה של חברתי בשביל התחביב , ואז עצרתי את החלום. נולדו לי ילדים, התחלתי ללמוד עיצוב פנים, ידעתי שיגיע הרגע המתאים".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "צפון 1".

אשה חזקה ומצליחה. אנעם סלמאן (צילום: דורון גולן)
אשה חזקה ומצליחה. אנעם סלמאן
(צילום: דורון גולן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות