fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היועצת המשפטית פסלה מכרז לתפקיד קב"ט בנצרת עילית

עו"ד אולגה גורדון טוענת כי נפלו פגמים במכרז לבחירתו של מולי כהן לתפקיד. הוא נבחר ואף החל לעבוד בעירייה אבל בשל המחלוקת המשפטית סביב המכרז, הגזברות לא מאשרת את תשלום השכר. קב"ט בהתנדבות?
מתנדנד. מולי כהן (צילום עצמי)
מתנדנד. מולי כהן (צילום עצמי)

לפני כחצי שנה סיים שמוליק צוייג את עבודתו בתפקיד קב"ט מוסדות חינוך בעיריית נצרת עילית ופרש לגמלאות. העירייה פרסמה מכרז לתפקיד ומספר מועמדים נענו, ביניהם מולי כהן, תושב נצרת עילית, לשעבר איש משטרה ובעל רקע ביטחוני. לבקשת משרד החינוך, שמממן את העסקתו של הקב"ט, דרישות התפקיד הוגדרו מחדש ואף הורחבו על ידי היועצת המשפטית של העירייה.
על מנת שלא לפגוע בהליך, הוחלט לפרסם מכרז נוסף מעודכן בנוסח המורחב והמתואם מול משרד החינוך. המועמדים שניגשו למכרז הראשון הועברו אוטומטית למכרז השני. וועדת המכרזים בראשות סגן ראש העיר אלכס גופמן, החליטה לבחור במולי כהן, לאחר שענה על כך דרישות התפקיד והומלץ על ידי קב"ט מחוז הצפון מטעם משרד החינוך שישב בהרכב הוועדה.
לאחר שכהן קיבל את ההודעה על בחירתו, היועצת המשפטית של העירייה הודיעה על פסילת המכרז בטענה כי נפלו בו פגמים. בין הטענות שנשמעו כנגד ההליך עמדה טענה לפיה הזוכה לא עומד בהגדרת התפקיד הביטחוני לה נדרש וכי הוא נחשב למקורב פוליטי של ראש העיר.

מתנדנד. מולי כהן (צילום עצמי)
מתנדנד. מולי כהן (צילום עצמי)

המנהל העירוני לעומת זאת טען בתוקף כי המכרז בוצע על פי כל הנהלים ולא נפל בו שום פגם. "ליתר ביטחון התייעצנו עם משרד הפנים והצגנו את כל המסמכים הנלווים למכרז, התשובה הייתה אור ירוק למינוי ובהתאם לכך בוצעה קליטת העובד", הסבירה ראש המנהל לאה ספיר בישיבה שהתקיימה בנושא. סגן ראש העיר אלכס גופמן שעומד בראש וועדת המכרזים הבהיר כי כהן נבחר כחוק ואין שום סיבה לבצע מכרז חדש. "מדובר בתפקיד בעל חשיבות גדולה ואחריות עצומה. אני לא צריך להסביר עד כמה חשוב קב"ט מוסדות חינוך בימים אלה של מתיחות ביטחונית ופיגועים".
גופמן דחה על הסף את הטענה בדבר מקורבות פוליטית. "אם הוא מקורב פוליטית הרי שהוא פעל בבחירות נגדי אז איפה הבעיה?", אמר.
מולי כהן החל את עבודתו לפני כשלושה שבועות אולם בשלב זה לא ברור האם יקבל שכר. גזברות העירייה מסרבת לאשר תשלום שכר עד אשר תיפתר המחלוקת המשפטית. משרד הפנים שנתן אישור העסקה בעל פה, נדרש להעביר מסמך בנושא.
ראש העיר שמעון גפסו: "יש איזה הרגל מוזר בעירייה להקשות, לסרבל ולנסות להמציא כל הזמן את הגלגל מחדש. אני סומך על משרד הפנים שיכריע בעניין וישים סוף לעיכוב התמוה והמיותר".
יצוין כי קב"ט מוסדות חינוך אינו נחשב לתפקיד בכיר והשכר שבצדו נמוך מן השכר המקובל במשטרה ובמוסדות הביטחון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות