fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היום שאחרי הבחירות: דשא מנסה להרכיב קואליציה

משימה לא פשוטה לראש המועצה הנבחר זיו דשא להקים קואליציה לאחר שזכה רק בשני מנדטים. הסגנים של אלי אבוטבול: צילה רשף ומישה בלומנפלד התפטרו מתפקידם
מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)
מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)

שבוע לאחר הבחירות לראשות המקומית זכרון יעקב, נערכת למצב פוליטי חדש. ראש המועצה החדש זיו דשא נבחר  ברוב של 69 אחוז מקולות הבוחרים, אך זכה רק לשני מנדטים בלבד במליאת המועצה עם סיעתו: 'הליכוד המתחדשת'. כעת החל במגעים להרכבת הקואליציה. דשא  צפוי להיכנס  לתפקידו ב-12 ליולי. במקביל הודיעו חברי המליאה  צילה רשף ומישה בלומנפלד שהתמודדו לראשות המועצה ופרשו כי הם עוברים לספסלי האופוזיציה.  רשף ובלומנפלד כיהנו כסגנים של ראש המועצה היוצא אלי אבוטבול, הודיעו השבוע  למ"מ מקום ראש המועצה איציק בלה על התפטרותם.

 

מרכיב קואליציה בתנאים לא פשוטים. זיו דשא. צילום: יורם רשף
מרכיב קואליציה בתנאים לא פשוטים. זיו דשא. צילום: יורם רשף

מאיר ואנונו, חבר סיעתו של דשא במועצה: "התחלנו לעבוד, לאט לאט, על הרכבת הקואליציה". העבודה האיטית הזאת נעשית על רקע הידיעה שהתפרסמה מיד לאחר הבחירות, כי שני חברי מועצה – צילה רשף ומישה בלומנפלד, הגיבו לתוצאות הבחירות בכך שפרשו מהקואליציה ועברו לאופוזיציה.

רשף הסבירה: "הציבור שלנו אמר את דברו. לאור התוצאות, אין ספק שמקומי בעת הזאת הוא באופוזיציה. אני מבטיחה לתמוך ולתת גיבוי לכל מהלך שיקדם את ענייניה של המושבה, אך להתנגד ולבקר כל ניסיון לפגוע באינטרסים של התושבים. אמשיך להיות קשובה ונגישה ואעשה הכל כדי לייצג אתכם נאמנה בתפקידי כחברת מועצה. אני רואה בשליחות הציבורית דרך חיים. מקווה שאזכה לקבל את אמונכם בדרכי ובמעשיי".

 

מה יהיה אחרי 12.7? מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ
מה יהיה אחרי 12.7? מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ

חוזר לאופוזיציה

מישה בלומנפלד- מתמודד לראשות המועצה
מישה בלומנפלד,

חבר המליאה בלומנפלד הוביל את האופוזיציה בתקופת כהונתו הקודמת של אלי אבוטבול ואף התמודד נגדו על ראשות המועצה בחירות 2013, חבר אל אבוטבול לאחר מכן, במרץ 2015, והיה לסגנו בקואליציה, במהלך שנוי במחלוקת שעורר תגובות ערות ביישוב, ביניהן תגובות לא מעטות של ואכזבה מבוחריו.

בלומנפלד בעקבות פרישתו: "הגשתי מכתב התפטרות למחרת בחירתו של זיו דשא, כי החלטתי לפרוש ולא לחבור לראש המועצה החדש. פרשתי מתפקיד סגן ראש המועצה, אך לא מתפקיד חבר מועצה. ניתן לראש המועצה החדש להיכנס לתפקידו ונפעל מהאופוזיציה בצורה שקולה ועצמאית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות