fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטיפול בחתולי הרחוב בכרמיאל נמצא בסכנה

בכרמיאל מסבירים פעילות העיקור והסירוס הכרחית למניעת מטרד לתושבים ומאפשרת איכות חיים טובה להולכים על ארבע ללא מחלות ופציעות
חתולים שהורעלו ברחבת המועצה (צילום: ד"ר ריאד בדראן)
חתולים שהורעלו ברחבת המועצה (צילום: ד"ר ריאד בדראן)

 

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הנחה את שר החקלאות, אורי אריאל, להעביר את התקציב השנתי "למניעת התרבות בעלי חיים משוטטים" לעיקור וסירוס חתולי רחוב ולא למחקר, כפי שתכנן לעשות. בישיבה שהתקיימה לפני כחודש בהשתתפות נציגי משרדי המשפטים, החקלאות, הגנת הסביבה והאוצר, סירב וינשטיין לקבל את עמדתו של אריאל, שהחליט להקצות למחקר את כל התקציב המיועד לעיקור וסירוס בעלי חיים משוטטים, בסך 4.5 מיליון שקלים בשנה.

תיקון לחוק צער בעלי חיים מ-2008 קובע כי המדינה תעביר מדי שנה תקציב בסך 4.5 מיליון שקלים לעיקור וסירוס חתולי רחוב. החוק קובע כי שר החקלאות, לאחר התייעצות עם השר להגנת הסביבה, יקבע הוראות לעניין דרכים שבהן תפעל המדינה לצמצום ההתרבות של בעלי חיים משוטטים. מאז התיקון לחוק פרסם מדי שנה משרד החקלאות קול קורא לרשויות המקומיות המעוניינות לבצע עיקורים וסירוסים, לצורך קבלת התקציב.

כל רשות שזכתה לתמיכה נדרשה להשוות את הסכום שקיבלה מהמדינה. באופן הזה עוקרו וסורסו בשבע השנים האחרונות יותר מ-100 אלף חתולי רחוב. הקול הקורא האחרון פורסם בשנה שעברה. בשנת התקציב הנוכחית לא העביר משרד החקלאות תקציבים לרשויות המקומיות לצורך עיקור וסירוס חתולים. לרשויות שביקשו את תמיכת המשרד נאמר כי אם יבצעו את הפעולות על חשבונן, סביר שיקבלו בדיעבד את תמיכת המדינה.

החתול ג'יפסי (צילום: צער בעלי חיים)
החתול ג'יפסי (צילום: צער בעלי חיים)

מאז שנת 1999 מבצעת עיריית כרמיאל בשיתוף עם עמותת כרמי חי למען בעלי החיים  מבצעי עיקור וסירוס של חתולי רחוב. החתולים מועברים למרפאה וטרינרית שם הם מנותחים, ומקבלים חיסון נגד כלבת, טיפול נגד תולעים ובהתאם לצורך טיפולים אנטיביוטיים וטיפולים במחלות ובפציעות שונות. לאחר סיום הטיפול, מאושפזים החתולים במרפאה למשך כיומיים. בתום שהותם במרפאה, נלקחים החתולים ומשוחררים באותה הכתובת בה נלכדו. החתולים המטופלים מסומנים באוזנם השמאלית, על מנת שלא ילכדו בשנית.

עמותת כרמי-חי למען בעלי חיים פועלת בכרמיאל חמש עשרה שנה ויחד עם עיריית כרמיאל היא אחראית לאיסוף ולטיפול בחיות בר חולות ופצועות כמו צבים יונים עורבים בזים ואחרים. החיות מטופלות במרפאה המשותפת לעמותה ולעירייה על ידי וטרינר העמותה ד"ר אילן הררי. בנוסף עוסקת העמותה במבצעי חיסונים נגד מחלת הכלבת לחתולי הרחוב. לאחרונה פתחה העמותה תחנת האכלה לגורי חתולים עזובים ללא בית.

דר' אילן הררי מעמותת כרמי חי מסביר: "פעילות אינטנסיבית זו הכרחית כדי לשמור על מספר חתולים סביר בעיר, למניעת מטרד לתושבים, וכמו כן מאפשרת לחתולים חיים עם איכות סבירה כלומר ללא מחלות וללא פציעות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות