fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החשש: תושבי עכו לא ייצאו להצביע בבחירות

נתניהו בביתו של שמעון לנקרי קרדיט (צילום: אבי זהר)
נתניהו בביתו של שמעון לנקרי קרדיט (צילום: אבי זהר)

ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה יחד עם שרת תרבות מירי רגב, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואחרים פתח את מערכת הבחירות בעכו. זו אמנם לא הייתה מטרתו של נתניהו שהגיע יחד עם שריו לטקס האזכרה לעולי הגרדום,  אך  השקט התעשייתי שהיה עד כה בעכו הופר. חברי מועצת הליכוד בעכו כועסים, ביניהם יו"ר הסניף ויקטור אלון שבחר שלא להגיע למפגש הפעילים בביתו של לנקרי.

 לראש עיריית עכו שמעון לנקרי אין יריבים פוליטיים לשנת 2018.  לנקרי עבר מערכת בחירות קשה מאד בשנת 2013  ונהנה כיום משקט תעשייתי.  את השקט הזה ניתן לזקוף גם לתביעת הדיבה בה זכה לאחרונה  נגד תושב העיר לשעבר בסכום חסר תקדים. ללנקרי לא הייתה  כל הקדנציה אופוזיציה, איש לא התנגד, איש לא קרא דוחות והסכמים איש לא אמר משהו אחר מלבד ראש העיר. הצפי בבחירות הקרובות שהסיעות הערביות בעיר יגדילו את כוחן במועצת העיר ומתכוונות להתאחד לסיעה אחת גדולה, במדי זה יקרה, ייחלש כוחו של לנקרי במועצה.  "היום לערבים יש חמישה מנדטים, אם הם מתאחדים הם יכולים להיות שמונה. הם יכולים להיות רוב במועצת העיר, כך שכל הקמפיין מתרכז רק בבחירות לרשימת 'פז' של לנקרי".

רשימת פז של לנקרי על פי הערכות תהיה מעורבת יחד עם סגנו  וממלא מקומו זאב נוימן.  כמו בבחירות 2013  נוימן יקבל ארבעה שריונים ולנקרי שישה כמחזיק בראש הרשימה.  בתוך בנק השמות שרצים למועצת העיר גם: ש"ס, רפאל לוזון ועו"ד איתמר סונינו. נעשו קריאות לחבר המועצה לשעבר  שלמה פדידה  לשוב למירוץ למועצת העיר ולהחזיר את כוחו כאופוזיציונר.

  פעיל  פוליטי: "ביקור נתניהו העיר את כולם מתרדמת החורף. חמש שנים לא היה  אחד שיצעק שהמלך הוא  עירום.  אף אחד לא מימש את זכותו לייצג את הציבור  ללמוד את החומר".

אגב, אלון, הוזמן  על ידי לנקרי לכנס אך בחר לא להגיע. הוא הודיע כי מועצת הליכוד  תתמודד בבחירות למועצת העיר. "אני לא הגעתי לכנס כי אין לי צורך לפרגן לנקרי, אנחנו נלך ברשימה עצמאית למועצת העיר במטרה להחזיר לעיר את האופוזיציה. נערכו במועצת הסניף הליכוד בעכו בחירות ונבחרו שלושה חברים שירוצו למועצת העיר:  שמעון הדר, אלי מלכה ואני. קיבלנו את הברכה של הליכוד ואנחנו יוצאים לדרך ברשימת מח"ל למועצת העיר. המטרה להיות אופוזיציה ולומר את המילים הכואבות של התושבים כי חמש שנים איש לא אמר מה כואב להם.  עיר עם הרבה בעיות שומרת על שקט", מסביר אלון.

פעיל של לנקרי: "לנקרי עש המון שינויים בעיר. מועמד  שיקום מולו צריך לחשוב היטב האם מתאים לו לזרוק מיליון שקל לפח. בעכו מה שהיה הוא שיהיה".

 פעיל אחר: "כל יום בארץ יש מפגש כזה שמופיעים שרים וחברי הכנסת זה הפך למסורת, שראש הממשלה יורד אל העם. נתניהו משמר את הקשר עם ראשי הערים בפריפריה לפני הבחירות הצפויות בשנה הבאה. את לנקרי הוא  מחשק אותו בשל קרבתו ליריב הפוליטי גדעון סער".

 נתניהו בביתו של שמעון לנקרי קרדיט (צילום: אבי זהר)
נתניהו בביתו של שמעון לנקרי קרדיט (צילום: אבי זהר)

 פעיל נוסף: "אם הציבור  היהודי בעכו לא ייצא להצביע, הערבים התחזקו והציבור אדיש.  חלקם לא מרוצים מלנקרי אבל אין להם אלטרנטיבה. הפוליטיקה המקומית לא מעניינת את תושבי עכו ולציבור היהודי אין עניין במועצת העיר".

  במפגש החברים בביתו אמר לנקרי: "איש ציבור אינו חף מביקורת נוקבת. אך בין ביקורת נוקבת לשיח אלים והתרת דם – שעולה בין היתר גם ברשתות החברתיות יש הבדל תהומי. אנחנו חייבים לשאוף לשיח הולם ומכבד, שלצערי לא נראה באופק. אנחנו נמצאים בתקופת בין המצרים – ובתקופה הזו, יותר מבדר"כ, עלינו לשאוף לשיח אוהב ולשלום בין אדם לחברו".

לנקרי גם סיפר על הכמיהה של משפחתו לבירה ירושלים לפני שעלו ארצה ממרוקו והוסיף: "ההכרזה של הנשיא טראמפ שאתה (ראש הממשלה) פעלת למענה קשה, רגשה אותי מאד. אני לא יודע כמה יודעים להעריך את העובדה שמעצמה כמו ארה"ב מכירה בירושלים כבירת ישראל. אין ספק כי לולא העבודה הקשה שלך בנושא, ההכרזה לא הייתה יוצאת אל הפועל".

לנקרי הדגיש את האתגרים מולם עומדים ערי הפריפריה ואמר כי "הממשלה הנוכחית היא הממשלה החברתית ביותר שלא רק מדברת אלא גם עושה. כולנו צריכים להתאחד מאחורי המנהיג – מאחוריך אדוני ראש הממשלה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיכם ואמר: "אנחנו משנים את פני המדינה ועכו היא העדות לכך. שמעון (לנקרי) אתה עושה כאן מהפכה אמיתית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות