fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החל שיפוץ ושימור השוק הישן במרכז פרדס חנה

זהירות, כאן (לא ממש) בונים. מתחם השוק הישן השבוע. צילום: נירית שפאץ
זהירות, כאן (לא ממש) בונים. מתחם השוק הישן השבוע. צילום: נירית שפאץ

פרויקט שיפוץ ושימור השוק הישן במרכז פרדס חנה יצא לדרך והעלה הילוך לפני כחודש, כשרחבת המתחם – כולל החניה – גודרה מצדדיה בגדרות פח אטומות הקרובות לפתחי העסקים, החניה נאסרה והכניסות נחסמו, והעבודה שנעשית מאז במתחם היא מינורית ומועטה ביותר. הפרויקט תואר ע"י המועצה כ"הפיכת רחבת השוק הישן במרכז המושבה למתחם תרבות, תיירות ופנאי תוך שימור אופיו הייחודי המקורי של המתחם". יעד חיובי בוודאי, אך לצד כל "מה" יש גם "איך". בעלי עסקים במתחם מתארים פגיעה בעסקיהם בשל המצב, וחוששים שעקב הקצב האיטי מאוד של העבודות המסתמן מאז שגודר המתחם, עסקיהם יסבלו זמן ממושך, חודשים על חודשים, וייפגעו, אולי ללא תקנה.

טל דנטס, בעלי "דפוס כרכור" שבקניון פרדסנטר הצמוד למתחם, אומר: "אני בעד שיפוץ, ואני מוכן לשלם גם את המחיר של פגיעה מסוימת בשביל כלל תושבי היישוב. אבל אני מצפה גם לשיתוף העסקים, לעזור להם כשהם נפגעים פגיעה משמעותית. אם היו נפגשים עם בעלי העסקים, היו עולים רעיונות והיה אפשר לצמצם משמעותית את הנזקים. אי אפשר להחליט לסגור את המתחם בלי לתת פתרונות, ואם אין פתרונות, אני מצפה שיפצו את העסקים. יש פה עסקים שלא מצליחים לקבל סחורה כי הספקים שלהם לא מוצאים מקום לפרוק אותה. לקוחות לא באים, כי לא נעים להסתובב ולא למצוא חניה".

זהירות, כאן (לא ממש) בונים. מתחם השוק הישן השבוע. צילום: נירית שפאץ
זהירות, כאן (לא ממש) בונים. מתחם השוק הישן השבוע. צילום: נירית שפאץ

בעל עסק אחר במתחם, שגדרות נבנו ממש מול הכניסה לעסק שלו, אומר: "עשו לנו כאן בית סוהר. אין אוויר באמצע הקיץ, חם. אי אפשר לחנות ולהוציא סחורה. הספקים עומדים רחוק והכל נעשה בעגלות".

קצב העבודה עד כה מעורר בבעלי העסקים פסימיות בנוגע למועד סיום העבודות. מהמועצה, הם מספרים, קיבלו צפי של 3 -6 חודשים. "לא סביר שבמקום כזה, מרכז מסחרי במרכז יישוב, יפעלו בקצב איטי כל כך", אומר דנטס. "עובדים פה שעה-שעתיים ביום, איזה טרקטור עושה עבודה קטנה ועובד ניקיון מטאטא. הייתי מצפה שיעבדו 10 שעות ביום או יותר, עם כלים וצוות. אם היו עושים כך, העבודות היו יכולות להיגמר בתוך חודש. זה לא מתחם ענק, זה אפשרי. כתבתי לראש המועצה ולמהנדס המועצה בנוגע לזמנים ולפתרונות. המהנדס ענה לי שבמועצה ערים למגבלות אך הגיעו למסקנה שיעיל יותר לחסום את המתחם ולאפשר לקבלן לפעול ברצף. אבל הוא לא פועל ברצף, אלא בעצלתיים".

בעלת עסק במתחם מוסיפה: "העבודה ירדה מאוד ואנחנו נפגעים מזה. אני מקבלת את העובדה שהשיפוץ נעשה לטובתנו בסופו של דבר, אבל בקצב הזה, עד שזה ייגמר כולנו נפשוט את הרגל. אנחנו דורשים שיתחילו לעבוד, ושיסיימו עם זה כמה שיותר מהר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות