fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החל מ-1 לספטמבר: אין רכבות ישירות מכרמיאל לתל אביב

בשל פתיחת הקו המהיר לירושלים, ייווצר מחסור ברכבות. רק בימי שישי ושבת יפעלו הקווים במתכונתם הנוכחית. בשאר ימות השבוע ייאלצו הנוסעים לבצע החלפה בחיפה מרכז השמונה
רכבת כרמיאל יוצאת מתחנת האוניברסטיה צילום עינב הדרי
רכבת כרמיאל יוצאת מתחנת האוניברסיטה - צילום עינב הדרי

החל מ-1 בספטמבר ישתנה לוח הזמנים של רכבת ישראל, ולא לטובת תושבי הפריפריה. הסיבה: פתיחת קו ירושלים המהיר, הקו החשמלי הראשון בישראל, והצורך ברכבות לקו זה. לכן, מי שירצה להגיע דרומה מחיפה יצטרך להחליף רכבת בתחנת חיפה מרכז השמונה.

קו הרכבת המהיר לירושלים צפוי להיפתח רק בסוכות, אך את ההשלכות שלו ירגישו תושבי כרמיאל משגב והסביבה כבר  ב-1 בספטמבר. בעקבות הצורך להקצות רכבות לתפעול הקו לירושלים, העומסים ברכבות בכלל ובין חיפה לתל אביב בפרט עומדים להחריף. קווי הרכבת הישירים דרומית לחיפה יבוטלו.

שנה אחרי שנחנכה בקול תרועה רמה הרכבת בכרמיאל, מודיעה רכבת ישראל על הפסקת הרכבות הישירות בין תחנת כרמיאל לתל אביב, במסגרת שינויים במערך הנסיעות. הנוסעים מתחנות כרמיאל ואחיהוד, שתחנת היעד שלהם דרומית לתחנת חוף הכרמל, יעשו שימוש בקו הפרברי כרמיאל-חיפה חוף הכרמל, שנשאר ללא שינוי ויבצעו החלפת רכבות בתחנת חיפה מרכז השמונה. במילים אחרות, בימי ראשון עד חמישי לא יהיו עוד רכבות ישירות מכרמיאל למרכז הארץ ודרומה. כך גם להפך – לא יהיו רכבות ישירות בין תל אביב לכרמיאל, ומי שמתכוון להגיע לכרמיאל מדרום הארץ או מרכזה, יצטרך להחליף רכבת בחיפה.

רכבת כרמיאל במנהרות גילון צילום אלכס הובר
ללא ממש דוהרת. רכבת כרמיאל (צילום: אלכס הובר)

השינויים בלוח הזמנים, שיכנסו כאמור לתוקף ב-1 בספטמבר, כוללים את קיצור מסלול הרכבת בין הצפון לדרום. הרכבות בקו זה יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת חיפה מרכז השמונה במקום בתחנת כרמיאל. רק בימי שישי ומוצאי שבת יפעל הקו במתכונתו הנוכחית כרמיאל-באר שבע. מרכבת ישראל נמסר, כי היא נערכת על מנת לאפשר זמני החלפה קצרים ונוחים, של מספר דקות, בתחנות תל אביב וחיפה. עם זאת, בהתחשב בעומס הקיים על הרכבות במרכז הארץ, יש להניח כי הוא רק יגבר.

מדוברות רכבת ישראל נמסר בתגובה: "יש מחסור בקרונות, בפרט קרונות ניהוג, אלו ששולטים על הרכבות. עם הפעלת הקו המהיר לירושלים, המחסור יהפוך להיות אקוטי, לכן צריכים להסיט חלק מהקרונות לקו המהיר".

השאלה שנותרה פתוחה: מדוע לא נערכה רכבת ישראל עם מספר קרונות נוספים? תמיד הכי קל לפגוע בתושבי הפריפריה. גורם מקורב לרכבת ישראל אמר לצפון1 : "התשובה בידי הממשלה, משרד התחבורה והאוצר שלא אישרו את הזמנת הרכבות כפי שהוגשו על ידי רכבת ישראל במסגרת תכנית העבודה. הרגולטור הוא שאמור לתת תשובות מה היו השיקולים." בכל מקרה על פי אותו גורם, כאשר יסתיים תהליך קניית הקרונות והכנסתם לשימוש, ישונה לוח הזמנים, כך שהרכבות הישירות לתל-אביב ובאר- שבע ישובו לפעילות , הצפי הוא במרוצת שנת 2019.

ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר: "ההחלטה ביטול הרכבות הישירות היא שערורייה! שוב ממשלת ישראל זנחה את הפריפריה. במקום לתת עדיפות לחיבור הצפון והדרום למרכז הארץ הגדילה ממשלת ישראל את מרחק הנסיעה.

המדינה השקיעה למעלה מ- 3 מיליארד שקלים במסילת הרכבת אחרי עשרות שנים של תכנונים ולאחר שקו הרכבת לכרמיאל פועל באופן מוצלח ולמעלה מ- 200,000 נוסעים בחודש בממוצע, החליטו במשרד התחבורה להפוך את הקו לגליל כרכבת פרברית. פניתי בדחיפות לשר התחבורה לעצור את המהלך והפגיעה בתושבי הגליל! אין בכוונותינו לעבור לסדר היום!

ביום שלישי (היום) הורה שר התחבורה ישראל כץ, בעקבות ההחתמה ההמונית שבוצעה במשך 12 שעות בה חתמו מעל 11 אלף תושבים על עצומה הקוראת לא לבטל את הרכבות למרכז ודרום הארץ, שלא לבטל או לצמצם את שירות הרכבות לכרמיאל.

בהודעתו אומר השר כץ: "הרכבת לירושלים היא פרויקט לאומי בעל חשיבות עליונה לחיזוק ירושלים, בירת ישראל, ויש לעשות הכל כדי להוציאו לדרך. עם זאת, חיבור הפריפריה בגליל ובנגב, כולל קו הרכבת לכרמיאל, הוא יעד חשוב אותו קידמתי, ואני ממשיך לקדם מול התנגדויות רבות ואין לפגוע בו."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות