fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החליטו לא להחליט: נדחה הדיון על פתיחת מסחר בשבת בחדרה

מועצת העיר חדרה. צילום: עיריית חדרה
מועצת העיר חדרה. צילום: עיריית חדרה

לאכזבתם של רבים, חברי מועצת העיר, שהתכנסו אמש (26.11) לישיבה, לא הצביעו לגבי פתיחת מסחר (חנויות, קיוסקים וסופרמרקטים). מסתמן כי המועצה גם לא תדון בחודשים הקרובים בנושא הטעון ומעורר המחלוקת.

לישיבת המועצה המקצועית הראשונה, שנערכה בבניין העירייה, היו את כל המרכיבים הדרושים כדי להפוך לישיבה היסטורית, או לפחות כזו שתושבי העיר לא ישכחו בזמן הקרוב. על סדר יומה של המועצה החדשה היו מונחות הצעותיהם לסדר של חבר המועצה שי ברכה ('חדרה בתנופה') והצעתם של חברי סיעת "מחוברים" בראשות יניב דרי, שתיהן בנושא פתיחת מסחר בימי המנוחה. לאחר דיון ממושך, ראש העירייה צביקה גנדלמן התייחס למורכבותו של הנושא וביקש לדחות את הדיון בהצעות אלו. בנוסף, התחייב שיגבש הצעה שרוב חברי המועצה "יוכלו לחיות איתה" ושתוך שלושה חודשים יעדכן את המועצה באשר להתקדמותו. 17 מתוך 21 חברי המועצה הסכימו עמו, כך שנכון לעכשיו, הנושא בקיפאון.

לאחר חלק השאילתות של הישיבה ולפני הדיון בהצעות לסדר, הבהירה היועצת המשפטית, שרון שרוני אנגל, כי עפ"י סעיף 9 בחוק העזר לחדרה (פתיחת בתי עסק וסגירתם), לראש העיר הסמכות לאשר פתיחת מסחר בשבת, בכפוף לאישורה של מועצת העיר. עוד הוסיפה אנגל כי יש לאפשר לראש העיר לייצר הסכמה רחבה, לשמוע את נציגי הציבור השונים ולקבל החלטה שמבוססת על רצון הציבור. זאת לאחר שמספר חברי מועצה ביקשו לקיים הצבעה בישיבה שהתנהלה אמש וללא שיתנהל על כך דיון טרם ההצבעה.

כזכור, הצעתו של חבר המועצה ברכה, אותה הגיש לפני למעלה מחודש, דנה בפתיחת מסחר בימי מנוחה באזורים בהם החוק מתיר פתיחת בתי עינוגים, וגם באזורים נוספים בהם מתוכננת בניה עתידית. לעומת זאת, הצעתם של חברי "מחוברים"', שהוגשה בתחילת החודש, מתייחסת לפתיחת מסחר בשבת אך ורק בפאתי העיר.

שי ברכה. צילום פרטי
שי ברכה. צילום פרטי

בפניה לחברי המועצה אמר ברכה כי הציבור החדרתי בחר בשינוי המצב הקיים וזכותו להחליט איך לחיות את חייו, איך לנצל את זמנו החופשי ובמיוחד לממש את חופש הבחירה שלו. כמחזיק תיק התעשיות והעסקים דיבר ברכה על החשיבות של פתיחת עסקים חדשים בעיר והסביר כי יזמים עסקיים רבים לא משקיעים בפתיחת עסקיהם בעיר משום שהמסחר בעיר סגור בשבת. ברכה פנה לראש העיר גנדלמן ולחברי המועצה ואמר: "הצעתי היא הצעתכם, תכניסו בה את כל האיזונים הנדרשים כל עוד הם שומרים על עקרונותיה וזאת כדי שיתאימו לכלל הציבור ובמיוחד שיכבדו אותו ואת אורח חייו ובחירתו". ברכה הוסיף: "אני מבקש שתסירו כל אגו ובמיוחד פוליטיקה, לטובת הציבור ורק לטובת הציבור."

לאחר דבריו של ברכה, הציע ראש העיר גנדלמן לסיעת "מחוברים" לאחד את הצעתם לסדר עם זו של חבר המועצה ברכה כדי לאפשר דיון משותף בנושא. מצד "מחוברים" נרשמה התנגדות להצעתו, מאחר שהצעתו של ברכה היא נרחבת יותר ואילו שלהם היא "הצעה יותר קלה לעיכול". חבר המועצה רון שגן הציע לראש העיר לנהל בכל זאת דיון בנושא, כדי "לשמוע את דעת הציבור באמצעות נציגיו סביב שולחן המועצה".

לאחר שעתיים של דיון עקר, פנה גנדלמן לכלל חברי המועצה בבקשה להצביע בנושא הסרתן של ההצעות מסדר היום, הצעתו כאמור התקבלה ברוב קולות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות