fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החלטה חסרת תקדים בתמ"ל חבצלת השרון במקום 5000 יח"ד יוקמו 3000 יח"ד

אדמות חבצלת לתמ"ל 1017
אדמות חבצלת לתמ"ל 1017

3,000 יחידות דיור בלבד יורמי בשכונה החדשה של נתניה, המתוכננת על שטחים חקלאיים של חבצלת השרון וזאת לאחר מאבק של המועצות במקום 5,000 יחידות דיור שהמדינה דרשה להקים בשכונה. בנוסף יוקם בשכונה בית דיור מוגן עם 500 יחידות דיור. הדיון בהפקדת התוכנית אמור להיערך בחודש נובמבר הקרוב.

בהחלטה נכתב   כי ניתן להסתפק בהרחבת מחלף חבצלת השרון הקיים. בזאת בוטלה תוכנית המדינה להקים מחלף אדיר ממדים שאליו יובילו נתיבים משני צדי כביש החוף שייעברו בשטחי היישובים בת חן, גבעת שפירא ואביחיל.

אדמות חבצלת לתמ"ל 1017
אדמות חבצלת לתמ"ל 1017 צילום: רותי ברמן

לדרישת המועצה, יתווספו 500 יחידות דיור ליישובים חבצלת השרון, שושנת העמקים, צוקי ים ואביחיל שחלקן ישמשו את בני ובנות המקום לבנות את ביתם בעמק חפר.

בחבצלת השרון, שושנת העמקים וצוקי ים, יישובים קטנים יחסית, מעוניינים בתוספות הדיור גם כדי שיוכלו לפתח ולספק שירותים שונים פנים-יישוביים.

בנוסף, כחלק מהתוכנית יוקם פארק ירוק ברוחב של כ-150 מטר, בתווך שבין השכונה החדשה לבין יישובי המועצה, שיהווה חיבור אקולוגי בין רצועת החוף לגן הלאומי אביחיל, על צמחיית החולות הייחודית שלו. אגודת חבצלת השרון תפוצה בגין השטחים החקלאיים שנלקחו ממנה.

ההסכמה הושגה בדיון שולחן עגול שקיימה הותמ"ל – הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור בשבוע שעבר בהשתתפות ראש המועצה וסגנו, נציגי מרכז המועצות האזוריות, יוני ארנון מחבצלת השרון שריכז את המהלך מטעם היישובים, ויושבי ראש יישובי ים חפר: יוסי רור, יו"ר שושנת העמקים, איתי לוין, יו"ר חבצלת השרון, דוד בן צבי, יו"ר אגודת חבצלת השרון, מיכאל אלדור, יו"ר צוקי ים ואריה דינטי, יו"ר אביחיל. לשולחן העגול קדמו פגישות ודיונים רבים שקיימו הנהגת המועצה וראשי היישובים, אשר פעלו בשיתוף

ראש המועצה האזורית עמק חפר רני אידן: "ביחס למה שהמדינה ביקשה להקים כאן הגענו לתוכנית שפויה ומידתית. ראשי היישובים היו מעורבים בכל פרט, והפשרה הזו מבוססת על הסכמה והבנה כוללות. כמו במאבקים נגד הקמת שדה תעופה ומתקן גז בתוך עמק חפר, גיוס מומחים שהוכיחו את הנזק לסביבה, ושיתוף פעולה מוצלח בין המועצה לבין ראשי היישובים בעמק חפר, הובילו להישגים. אני מבקש להודות לסגן ראש המועצה ולנציג היישובים, יוני ארנון, שהובילו את המהלך כולו".

מילכה כרמל, ראש תחום תכנון וקרקעות במרכז המועצות האזוריות: "המועצה האזורית עמק חפר פעלה והובילה בנחישות ובמקצועיות להחלטה חסרת תקדים של הותמ"ל. אנו מברכים על ההחלטה, המאפשרת תוספת של אלפי יחידות דיור לעיר נתניה יחד עם שמירה על ריאה ירוקה הכוללת חיבור אקולוגי בין חבל נוף ייחודי של גבעות כורכר לבין הים.

"מקרה זה מעיד שגם בעידן 'ההיסטריה התכנונית', בו מקודמות תוכניות עירוניות בהן הכמות והמהירות באות על חשבון איכות עירונית ברת קיימא – ניתן להגיע להסכמות עם הרשויות המקומיות וכלל תושבי המרחב ולשמור על המשך קיומם של היישובים הכפריים והשטחים החקלאיים והפתוחים. אנו מקווים שזהו סימן לשינוי חשיבה וכיוון של הותמ"ל והמטה הלאומי לדיור לשמירה על  'דמותה של ארץ' – הכוללת ערים טובות הניזונות ממרחב כפרי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות