fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החלטה היסטורית: בית המשפט סגר את מיכל האמוניה

מכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)

תושבי הקריות, חיפה ובכלל תושבי הצפון יכולים לישון קצת יותר טוב בלילה. היום (ראשון) התקבלה החלטה היסטורית: בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה אישר לסגור את מיכל האמוניה ולרוקנו תוך 10 ימים ולא יתאפשר להוסיף אמוניה למיכל. החברה תדאג למציאת חלופות להבטחת קיומו של מלאי האמוניה לשעת חירום.
הדיון בבית המשפט נערך ללא עורכי הדין של חיפה כימיקלים שלא הגיעו לדיון. עיריית חיפה הוציאה בשבוע שעבר צו סגירה למיכל האמוניה ובית המשפט קיבל עמדתה.

איש לא ניגש למכרז. מכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)
נסגר! מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)

עו"ד ג'מילה הרדל ואכים, מנהלת עמותת אזרחים למען הסביבה: "זאת החלטה דרמטית והיסטורית משמחת מאד. סוף סוף אנחנו מתחילים לראות שינוי לטובת תושבי חיפה ומפרץ חיפה. השינוי הוא בזכות הלחץ הציבורי המתמשך שבעקבותיו עירית חיפה פרסמה את הדוח החדש שגרם לשופטת לקבל את ההחלטה הדרמטית. גם אם המפעל יערער, אנחנו נמצאים בצומת דרכים היסטורית ומה שהתאפשר בעבר לא יהיה עוד".

ח"כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני: ״אני מברכת על החלטת בית המשפט לריקון מיכל האמוניה. הסכנה הנשקפת ממנו חמורה כאיום גרעיני. המשך הפעלתו הוא חוסר אחריות של ממשלת ישראל וסיכון כמיליון בני אדם. אני מקווה שייעשה הדבר הנכון והמפעל, המאיים יותר מטילי חיזבאללה וחמאס, ייסגר מייד. כבר לפני חודשיים דרשתי לקיים דיון בכנסת בנושא, ואני מקווה שעד שיתקיים בעוד שבועיים כבר לא יהיה צורך בכך והסכנה הזאת תהיה מאחורינו".

 

יונה יהב ראש עיריית חיפה: "אני מברך את ההחלטה האמיצה של בית המשפט זהו הישג נוסף במאבק ארוך שנים ולא נפסיק עד שיסולק מיכל האמוניה ממפרץ חיפה. אני קורא למשרד להגנת הסביבה להשלים את המהלך ולא לחדש את היתר הרעלים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות