fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החייל הכי מבוגר בצה"ל: בגיל 70 איציק משעלי עדיין משרת בצבא

משעלי משרת כבר 50 שנה בצבא, 28 שנים מתוכן בשרות הסדיר ובצבא הקבע. רק לפני כחודש סיים אימון גדודי במחנה צריפין. "אני אוהב את זה, אוהב לשרת במילואים, אוהב את המדינה שלי", הוא אומר, "עבורי לשרת בצבא זו זכות גדולה".
איציק משעלי
איציק משעלי

איציק משעלי מכפר תבור חולה על הצבא. חולה? מורעל יותר נכון, אחרת איך אפשר להסביר את העובדה שהאיש משרת במילואים גם בגיל 70?

איציק משעלי
איציק משעלי

משעלי משרת כבר 50 שנה בצבא, 28 שנים מתוכן בשרות הסדיר ובצבא הקבע. רק לפני כחודש סיים אימון גדודי במחנה צריפין. "אני אוהב את זה, אוהב לשרת במילואים, אוהב את המדינה שלי", הוא אומר, "עבורי לשרת בצבא זו זכות גדולה". משעלי הוא ככל הידוע החייל המתנדב הוותיק ביותר בצה"ל.

בגיל 69 הוא קיבל דרגת רנ"ג מאלוף פיקוד הצפון. למרות שבקלות יכול היה להשתחרר מהצבא, משעלי לא מוותר ומקפיד להתייצב למילואים בכל פעם בה הוא נקרא לדגל. אגב, למפקד שלו קוראים…. מוטי משעלי, הוא במקרה הבן שלו. "הצבא טבוע בי ובבן שלי, אנחנו ישנים ביחד בשטח וממלאים ת המשימות שלנו. עבורי, לשרת לצד בני זו גאווה כפולה ומכופלת", אומר משעלי.

משעלי נשוי לחנה ולהם שלושה ילדים ונכדים. הוא לה לארץ ממרוקו בשנת 1967 עם הוריו ו- 7 אחיו, היה פעיל בתנועת בני עקיבא ופעל להעלאת יהודים ממרוקו לישראל.

לאחר שלושה חודשים בלבד בארץ, גויס לצבא ושרת בהנדסה קרבית במשך 27 שנים, 11 מהן בסיני.

בחודש הבא יחגוג איציק משעלי את יום הולדתו – 71 ולא, הוא לא מתכוון לפרוש מהצבא. "כל עוד אוכל אשרת בגאווה את המדינה. לכבוד הוא לי לשרת בצבא", הוא אומר בגאווה רבה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות