fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העשן של הקמינים בחורף מפריע לכם? יש מי שנלחם נגד זה

תושב זכרון יעקב מעורר מודעות לזיהום האוויר שיוצר עשן הקמינים המתאבך מבתים פרטיים רבים בסביבה. "אפשר ליצור תקדים ארצי"
מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ
מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ

החורף בארץ נקשר עם אוויר נקי וצלול כשגשמים מרעננים שוטפים את האבק. אך עבור תושבים רבים בזכרון יעקב, פרדס חנה כרכור ויישובים נוספים בסביבה, החורף נקשר דווקא עם ריח חריף של עשן ואויר מזוהם, שבא מהשימוש הפרטי בקמיני עצים לחימום הבתים. שיטת חימום זו הפכה בשנים האחרונות לפופולארית למדי בקרב תושבים של בתים צמודי קרקע באזור.

שכנים רבים של תושבים שבוחרים לחמם את ביתם בקמין המבוסס על עצים מתלוננים כי הם סובלים מריח עשן וזיהום המסכן להערכתם גם את בריאותם. "אין כל הצדקה לשימוש בקמיני העצים בחורף של ארצנו", אומרת תושבת פרדס חנה הסובלת מהעשן. "השכנים שלי יכולים לחמם את ביתם במזגן, רדיאטור או כל שיטת חימום אחרת המבוססת על חשמל או על גז, אבל הם בוחרים בקמין מתוך פינוק וכי זה גורם להם לדבריהם 'להרגיש כמו באירופה'. בשביל הפנטזיות הרומנטיות האלה הם שורפים עצים מכל הבא ליד, מזהמים את האוויר של השכונה והורסים את איכות החיים של כולנו".

יעוז פרידמן, תושב זכרון יעקב ופעיל איכות סביבה, החל להילחם בנושא הקמינים בזכרון יעקב בחורף שעבר, אז פתח עצומה בנושא, ודיווח על היענות רבה של תושבים שהזדהו עם תחושתו שמדובר במפגע סביבתי שאין לאפשרו. עכשיו חזר להעלות את הנושא ביתר שאת מול המועצה, מתוך מטרה להעביר חוק עזר עירוני שיאסור את השימוש בקמינים בזכרון יעקב. "היו לי גם קודם כמה פגישות עם ראש המועצה", הוא מתאר, "אבל עכשיו גם יצרתי קשרים פוליטיים עם מספר רשימות שנכסו למועצה, וכרגע אני מגבש קואליציה שתאפשר לי להעביר חוק עזר עירוני. השנה יש הזדמנות ליצור פה תקדים ארצי בעניין הזה. אני מעורב גם במאבק ארצי בנושא, ויש הצעת חוק שעומדת להגיש חברת הכנסת יעל כהן פארן, עם חברות כנסת נוספות, להוציא את השימוש בעצי הסקה אל מחוץ לחוק".

"אני לא יכול להביא את ילדיי כי מסריח ומסוכן". מול זכרון. יעוז פרידמן (צילום: הילה אייזינגר)
יעוז פרידמן (צילום: הילה אייזינגר)

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות