fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החווה החקלאית תבנה מחדש וכל שטחה יוחזר לה.

חממות וגן ירק צילום ברמן
חממות וגן ירק צילום ברמן

שלושה חודשים לפני שהטרקטורים יעלו ויהרסו את החווה החקלאית בשכון וותיקים כדי להקים תשתיות להרחבת כביש 57 לצורך כניסה לבית יצחק חתם סגן ראש העיריה הממונה על התשתיות אלי דלל, על בקשה להיתר בנייה לחווה החקלאית והריסת המבנים הקיימים. ההפקעה לצורך העבודות של נתיבי ישראל כוללת שני שליש משטחה של החווה החקלאית – דבר הגורם חשש גדול  לחיסולה: דאגה לצוות המורים והעובדים בה ולתלמידי נתניה בכלל. גודלה של החווה הוא עשרה דונם ונתיבי ישראל עומדים להפקיע שבעה דונם משטחה. על פי תגובת העיריה השטח שהופקע יוחזר כמעט במלואו בצדה הדרומי של החווה שנלקח ממנה בעבר.

ילדים עובדים בגן ירק צילום עצמי
ילדים עובדים בגן ירק צילום עצמי

עיריית נתניה: "סוכם כי מי שיממן את העתקת המבנה והחממות הם נתיבי ישראל, כאשר העבודות צפויות להתחיל לקראת הקיץ. מדובר בבניית 1000 מ"ר בהשקעה של 5 מיליון".

דלל: "מעז יצא מתוק. החווה בסופו של דבר תשוקם, לא תהיה פגיעה בגודל החווה ותבנה פה חווה חקלאית חדשה עם מבנים וחדרי הדרכה לתפארת."

טו בשבט היה מועד מתאים מאד לבקר בחווה החקלאית. כבר בכניסה לחווה רואים פנינת טבע חקלאית בעיר. משהו המזכיר בית ספר חקלאי, אולי את מקווה ישראל בגלל עצי הדקל הוושינגטוני הגבוהים ועצים עבי גזע אחרים המספרים שהם נטועים במקום הזה עשרות רבות של שנים. בט"ו בשבט נראו במקום תלמידי בית ספר דתי שהגיעו כדי לשתול ירקות. מתחם החווה מעובד, יש בו חממות, משתלות, כיתות לימוד ומעבדות מחקר. כ-1000 תלמידים מגיעים לכאן מדי שבוע כדי ללמוד איך לעבד את האדמה ולגדל בה ירקות וצמחי תבלין.

חווה חקלאית צילום ברמן
חווה חקלאית צילום ברמן

החשש הגדול מחיסולה של החווה מטריד לא רק את הצוות של החווה ומנהלו. ר. פ מורה בפנסיה אומרת שהחווה היא נכס לילדי העיר: "זה אולי המקום היחיד שהילדים יכולים לראות איך צומחת כרובית והאם הצנונית היא גבעול או שורש. שעתיים בשבוע בהם שעה אחת עיונית בתוך כיתה ושעה שניה מעשית בשטח תורמות רבות לקשר של הילד לאדמתו ולארצו. הילדים חוזרים הביתה אחרי כל שעור עם יבול אחר אותו גידלו וטיפחו. צוות המורים מכין לילדים תה מצמחים שגידלו ומרק מירקות העונה אותם הם קוטפים".

החווה לחנוך חקלאי ולמדעי הסביבה נוסדה בשנת 1967. היא נקראת חוות אשכול על שם לוי אשכול ששימש כשר החקלאות בשנות החמישים. החווה משמשת מרכז למידה פעיל תוך דגש על חקר החקלאות. אל החווה מגיעים תלמידים מכל זרמי בתי הספר בעיר כולל החרדיים והחינוך המיוחד כשתכניות הלימודים מותאמות לכל שכבת גיל. בחווה מתקיימות חגיגות קהילתיות סביב החגים החקלאים כמו חריש, זריעה וקציר, נטיעות ושתילה בטו' בשבט.

דקלי ושינגטוניה צילום ברמן
דקלי ושינגטוניה צילום ברמן

מעיריית נתניה נמסר בתגובה:  "ביום ראשון השבוע חתם סגן ראש העיריה הממונה על התשתיות אלי דלל, על בקשה להיתר בנייה לחווה החקלאית והריסת המבנים הקיימים. בכך נפתח הליך הקמתה של חווה חקלאית חדשה ועדכנית, שתקום בחלק הדרומי של החווה הקיימת, וזאת לאחר שחברת נתיבי ישראל החליטה על הרחבתו של כביש 57 מבית-ליד לנתניה, תוך הפקעת חלק משטחה הצפוני של החווה החקלאית.

ילדים בחווה צילום עצמי
ילדים בחווה צילום עצמי

לאחר משא ומתן ממושך בין העירייה לבין נתיבי ישראל, סוכם כי מי שיממן את העתקת המבנה והחממות הם נתיבי ישראל, כאשר העבודות צפויות להתחיל לקראת הקיץ. מדובר בבניית 1000 מ"ר בהשקעה של 5 מיליון.

אלי דלל, מ"מ ראש העיר, הממונה על התשתיות ביקר ביום שלישי השבוע בחווה והבטיח לקיים פגישה משותפת בנושא עם גורמי המקצוע בעירייה ועם אנשי המקצוע בחווה".

חוה-חקלאית הדמיה יובל רגב אדריכלים
חוה-חקלאית הדמיה יובל רגב אדריכלים

מהנדס העיריה אבנר אקרמן: "כיתות הלימוד החדשות וחדרי ההנהלה שיבנו במקום – יצעידו את פעילויות החינוך בחווה ויהפכו אותה לסביבת לימוד איכותית ועדכנית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות