fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החבר הקצין ממשיך את דרכו של החבר שנפל

סג"מ ירדן פרץ מגיע בכל חופשת סוף שבוע לביתה של משפחת שגיא בקרית אתא, שם הוקצה לו חדרו של חברו הטוב, ארז, שנפל בצוק איתן. "נתנו לו את החדר של ארז, כי אנחנו רוצים שהחדר יישאר חדר חי ולא פינת זיכרון", אומרים ההורים
סג"מ ירדן פרץ (צילום: דו"צ)
סג"מ ירדן פרץ (צילום: דו"צ)

 

כשסג"מ ירדן פרץ, 21, יוצא לחופשת סוף שבוע, הוא נוסע לקרית אתא, למשפחת שגיא, שם הוא מחזיר את החיוך לפניהם של אילן ועדנה שגיא, שאיבדו את בנם, ארז, במבצע צוק איתן. פרץ הפך לבן משפחה וממשיך דרכו של חברו הטוב שנפל.

פרץ גדל בדימונה. בגיל 6 הגיע למשפחת אומנה ובגיל 16 עבר לפנימייה הצבאית בחיפה, שם הכיר את ארז שגיא מקרית אתא.

ירדן פרץ (מימין) וארז שגיא (צילום באדיבות דו"צ)
ירדן פרץ (מימין) וארז שגיא ז"ל (צילום: באדיבות דו"צ)

שגיא חלם להגיע לגבעתי, ופרץ רצה צנחנים, ומכיוון ששניהם היו בוגרי הפנימייה הצבאית, הם הגיעו לקורס מ"כים, בדיוק בעת בה פרץ מבצע צוק איתן. "ירדתי מהשמירה וראיתי שכל הפלוגה בדיכאון. הם אמרו שנהרגו חמישה חבר'ה מהמחזור שלנו", מספר פרץ, "הלכתי למ"מ וביקשתי ממנו להיות אחד ממחזיקי הארונות בהלוויות, כדי לחלוק כבוד אחרון, אבל הוא אמר לי שאנחנו אמורים להיכנס לעזה ולא אישר את הבקשה שלי. הייתי במגורים כשחבר אחר מהפנימייה נכנס ואמר לי 'ארז שגיא'. הבנתי שהוא בין ההרוגים".

לאחר ההלוויה וההשבעה, הגיע פרץ בכל הזדמנות לבקר את אילן ועדנה שגיא, והיה זה אך טבעי עבורם שהוא יהיה "הבן המאומץ" שלהם, ופרץ מצא את עצמו מתגורר בחדר שבו גדל החבר הכי טוב שלו. "מהצד זה אולי נראה קצת מוזר, אבל היום המשפחה של ארז היא הדבר היחיד שנשאר לי".

פרץ אומר כי נפילתו של ארז ערערה תחילה את אמונתו ביכולתו להיות מפקד ורק לאחר שהפנים את מה שקרה, הגיע למסקנה שהוא יכול לפקד על חיילים ולהובילם בשדה הקרב.

"ארז תמיד היה מחובר לסובבים אותו, תמיד עזר ודאג", מספר האב, אילן שגיא, "דרך ארז הכרנו את ירדן, ועדנה אשתי הרגישה מאוד מחוברת אליו. כשישבנו שבעה על ארז, היא הציעה לירדן לעבור לגור אצלנו ולהיות חלק מאיתנו. ירדן עבר את אותו המסלול של ארז ודרכו אנחנו ממשיכים לחיות את ארז ומבחינתו הוא ילד שלנו לכל דבר. כל שבת שהוא מגיע אנחנו מאושרים ודואגים לו שלא יחסר לו כלום. נתנו לו את החדר של ארז כי אנחנו רוצים שהחדר יישאר חדר חי ולא פינת זיכרון. ירדן הוא ההמשך של ארז".

ארז שגיא ז"ל היה בין חמשת הלוחמים בקורס מ"כים שנפלו במהלך חילופי אש עם מחבלים שחדרו דרך מנהרה ליד קיבוץ נחל עוז במבצע צוק איתן

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות