fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורי בית ספר אמירים בבנימינה דורשים רצף חינוכי

המפגינים משוחחים עם איתי ויסברג (צילום: ירון ניר)
המפגינים משוחחים עם איתי ויסברג (צילום: ירון ניר)

עשרות הורים לילדים בבית הספר היסוד אמירים שבבנימינה הפגינו מול בניין מועצת בנימינה גבעת עדה ביום רביעי שעבר. הסיבה להפגנה: חוסר היציבות בהרכב הכיתות בבית הספר. על פי תקני משרד החינוך, בכיתה אחת של בית ספר יסודי לא יכולים להיות יותר מ-34 תלמידים; בבית הספר, טוענים ההורים, הכיתות מפוצלות ומאוחדות בתדירות שלא מאפשרת מסגרת מסודרת של כיתה. בשבועות האחרונים התקיימו מספר פגישות בין נציגי ההורים לבין המועצה, אך ההורים החליטו להפגין, משהשתכנעו שהפגישות לא הביאו לפתרון.

יו"ר ועד ההורים של בית הספר אמירים שגיא וילנאי ואב לשלושה ילדים בבית הספר, הסביר לעיתון את השלכות השינויים התכופים בהרכבי הכיתות : "בית הספר שלנו נמצא תמיד על גבול פיצול הכיתות ועומדים תמיד על חודו של ילד. יש כ-70 תלמידים בשכבה. כל פעם שמגיע ילד חדש מתחיל תהליך מהיר של הוספת כיתה, כולל השגת כוח האדם הדרוש, ובכל פעם שתלמיד ותיק עוזב מתרחש איחוד כיתות מהיר, כולל פיטורי מורים. כתוצאה מכך, משנה לשנה אין לנו ולילדים מושג מה יהיה, מי המחנכת, מי התלמידים שירכיבו את הכיתה בשנה הבאה".

המפגינים משוחחים עם איתי ויסברג (צילום: ירון ניר)
המפגינים משוחחים עם איתי ויסברג (צילום: ירון ניר)

השבוע אמר וילנאי: "למרות שתי פגישות שנערכו בשבועיים האחרונים עם גורמים במועצה, לא הושג פתרון, והכיתות יפוצלו או יאוחדו בשנה הקרובה. מדובר במאבק שהוא גם ארצי. בחוק המגביל את הצפיפות בכיתות יש חסר מובנה בכך שהוא לא מאפשר גמישות למערכת החינוך בגודל הכיתות המדויק, בהתאם לצרכים של הילדים. הפגנה נערכה במסגרת המאבק הארצי מול משרד החינוך בשבוע שעבר. אבל כרגע הפתרון המקומי הוא בידי המועצה, כמי שאחראית על אזורי הרישום המקומיים".

בהפגנה נשאו ההורים שלטים וקראו קריאות למען רצף חינוכי וחברתי. ראש המועצה, איתי ויסברג, יצא אליהם ושוחח עמם. וילנאי מעדכן: "הייתה שיחה ארוכה, אך לא היו תוצאות במציאות, לא קיבלנו התחייבות ממשית למציאת פתרון. נמשיך בצעדי המחאה בהתאם למה שיחליט מטה המאבק. בסוף החודש נקבעה פגישה נוספת עם המועצה, בה אנחנו מצפים לקבל פתרון למצוקות שלנו. במידה ולא ייענו, נשקול להשבית את בית הספר ב-1.9".

ממועצת בנימינה גבעת עדה נמסר השבוע: "נושא הצפיפות בכיתות הלימוד הוא אחד היעדים המרכזיים של מערכת החינוך בבנימינה גבעת עדה  ובכלל במערכת החינוך הארצית, כמובן לצד שיפור איכות ההוראה, האקלים החינוכי וסביבת הלימוד בכיתה. איתי ויסברג ראש המועצה ומחלקת החינוך מבינה את מצוקת ההורים ומזדהה איתם ושוקדת על פתרון הולם, כל זאת במסגרת החוק הקיים היום, אשר אינו מאפשר פתיחת כיתה שלישית תקנית על ידי הרשות .לדעת ראש המועצה יש להתאים את החוק לצרכים של ישובים קטנים כדוגמת שלנו. המועצה פועלת, בשיתוף נציגות ההורים, בית הספר ומשרד החינוך על הוספת שעות שיוכלו לתת מענה לשיפור סביבת הלימודים של הילדים בשנה הקרובה ובמקביל על פתרון כולל ורחב לחלוקת מספר דומה של תלמידים בין בתי הספר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות