fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים במושב דור פנו בדרישה לפתיחת גן ילדים

רוצים גן. ההורים מול המועצה. צילום: ליאור טנא
רוצים גן. ההורים מול המועצה. צילום: ליאור טנא

להורים לילדים בגיל הרך במושב דור התברר שגם בספטמבר הקרוב לא ייפתח גן ילדים במושב, למרות פניותיהם החוזרות ונשנות. בשבוע שעבר פנו ההורים במכתב בהול לראש המועצה האזורית חוף הכרמל, כרמל סלע, לסגן ראש המועצה ומחזיק תיק החינוך, אורן עוזרד, ולראש אגף החינוך, דני גילדין, ובו בקשה דחופה לפתיחת גן הילדים כבר בשנת הלימודים הקרובה. ההורים אף קיימו הפגנה מול המועצה עם הגשת המכתב. כחלק מהקמפיין שמנהלים ההורים, עלה סרטון הסברה לפייסבוק ונעשתה פנייה לכל חברי המועצה.

אוהד עסיס, נציג ההורים הפועלים להקמת גן ראשון במושב דור, ציין: "אנו קובלים על כך שמושב דור יהיה הישוב היחיד בו לא יוקם גן כלל. מספר הילדים עומד בקריטריון משרד החינוך, קיים שטח שהופקע לטובת הקמת מבנה גן הילדים וסביבתו, ונותר רק להגיע לקו הסיום ולהקים את המבנה ולפתוח את שנת הלימודים הקרובה כסדרה".

רוצים גן. ההורים מול המועצה. צילום: ליאור טנא
רוצים גן. ההורים מול המועצה. צילום: ליאור טנא

רעות צעירי, נציגת הורי הילדים במושב דור ואם לערן האמור להתחיל חינוך חובה בגן בתחילת השנה, מסבירה: "כבר שנים אנחנו פונים למועצה ומבקשים גן. לפני 4-5 שנים אמרו לנו 'כשיהיו לכם 11 ילדים בגילאי גן, נפתח לכם גן ביישוב'. בשנתיים האחרונות כבר יש את המספר הזה, והשנה יש ביישוב 17 ילדים בגילאים המתאימים. הדבר הבסיסי שאנחנו מבקשים הוא לקחת לקום בבוקר ולקחת את הילד יד ביד לגן ברגל. יש כאן הרבה הורים בלי רכבים, או עם רכב אחד למשפחה, והמועצה סידרה לנו הסעות ,לעין איילה ולגבע כרמל. אנחנו מעלים ילדים החל מגיל שנתיים ו-8 חודשים (תחילת חינוך חובה על פי החוק) למיניבוס, הם נוסעים לבד ומגיעים לבד לגן, פותחים לבד את החגורות, יורדים לגן לבד וחוזרים לבד. בפברואר האחרון הופתענו לגלות במהלך הרישום לגנים ששוב אין אפשרות לרשום לגן בדור. בחודש האחרון אנחנו פונים יום יום למועצה ומבקשים את עזרתם. עונים לנו 'בשנה הבאה'. שוב ענו לנו 'בשנה הבאה'. אנחנו חושבים שיש לנו מועצה חזקה וטובה עם חינוך טוב, אנחנו סומכים עליה והיא בהחלט יכולה לפתוח לנו גן ביישוב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות