fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הונף גשר השמורות בנתניה

גשר השמורות הונף בהצלחה (צילום: ישראל שובל)
גשר השמורות הונף בהצלחה (צילום: ישראל שובל)

 

במבצע הנדסי מורכב, תוך שימוש בשלושה מנופים שונים וסגירת כבישים הונף ביום שלישי השבוע בשעות הלילה המאוחרות, גשר השמורות, המחבר בין אגם (שלולית) החורף ושמורת האירוסים בנתניה. הגשר ישמש את הולכי הרגל ורוכבי האופניים כמעבר נוח ונגיש בין שתי השמורות.

גשר השמורות הונף בהצלחה (צילום: ישראל שובל)
גשר השמורות הונף בהצלחה (צילום: ישראל שובל)

מדובר בגשר עשוי פלדה ועליו דק במבוק סינתטי, שאורכו 90 מטר, רוחבו 8 מטר ומשקלו 300 טון, כאשר רמפות הגישה לגשר הוקמו תוך שמירה על החי והצומח בסביבה. זאת, בין היתר, תוך ביצוע חיבור מיטבי למערך השבילים הקיים במתחמים.  עלות הפרוייקט עומדת על 20 מיליון שקלים ובנייתי נמשכה מעל שנה. יש לציין כי הקונסטרוקציה הייחודית והמרתקת של הגשר, הוקמה על הקרקע במשך כשנה והעבודות התשתית נעשו על ידי החברה לפיתוח נתניה.

הגשר תוכנן ע"י צ. מוססקו אדריכל ומתכנן ערים בע"מ אשר בעקרונות התכנון שם דגש על כך שמבנה הגשר ישדר תנועה מתמדת, הן מנקודת מבטו של הולך הרגל והן מנקודת מבטו של הנוסע ברכב העובר תחתיו. בבנייתו נעשה שימוש במערכת המורכבת מעמוד שידרה, חוליות וצלעות השזורות לאורכו, כדי לשוות לו דימוי לבעלי חיים יבשתיים ויצורים ימיים שונים, המזכירים את  מגוון החי באגם החורף.

מוססקו: "יחד עם זאת נוצלה הטופוגרפיה המקומית ונשמרה חשיפה הדרגתית לנוף, כאשר בשיאה נוצרת 'הפוגה' הצופה על המשך הגשר ממערב, על רקע שמורת האירוסים וחוף הים וכן נשמרו שיפועים נוחים עבור משתמשי הגשר, תוך ניצול הנקודה הגבוהה בדופן המזרחית של שד' בן גוריון לחיבור הגשר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות