fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הום סטיילינג בבית ספר רננים בזכרון יעקב

עושים מבית ספר בית. מיה חסון. צילום: אילנית בארי
עושים מבית ספר בית. מיה חסון. צילום: אילנית בארי

מהפך בבית הספר רננים בזכרון יעקב. 13 מעצבות פנים, אנשי מקצוע,  אנשי חינוך ועובדי הוראה פועלים בימים אלה על שדרוג הכיתות בבית הספר המיוחד רננים בזכרון יעקב, מיסודה של רשת ד.י.ש.

המטרה; בראשון לספטמבר ייכנבו תלמידי בית הספר לחדרים שונים לגמרי, בהם ירגישו תחושה נעימה של בית, שירגישו בנוח, רצויים, ויוכלו להירגע וגם ללמוד.

מי לא ירצה ללמוד כאן? מהחללים החדשים. צילום: מיה חסון
מי לא ירצה ללמוד כאן? מהחללים החדשים. צילום: מיה חסון

מנהלת תיכון רננים, שרון שפר, תושבת זכרון יעקב, מספרת: "אחת התפיסות של בית הספר היא שילוב הילדים בקהילה והכרת הקהילה את בית הספר. מתוך צרכי בית הספר ראיתי שלכל כיתה יש 'חדר ספח' צמוד לה, שיכול להיות כלי חינוכי מדהים במהלך היום. וניסיתי לחשוב מה היינו רוצים שיהיה בחדר הזה, ועלו שני היבטים מרכזיים שיתנו מענה לאוכלוסיית התלמידים שלנוף ילדים עם בעיות התנהגותיות ורגשיות: מענה לימודי פרטני, ומקום מכיל, מאפשר ומזמין שבו יכול איש צוות לתת לילד את מה שהוא צריך ברגע שמזהים אצלו קושי".

מתוך תפיסת הקהילה, היא גייסה את מיה חסון – מעצבת פנים, אמנית וצלמת יוצרת, תושבת זכרון יעקב – אותה הכירה מפרויקטים קודמים שעשתה עם בית הספר, כדי לשפר את חללי בית הספר וחדרי הספח בפרט.

שפר מוסיפה: "אנחנו מאמינים שככל שהסביבה נעימה, מכילה ומכבדת את הילדים והצוות, היא פותחת את הנפש ויש רצון להיות שייך ולהרגיש חלק ממנה. מניסיוני, ככל שחללי בית הספר נעימים יותר לעין, בעלי צביון ואופי, כך הילדים גם שומרים עליהם יותר. מיה ואני חשבנו יחד על פרויקט 'סופרים עד עשר', שבו נשפר את פני החדרים שבהם הילד מוזמן לספור עד עשר, להירגע וללמוד, ונהפוך אותם לחדרים עם אופי וחזון בית הספר".

יותר נעים, פחות משחיתים. שרון שפר. צילום: מיה חסון
יותר נעים, פחות משחיתים. שרון שפר. צילום: מיה חסון

השתיים חברו לאילנית בארי, מעצבת פנים מבנימינה התורמת לבית הספר במסגרת עמותה, והצטרפה אליהן מוריה בר-גורי סדן, מטפלת באמנות בבית הספר, המכירה את צרכי בית הספר והתלמידים וגם בעלת ראייה אמנותית. "רצינו שיהיה קו מחבר בין הכיתות, שידברו באותה שפה ולכל כיתה יהיה גם אופי משלה. צריך שזה יהיה גם פונקציונאלי ובטיחותי, שיתאים לרגיעה וגם ללמידה, ויתאים לילדים בגילאים השונים, כיתות ג' עד יב' הלומדות כאן. ושישדר לילדים המון אהבה. אנחנו רוצים שהמקום הזה יהיה עבורם כמו בית".

שפר וחסון דיברו על הפרויקט במשך למעלה משנה, והביצוע החל אחרי פסח. 13 מעצבות, רובן הגדול מאזור זכרון יעקב ובנימינה, לקחו חלק בפרויקט, כולן בהתנדבות, ובין העבודות בולטות גם עבודותיו של אמן הגרפיטי הבינלאומי AME72 , שאף הוא שיתף פעולה עם הפרויקט, וכן התנדבו לעזור עסקים ובעלי מקצוע רבים מהקהילה, שתקצר היריעה מלפרטם.

"את כל העבודה הפרקטית ריכזנו ביומיים האלה", מספרת חסון. "גם בעלי המקצוע והגופים שעבדנו איתם התגייסו לזה בשמחה, ותרמו לנו צבעים, פרקטים, דשא סינתטי, ואת עזרתם. כל מה שהיינו צריכות, השגנו. כל משתתפת תרמה את הסגנון שלה, ולמרות המגבלות, היה חופש. התגובות מחממות לב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות