fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוחזרו הטבות המס לתושבי יישובי הגדר וכפר ורדים

הצעת חוק שהגיש ח"כ איל בן ראובן מיודפת, מסיעת המחנה הציוני, עברה השבוע בקריאה שלישית ותחזיר את הטבות המס שבוטלו, ליישובי הגדר הצפונית וכפר ורדים
איל בן ראובן
צילום אלכס הובר

הכנסת אישרה השבוע בקריאה שלישית, הצעת חוק שהגישו ח"כ איל בן ראובן, תושב האזור ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, המחזירה ליישובי הגדר הצפונית וכפר הוורדים את הטבות המס שבוטלו.

בעקבות שינוי מתווה הטבות המס בשנה שעברה, הופחת גובה הטבות המס שקיבלו מספר יישובים צמודי גדר בגבול הצפון. בהצעת החוק נכתב בין היתר: "יישובים שמהווים מוצבים קדמיים לכל דבר, מחזיקים את גבולנו מול חיזבאללה ולבנון. רבים מהיישובים הללו מצויים  כיום בבעיה דמוגרפית. בשנה האחרונה מספר משפחות עזבו והדרימו בעיקר בשל פגיעה זו בהטבת המס".

איל בן ראובן
צילום אלכס הובר

מלבד כפר ורדים השינוי רלוונטי לישובים רבים, ביניהם עכו, יישובי הגדר של מטה אשר וישובים במועצות אזוריות נוספות. משמעות החוק היא, שהיישובים חניתה, בצת, ראש הנקרה, אילון ואדמית, יחזרו לקבל את מדרגת הטבות המס המקסימלית באופן מיידי, כראוי למי שמתגורר בקרבת גדר המערכת. מדובר בשינוי בעל חשיבות עליונה לתמיכה ולעידוד ההתיישבות בגבול המדינה הצפוני, אחד המקומות המאוימים ביותר במדינת ישראל כיום.

ח"כ איל בן ראובן: "בשבילי, החוק הזה הוא מהחשובים ביותר שעברו בכנסת, בהיותו מביע את הערכתנו, הערצתנו ותודתנו לתושבי קו העימות בצפון, שרק הם יודעים וחשים את עומס היותם המגן האנושי, האזרחי, האמתי למדינת ישראל."

ראש המועצה המקומית כפר ורדים, סיון יחיאלי: "ביום שני בערב הכנסת אמרה את דברה, 61 ח”כים אישרו פה אחד את השינוי בפקודת מס הכנסה, הארכת הוראות השעה. כפר ורדים קיבל שנה נוספת וחשובה של הטבות במסגרת הוראת שעה. נדיר שיש בישראל כזו קואליציה, ימין שמאל, בני כל הדתות וכל הזרמים, המשתפת פעולה. זה אומר הרבה על המטרה הראויה. זה אומר הרבה גם על הכוח של גיבוש קואליציות".

לדברי יחיאלי, בתיקון נקבע כי תושבים חדשים יזכו לאותן הזכויות של הוותיקים. "ישובים צמודי גדר שההטבה שלהם קוצצה קשות במתווה המקורי, זכו בהארכה של הוראת השעה ובתוספת חשובה שנועדה לאפשר זמן לבחינה של השפעת השינוי במדד הפריפריאלי על גובה ההטבה אותה יקבלו במתווה הקבע", אמר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות