fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוועדה המחוזית מעכבת את הבנייה באכזיב: לא הוגשה תוכנית תחבורתית

פרויקט הבנייה באכזיב
אכזיב (הדמיית מחשב)

הוועדה המחוזית החליטה להשהות את הדיון בבקשת היזמים בפרויקט חוף אכזיב, שמשמעותה עיכוב נוסף בהוצאת היתרי בנייה בפרויקט. הדיון עסק בבקשת היזם לפטור מסעיף בתכנית שמתנה את היתרי הבנייה בבניית מחלף. ללא אישור הוועדה, עיריית נהריה מנועה מלהוציא היתרים.

בהחלטתה, שהתקבלה פה-אחד, העירה הוועדה ליזם כי חוות הדעת התנועתית שהתבקש לצרף לא הועברה בפרק זמן המאפשר לחברי הוועדה לעיין בה. כן הוסיפה ביקשה "שבחוות הדעת התנועתית תהיה התייחסות להשלכות שתהיינה אם בכלל, לביטול התנאי המופיע בהוראות התכנית, ובכלל זה פתרונות חליפיים אפשריים לחיבור כביש 4 בתיאום עם חברת נתיבי ישראל".

תכנית הבינוי, שאושרה בשנת 1994, קבעה בהוראותיה כי תנאי להיתר הבנייה מכוחה יהיה הקמת מחלף בין "הדרך הראשית" ל"דרך השירות". עוד קבעה כי המחלף יעבור מעל מסילת הרכבת שפעלה בשנות ה-90. היזם מבקש את הפטור מהקמת המחלף בטענה שמסילת הרכבת אינה פעילה עוד ולכן, לטענתו, כבר אין צורך בהקמת המחלף.

שכונה סגורה. הדמיית פרויקט אכזיב (הדמיה יח"צ)
שכונה סגורה. הדמיית פרויקט אכזיב (הדמיה יח"צ)

בדיונים בוועדות התכנון התעוררה שאלת הפרשנות שיש לייחס להוראת התכנית.  בתחילת הדרך, בשנת 2011, הפרשנות שנתן מהנדס העיר נהריה היא כי מדובר בחיבור בין כביש 4 לבין הדרך המחברת לשכונה. אולם בשנה האחרונה בוחרת הוועדה המחוזית לפרש את הסעיף כמחלף מעל מסילת הרכבת המחבר בין שני כבישים פנימיים בתכנית, וכך אישרה למעשה את הפטור בבקשות הקודמות להיתרים.

בקשת היזם להיתרים נוספים עלתה לראשונה ב-20.2.17, אז הוועדה דחתה את הבקשה וקבעה כי על היזם לצרף חוות דעת תחבורתית והתייחסות לבינוי המוצע, שלא תאם את נספח הבינוי שאישרה הוועדה. כמו כן, הנחתה לבצע את המהלך בהליך המאפשר לציבור להעביר הערות.

בעקבות כך, שלחו מטה המאבק להצלת חוף אכזיב מכתב לחברי הוועדה המחוזית לקראת הדיון וציינו כי "יש לדבוק בפרשנות הראשונית שהוקנתה לסעיף והיא: הפרדה מפלסית בין כביש 4 לדרך השירות של התכנית. כמו כן, לאור המצוקות התחבורתיות באזור זה במיוחד ולאור כך שמדובר בחיבור תחבורתי יחיד של השכונה המתוכננת איננו סבורים שיש להקל ולפטור את התכנית מהשלבים הקבועים בה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות