fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוועדה המחוזית חיפה הפקידה תוכנית מתאר כוללנית קרית ים

התוכנית כוללת תוספת של  13 אלף יחידות דיור להיקף אוכלוסייה של  58 אלף תושבים
עם הפנים לעתיד. שכונת אג"ש הדמיה: באדיבות עיריית קרית ים
עם הפנים לעתיד. שכונת אג"ש הדמיה: באדיבות עיריית קרית ים
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה שבמינהל התכנון, הפקידה להתנגדויות הציבור את תוכנית המתאר הכוללנית לקרית ים. התוכנית מוסיפה 13 אלף יח"ד ותיתן מענה להיקף אוכלוסייה של 58 אלף תושבים עד לשנת 2035. כיום מתגוררים בעיר 39 אלף תושבים. כמו כן, התוכנית כוללת 160 אלף  מ"ר למסחר ותעסוקה וכן שטחים לתיירות. מדובר בתוכנית מתאר כוללנית שתחליף את תוכנית המתאר הקודמת משנת 1966 והיא אשר תהווה את התשתית התכנונית ואת הבסיס לפיתוח היישוב לטווח הארוך.
בכדי לממש את חזון היישוב לפיתוח העיר כעיר החוף של הקריות וכמוקד נופש ופנאי לקריות ולאזור הסובב אותן, מציעה התוכנית מענה במגוון היבטים תכנוניים בהם לצד פיתוח חוף הים, התוכנית כוללת התחדשות עירונית במרקם הבנוי של העיר, חיזוק הבסיס הכלכלי של העיר על ידי הוספת שטחי תעסוקה, וכן יצירת שטחים ציבוריים שישלבו מוסדות ציבור ושטחים פתוחים שיחברו בין המרקם הבנוי של העיר במזרח לרצועת החוף במערב.
שכונת אג"ש קרית ים. הדמיה באדיבות העירייה
שכונת אג"ש קרית ים. הדמיה באדיבות העירייה
כמו כן, התוכנית שמה דגש על חיזוק מרכז העיר הקיים על ידי חיבורו לרצועת החוף ללא הפרעת תנועת כלי רכב והקמת פארק עירוני בשילוב מגדלים, זאת בנוסף לחיזוק שדרות עירוניות ראשיות המובילות לים ויצירת חיבורים חדשים לקריות שבמזרח, זאת תוך ניצול מיטבי ויעיל של הקרקע והתחשבות במגבלות הבנייה של רשות התעופה האזרחית ושל מפעל רפא"ל.
מתכננת מחוז חיפה, ליאת פלד ציינה: "התוכנית מעודדת מעבר של אוכלוסייה צעירה לעיר ע"י התחדשות עירונית באופנים שונים- תמ"א 38, עיבוי המרקם הבנוי ופינוי בינוי. בנוסף, התוכנית שמה דגש משמעותי על פיתוח רצועת חוף הים כעתודה לפיתוח בהיבט של תיירות, תרבות ונופש הן ברמה המקומית והם ברמה המחוזית ומדגישה את הנכס החשוב שיש שהוא רצועת חוף ארוכה ומשמעותית".
תוכנית המתאר החדשה הוכנה ביוזמת מינהל התכנון, הוועדה המחוזית ועיריית קרית ים. התוכנית נערכה עיל ידי   משרד נעמה מליס אדריכלים וצוות יועצים נרחב. התוכנית תועמד לעיון הציבור ויוכלו להגיש התנגדויות לאמור בה בחודשיים הקרובים ולאחר תקופה זו תובא לדיון למתן תוקף.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות