fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוגש כתב אישום נגד מפקד תחנת חדרה לשעבר

צילום:שלומי גבאי

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד ליאת יוניניאן, הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד מפקד תחנת חדרה לשעבר, סגן ניצב אברהם מאור, בגין מרמה והפרת אמונים.
על פי כתב האישום, מעשיו השונים של הנאשם, בתפקידו כמפקד תחנה, עלו כדי התנהלות כוללת שהיא בגדר מעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור.
על פי כתב האישום, בין השנים 2012-2014, בעת שהנאשם שירת בתפקיד מפקד תחנת חדרה בדרגת סנ"צ, ניסה הנאשם ליצור קשרים אינטימיים ובחלק מהמקרים אף יצר קשרים אינטימיים, עם שוטרות צעירות ממנו, בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובחלק מהמקרים בפער גילאים משמעותי ממנו. באחד המקרים אף היה מדובר בשוטרת שח"מ (שירות חובה משטרתי) כבת 19, הצעירה ממנו בכ- 27 שנים.

מכתב האישום עולה כי מדובר בקשרים חריגים שהנאשם יצר, בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור וקצין משטרה בכיר, תוך ניצול מעמדו ותלותן המובנית של השוטרות הזוטרות בו, תוך יצירת מרחב תמרון מוגבל לשוטרות, שחששו לדחות אותו שמא רגשותיו ייפגעו ומצבן בארגון יורע בהווה או בעתיד.

אברנם מאור צילום:שלומי גבאי
אברהם מאור צילום:שלומי גבאי

הנאשם עשה כן למרות שידע כבר בעת יצירת הקשר כי מתוקף תפקידו הוא צפוי לקבל פניות מטעמן של השוטרות הזוטרות לעזרה וכי מתוקף מעמדו, יש בכוחו לסייע בידן.

עוד עולה מכתב האישום כי הקשר החריג בין הנאשם לשוטרות הזוטרות כלל, בין היתר, התכתבויות טלפוניות בעלות אופי מיני וניסיונות לקיום קשרים מיניים. הקשר החריג התקיים הן במהלך שגרת עבודתם של הנאשם ושל השוטרות הזוטרות והן מחוצה לה – במקומות מפגש שונים.

את חלק מהשוטרות הזוטרות, הכיר הנאשם לאחר שבתוקף תפקידו ובמסגרת סמכויותיו, בעודו משמש כממונה עקיף עליהן, באו בפניו, מעת לעת, בקשות שונות שלהן.

במקרים המפורטים בכתב האישום, בצד קיומו של הקשר החריג, קיבל הנאשם החלטות בנוגע לשוטרות הזוטרות. כפועל יוצא מהתנהלותו, נאלץ הנאשם, מטבע הדברים, להסתיר מפני גורמי מקצוע אחרים במשטרה – כמו גם מפני הממונה עליו, את מצב ניגוד העניינים בו הוא מצוי בקשר עם אותן שוטרות זוטרות, שבעניינן קיבל החלטות.

עוד נכתב בכתב האישום כי "הרמת מסך" מעל ההתנהלות הכוללת של הנאשם וחשיפתה לציבור כלל השוטרים והשוטרות, המפקדים והפקודים, על רקע תפקידו של הנאשם וניגוד העניינים בו היה נתון, יצרו מתכון לפגיעה קשה באמון השוטרים במפקדיהם, של מראית עין לפיה שיקולים זרים, ניצול מרות לרעה ומשוא פנים משמשים בתהליכי קבלת החלטות, ולהעכרת יחסי העבודה בשירות המשטרתי, תוך שיגור מסר מסוכן למפקדים זוטרים: "אם מותר לקצין כה בכיר – מותר גם לנו"; וכל זאת תוך השפעה הרסנית על אמון הציבור במשטרה כארגון מקצועי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות