fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוגשה בקשה להכרזה על התחדשות עירונית בשיכוני הרכבת בתל מונד

מיכי רצון (צילום: עצמי)
מיכי רצון (צילום: עצמי)

קבוצת הייזום והבניה אב-גד הגישה בקשה להכרזה על פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בתל מונד. הבקשה לחידוש פניה של שכונת אלי כהן הותיקה הוגשה למשרד הבינוי והשיכון בתמיכת המועצה המקומית והדיירים. על פי התכנית, כ-100 יח"ד בבניני הרכבת יפונו ובמקומם ייבנו כ-450 יחידות דיור חדשות בבניה רוויה עם תשתיות מתקדמות על ידי חברת הייזום והבניה אב-גד בבעלות מיכי וראם רצון.

מיכי רצון (צילום: עצמי)
מיכי רצון (צילום: עצמי)

במסגרת הבקשה, הזוכה לגיבוי של הדיריים ושל המועצה המקומית, מבקשת החברה לבצע פינוי מדורג של 102 משפחות מבניני הרכבת הישנים בשכונה, שנבנו בראשית שנות השישים של המאה הקודמת. אב-גד תבנה כ-450 יחידות דיור חדשות על השטח שיתפנה שהיקפו כ-15 דונם ותוסיף כ-348 יחידות על הקיים. אב-גד מתחייבת כי 20 אחוזים מהדירות החדשות יהיו בנות שלושה חדרים, 40 אחוזים בנות ארבעה חדרים ו-40 אחוזים בגדלים שיתאימו לצרכים המקומיים של הישוב.

במסגרת התכנית ייבנה חניון מרתף לכ-700 רכבים וחניה עלית לטובת אורחים ולקוחות מרכז מסחרי קטן הצפוי לקום בסמוך. כפתרון תעבורתי מציעה החברה לסלול דרך מהשכונה לכביש 5531 ובהמשך ל-533. הצעה זו זוכה לתמיכה של המועצה האזורית לב השרון, כאשר ראש הרשות, מר עמיר ריטוב, הציע לקדמה באמצעות ת.ב.ע משותפת לשתי הרשויות. בכך יתאפשר מעבר לכלי רכב שלא דרך כבישי הישוב. בעבר תוקצב הכביש על ידי משרד התחבורה, ומבדיקה שעשתה הרשות המקומית תל מונד עלה כי פתיחת הכביש תביא לירידה של 15 אחוזים בעומסי התנועה בישוב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות