fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הוא נבהל כשהחייל דרך את הנשק"

כך אומרים חבריו של נהג המונית שניסה להתערב בסוף השבוע שעבר באירוע הדקירה בנהריה. המניע ונסיבות המקרה עדיין נבדקים
זירת הדקירה בנהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
זירת הדקירה בנהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

פיגוע הדקירה האלים שאירע בערב שישי שעבר בתחנה המרכזית בנהריה לא יורד מסדר היום המקומי. הלוחם אמיר אבו איוב, בן 37 מפסוטה, נדקר שלוש פעמים בגבו על ידי צעיר בן 16 וחצי שארב לו בצד המדרכה. הדוקר הסתער על הלוחם שניסה להיאבק בו בכל דרך. הלוחם הועבר למרכז הרפואי גליל לטיפול ושוחרר לאחר יומיים.

בסרטון אבטחה שהופץ באותו הלילה רואים איש נוסף שנחלץ לעזרתו של החייל.  האיש ניסה להפריד בין השניים ללא הצלחה ואז והלך צעד אחד אחורה בעוד החייל והדוקר ממשיכים להיאבק.

מיד כשהופץ הסרטון זוהה האיש, נהג מונית מהכפר אבו סנאן, שספג ביקורת קשה שלא ניסה לנטרל את הדוקר. חבריו, נהגי מוניות בתחנת קווי הגליל וגם מנכ"ל התחנה יוצאים השבוע להגנתו.

מנכ"ל התחנה, הייטם עבדלחק: "הנהג מאוד הושפע מאירוע הדקירה. מדבור בנהג מהטובים שלנו, מסור. הוא ניסה להתערב ולהפריד אך לא הצליח. כששמע שהחייל דרך את הנשק הוא נבהל. שוחחתי איתו ארוכות הוא אמר שיכול היה להיפגע ואני מבין אותו. בפיגוע שהיה בבאר שבע נרצח אזרח חף פשע ולא כל אחד מגיע מרקע צבאי. שמענו הרבה השמצות וזלזול שלא מגיעים לו, כי הוא סיכן את עצמו והתערב. שפטו אותו מאוד מהר, מבחינתו הוא עשה ומעל ומעבר".

עבדלחק, דרוזי מהכפר חורפיש ששירת בצה"ל בדרגת סרן, מסביר כי הוא רואה בחומרה פגיעה בחיי אדם, חיילים צה"ל ושוטרים. אנחנו בתחנה מגנים אירועים אלו. עובדים אצלנו בדו קיום יהודים וערבים. אנחנו מנחים את הנהגים להתנהג בכבוד לכל נוסע במיוחד כשהמצב הביטחוני רגיש, לא לנהל שיחות על פוליטיקה ודעות אישיות ואם יש התרעה לסכנה להתקשר מיד למשטרה.

זירת הדקירה בנהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
זירת הדקירה בנהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

"אין ספק כשיש פיגועים העבודה יורדת, אנשים פחות יוצאים מהבית וזה משפיע גם על הפרנסה של נהגי המוניות. מקורבים לנהג אמרו כי אינו רוצה שתיווצר הסלמה נוספת בתוך אבו סנאן ולכן הוא שומר על שתיקתו.  "כשיש אירוע כזה רגיש, הכפר נמצא בכוננות שיא אז הוא חייב לשמור על השקט".

אחיו של הפצוע, מטאנס איוב: ״בשלב הזה כל הנושא נמצא בחקירה ואנחנו סומכים על המשטרה ומערכת הביטחון שיחקרו את האירוע עד תום. אנו מעדיפים לא להתייחס לאירוע מבחינת הנסיבות ונמתין לתוצאות החקירה"

חקירתו השל הנער הדוקר, גם הוא מהכפר אבו סנאן, נמשכת, מעצרו הוארך מאז יום שישי עד יום שני ולבקשת סנגורו הוא יישלח להסתכלות. החקירה הועברה לימ"ר במחוז חוף במשטרת ישראל יחד עם מחלק המיעוטים והשב"כ. מהעדויות עולה כי המשטרה חוקרת אם המניע הוא פלילי או לאומני, ולמרות זאת הם ממשיכים לבדוק גם כיוונים נוספים.

מהמשטרה נמסר: "החשוד קושר את עצמו לאירועים אולם טרם הוברר מה המניע, ונסיבות המקרה נבדקות".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות