fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הוא לא אייל גולן שעובד ערב ערב, אבל יש לו הופעות"

ירדן ג'רפי לא מפסיקה לפרגן לאחיה התאום, עידו, שהודח בחצי הגמר של "אייל גולן קורא לכם", לא לפני דרמה קטנה בשידור. שניהם התחילו את דרכם ב"כוכב נולד" והיא גם ניסתה את מזלה בעונה השלישית של אייל גולן ומאוד דחפה אותו להשתתף. הוא לא ממש היה בעניין, היא רשמה אותו בלי ידיעתו והשאר היסטוריה. "הייתי בטוחה שהוא זוכה, אבל לא נורא, את החשיפה שרצינו הוא קיבל"

 

השנה העברית האחרונה נחתמה בחוויה יוצאת דופן עבור הזמר עידו ג'רפי בן ה-25, תושב כרכור, שהתקבל לתוכנית "אייל גולן קורא לכם" והתקדם בה יפה, כשהוא גורף מחמאות מהשופטים ומהצופים, עד שהודח בשלב המכובד של חצי הגמר. אחותו התאומה, ירדן, זמרת גם היא, מדברת על החוויה ועל חייהם של תאומים זמרים, שכל אחד מהם בעל סגנון שונה משלו ומקדם את הקריירה שלו.

בראיון שנערך עימם לפני כשנה תיארו עידן וירדן את עצמם כבלתי נפרדים: "אנחנו קשורים מאוד אחד לשני, ויש לנו בערך את אותו מעגל חברים". הם ילדים יחידים להוריהם וגדלו בכרכור. ככל שגדלו התברר מכנה משותף נוסף ביניהם: כשרון השירה. שניהם הצטיינו בתחום מגיל צעיר מאוד, מימי בית הספר היסודי, ועם השנים הבינו שהם רוצים לעסוק בזה כמקצוע ולא רק כתחביב.

לראשונה הפציעו שניהם על מסך הטלוויזיה בעונה השביעית של "כוכב נולד" לפני שבע שנים, כשניגשו לאודישן יחד, התקבלו כמתחרים בנפרד והודחו בסיבוב הראשון. מאז המשיכו השניים, כל אחד בדרכו, לשיר ולחפש את דרכם כזמרים. כיום עידו מתפרנס ממוזיקה. ירדן הספיקה לשרת בלהקה הצבאית "חוסן" של חיל האוויר, התארחה בהופעות של עידן רייכל ועשתה בין השאר קאבר לשיר של שרית חדד, "הבטחת לי עולם".

ירדן ג'רפי צילום וניר סלע
ירדן ג'רפי צילום: ירין סלע

את החוויה ב"כוכב נולד" הזכיר עידו בחצי הגמר של "אייל גולן קורא לכם", כדבר שגרם לו לרצות מאוד להגיע לגמר. כשירדן נשאלת אם זו הייתה עבורו חוויה מתקנת, היא עונה ללא היסוס: "זאת הייתה חוויה, כיף גדול, והוא קיבל ממנה את החשיפה שרצינו שיקבל. זו תוכנית טלוויזיה, וברור שיש ביקורת לכאן ולכאן, אנחנו מכבדים את זה. כיום הוא מתפרנס ממוזיקה. הוא עדיין לא כמו אייל גולן שעובד ערב ערב, אבל בהחלט יש לו הופעות"".

מאד קשורים. עידו וירדן ג'רפי צילום פרטי
מאד קשורים. עידו וירדן ג'רפי צילום פרטי

להופעתו המוצלחת של עידו בתוכנית של אייל גולן אחראית לא אחרת מאשר ירדן, שהשתתפה גם היא בתוכנית בעונה השלישית שלה. "התקדמתי יפה והגעתי לשלבים האחרונים בתוכנית, והיה לי כיף, אבל לא הגעתי עד חצי הגמר כמו עידו", היא מספרת, "והחלטתי שגם עידו צריך ללכת לתוכנית הזאת. תמיד רציתי שיופיע בתוכנית טלוויזיה. הוא לא רצה, ומכיוון שהמיונים הרגילים לתוכנית בעונה הזאת נגמרו, רשמתי אותו בלי ידיעתו לאודישן דרך התוכנית של דידי הררי. הם התקשרו אליו, הוא הלך ועבר".

הוא לא כעס על זה שעשית זאת בלי ידיעתו?

"לא, בכלל לא. סגנון השירה שלו יותר ים תיכוני במובהק משלי. גם אני שרה ים תיכוני, אבל יותר 'עדין'".

האם הפתיע אתכם שהוא הגיע רחוק?

"לא. אנחנו יודעים מה הרמה שלו. הייתי בטוחה שהוא יגיע לגמר. אבל לא קרה שום דבר רע בגלל שהוא לא הגיע. לפני התוכנית שמתי סרטונים שלו בפייסבוק, תמיד הייתי גאה בו, אבל הטלוויזיה מביאה חשיפה גדולה הרבה יותר. קיבלנו תגובות מאוד טובות, הודעות טקסט כמו 'וואו, איזה יופי אחיך שר'. אנשים היו בטוחים שהוא מגיע לגמר וגם לוקח אותו, והופתעו כשזה לא קרה".

את נותנת לו ביטחון?

"אני אחותו, מפרגנת לו, אבל יש לו גם את הביטחון שלו, לא חסר לו בכלל".

אז עכשיו יש נפילת מתח?

"כל העניין ממש טרי, אבל המתח ירד, ועכשיו, למעשה, מתחילה העבודה האמיתית, חיפוש אחרי חומרים. אני יודעת שהדרך שלו רק התחילה. הרבה מתמודדים בתוכניות כשרונות הגיעו למקומות שני ושלישי וגם פחות מזה, ופיתחו קריירה יפה אחר כך. חשוב מה עושים עם זה, ההצלחה לא תלויה רק בתוכנית ריאליטי".

השירה של עידו השתנתה בעקבות ההערות והביקורות שקיבל בתוכנית?

"לא. הוא ידע מהו ומה הוא רוצה. עידו יכול לשיר כל דבר, בכל סגנון, וגם אמרו לו את זה. תמיד טוב ללמוד מביקורת, אבל לדעתי, הוא הגיע כבר זמר, מוכן, והוא לא צריך לשנות שום דבר בשירה שלו".

מה מייחד בעינייך את עידו כזמר?

"צבע הקול שלו, הווקאליות, האינטליגנציה המוזיקלית. יש לו יכולות מטורפות לקחת כל שיר למקום המיוחד שלו, וכל שיר הופך אצלו למעניין. גם אם הוא ישיר 'עוגה עוגה' הוא יהפוך את זה למעניין, ואני לא אומרת את זה רק כי הוא אחי. בכל מקום בו הוא שר מתלהבים ממנו".

יש ביניכם גם תחרות?

"ממש לא! יש רק פרגון. בין תאומים יש קשר מיוחד. הרבה פעמים עסקתי בשיווק של אחי יותר מששיווקתי את עצמי, למרות שגם אני זמרת. זה הדדי בינינו".

ומה קורה בקריירה שלך, נכון לעכשיו?

"אני עובדת על דברים שונים. בחצי השנה האחרונה הוצאתי שני סינגלים שמתנגנים ברדיו, 'רבע לשבע' ו'גיא'. אני לא עוצרת, תמיד אמשיך לשיר ולעבוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות