fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההוריקן בפלורידה: "אנשים יצאו מדעתם"

צחוק הגורל? רועי קורנברג מתגורר בוושינגטון, אבל כשההוריקן השתולל הוא היה בפלורידה. "זה היה מאוד מפחיד. כל החלונות רעדו וחשבתי שהם יתפוצצו. נכנסתי לשירותים, שזה החדר היחיד בלי חלונות והסתגרתי שם"
"היו פה רוחות מטורפות". נזקי אירמה

רועי קורנברג, במקור מקרית חיים, גר בכלל בוושינגטון, אבל כשסופת ההוריקן אירמה השתוללה, הוא היה בפורט לודרדייל בפלורידה ונתקע שם. לדבריו, בימים שקדמו לסערה, האמריקאים ירדו מהפסים. "אנשים התנהגו אילו עומד להגיע סוף העולם", הוא אמר השבוע ל"הד הקריות".

קורנברג, 33, מתגורר בחמש השנים האחרונות בארצות הברית. רוב הזמן חי בפלורידה, ורק לפני כשלושה חודשים עבר לוושינגטון בעקבות עבודה. בדרך מעוותת של הגורל, הוא נחת בפלורידה ביום רביעי שעבר, לאחר שהתבקש להגיע למבחן האזרחות האמריקאית שלו.

"לפני שעליתי על הטיסה, צלצלתי אליהם לשאול אם המבחן יתקיים, כי התחזיות דיברו על סופת הוריקן ברמה 5", סיפר, "ענתה לי מישהי כמו רובוט ואמרה שכרגע אין סכנה בפלורידה. אמרתי לה שאמורה להגיע סופה, אבל היא אמרה שהם עובדים כרגיל. לקחתי את הסיכון ועליתי על המטוס לפלורידה, בכל זאת, זה משהו שאני מחכה לו חמש שנים".

מבחן האזרחות האמריקאית. רועי קורנברג
מבחן האזרחות האמריקאית. רועי קורנברג (צילום: רועי קורנברג)

קורנברג נחת ביום רביעי שעבר בפורט לודרדייל. "ראיתי היסטריה שבחיים לא ראיתי. אם זה בחנויות המצרכים והסופרמרקטים, בתחנות דלק, אנשים התנהגו כאילו עומד להגיע סוף העולם. הם נהגו כמו משוגעים על הכביש, כולם היו עצבניים ומתוחים, לא ידעו מאיפה זה בא להם. באופן אישי, אפילו ראיתי יריות על הכביש, בין מכוניות, ברמזור. כל הימים שלפני שהגיעה הסופה, המצב היה פה חולני".

למרות התחזיות המטאורולוגיות שצפו שהסופה אירמה תכה בחוף המזרחי, היא היכתה בסופו של גבר בצד המערבי. "בשבת זה הגיע אלינו וזה לא היה רק סופת הוריקן, היו גם ארבע סופות טורנדו, ובכל פעם, לפני טורנדו, הם שולחים הודעות בטלפון, בטלוויזיה ברדיו ואומרים למצוא מחסה עכשיו".

על רגעי האימה בשיא הסופה, סיפר: "זה היה מאוד מפחיד. כל החלונות רעדו וחשבתי שהם יתפוצצו. נכנסתי לשירותים, שזה החדר היחיד בלי חלונות והסתגרתי שם. כל אזעקה של טורנדו הם שולחים לך התרעות בטלפון שאומרות: 'בבקשה תמצא מחסה עכשיו', ובכל מצב כזה נכנסתי לשירותים כי לא היה מרתף בבית של החברים שאני שוהה בו. הוריקן זה רוחות בסך הכל, זה לא טורנדו, שזה נקודתי שנוגע והורס, זו רוח. יש דרגות של הוריקן והפחד המרכזי הוא לקבל רסיסים ממשהו, לא משנה אם זה ענפים או מכוניות שעפות באוויר, זה רוחות מטורפות. היו פה רוחות של קצת מעל 200 קמ"ש, שזה מטורף".

"היו פה רוחות מטורפות". נזקי אירמה
"היו פה רוחות מטורפות". נזקי אירמה (צילום: רועי קורנברג)

למזלו של קורנברג, הוא בין הבודדים שהחשמל לא נותק במהלך הסופה, ולדבריו, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמעבר לכביש נמצא בית החולים הגדול ביותר בפורט לודרדייל. "אתמול בבוקר השריף התראיין ואמר שמשעות הערב הכוננות תוסר ואין כבר איום של הוריקן, רק שאריות של סופה טרופית ואפשר לצאת החוצה. אפשר להגיד שמאתמול בערב זה חלף, עדיין היו רוחות, אבל הסכנה הממשית עברה. היו הרבה אנשים שניצלו את ההזדמנות שדדו ובזזו, אבל השריף אמר שיכסחו את כל אלה שבזזו ויגיעו לכל אחד מהם".

לצערו, הגיע לפלורידה למטרה מסוימת, לעבור את מבחן האזרחות, מה שלא קרה לבסוף. "לא נפל החשמל אצלי, אז היה לי ווטסאפ ועדכנתי את המשפחה שלי בארץ. בישראל לא היו שורדים כזו סופה, חד משמעית. בארצות הברית הם ערוכים בכל הרמות, מחברת חשמל ועד לרשויות המקומיות, מהוריקן להוריקן הם יותר ויותר מתייעלים. חמש דקות אחרי שהמושל הודיע שהסופה מאחורינו, כבר ראיתי טרקטור שהגיע לפלס את כל העצים. בארץ אם משהו כזה היה קורה, היינו אומרים שלום לחצי מיליון איש. הבעיה כאן היא שבשעת צרה כל אחד לעצמו, לאף אחד לא אכפת מאף אחד אחר ובישראל זה בדיוק הפוך".

בשלב מאוחר יותר הוא מצלצל שוב ומעדכן שיצא לסייר בעיר. הוא מדווח על כוחות ביטחון בכל מקום, על תורים בלתי נגמרים ועל הרס בכל מקום.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות