fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הדור הצעיר לא מנסה להתמודד עם בעיות בחיי הנישואין"

אבי אסולין צילום רותי ברמן
אבי אסולין צילום רותי ברמן

 

אבי אסולין, 58 מנתניה נשוי ואב לארבעה ילדים ושני נכדים הוציא לאור לפני ארבעה חודשים  בהוצאת סטימצקי את ספרו השני "ברוח הקנאה". אסולין הגיע לנתניה לפני 30 שנים מצפת. הוא עובד כשכיר בקו חלוקת לחם ולחמניות בחדרה אור עקיבא ופרדס חנה. הוא עובד בלילות וכותב בימים. ספרו הראשון  "במחול תרבות המגרב" שיצא לאור לפני ארבע שנים, קיבל בקורות מצוינות ועדיין מבוקש בסטימצקי.

אסולין למד באוניברסיטת בר אילן תנ"ך ותלמוד. הוא עבד בהוראה שלושה חודשים הבין שמהוראה יתקשה לפרנס את משפחתו וכשעלה הרעיון לקחת את המכולת של הסבתא שגרה בכרכור הוא עשה את זה יחד עם אחיו. וכך עד לפני שנתיים (כשרמי לוי פתח שם סופר) במשך 28 שנים החזיק את המכולת ספידימרקט ברחוב הנעורים פינת המושב בכרכור.

אבי אסולין צילום רותי ברמן
אבי אסולין צילום רותי ברמן

הרעיון לכתיבת ספרו השני "ברוח הקנאה" עלה לאחר שקיבל הודעה טקסט בטלפון "נוקיה" הישן שלו: "ההודעה היתה מיועדת לאישה ומיד הבנתי שבטעות נשלחה. בהודעה הבחור כותב אהבה וגעגועים לאהובתו לשעבר. זו היתה מעין שיחה אחרונה שלו איתה ערב חתונתו לאחרת. כשהתקשרתי לשולח ההודעה לספר לו שקיבלתי בטעות את ההודעה הוא ביקש ממני למחוק אותה מיד וספר לי שהוא עומד להתחתן באותו ערב וכי את ההודעה הוא שלח לאהובתו לשעבר. הוא הוסיף שאם אשתו לעתיד תראה אותה יהיה לו 'סרט'. סרט לא יצא מזה אבל ספר כן".

את הספר הוא החל לכתוב לפני חמש שנים. הוא חשב לעצמו מה באמת היה קורה אילו אשתו לעתיד של שולח ההודעה היתה יודעת מה הוא כתב לאקסית: "קנאה מזוית נשית אני לא מכיר אבל קנאה גברית קל לי יותר להבין. אנשים לא שואלים אותי אם הספר מבוסס על סיפור אמיתי ולא מקשרים אלי, כי בגידות יש בכל מקום ואצל כל המינים ואולי גם הכיפה שלראשי. הספר מספר על קנאה של גבר מצליח באשתו היפה והמוכשרת והחשש שלו שהיא בוגדת בו. שיחת טלפון שמגיעה לביתם של בני הזוג בשעת בוקר מוקדמת מאד המיועדת לאשתו עושה מהפיכה בבית ומערבולת הקנאה סוחפת את הגבר למחוזות רחוקים".

מה המסר שלך?

"לא למהר לפרק את המשפחה. קנאה קיימת כל הזמן כטבע האדם כמשהו רוחני שמסתבך. אני חושב שהדור הצעיר לא מנסה להתמודד עם בעיות בחיי הנישואין. ברגע שרואים קושי, בורחים ומפרקים"

הספר קריא מאד, אסולין כותב יפה ויוצר מתח ועניין בקריאה. אנשים מתלהבים מספריו ואף מתקשרים לספר לו על כך. את הספר הראשון שלו כתב במשך 20 שנה על מחברות בעת שעבד בחנות המכולת שלו. "במחול תרבות המגרב" הוא רומן שעלילתו מתרחשת במרוקו משם עלה בגיל שלוש. זהו סיפור אהבה של ילדה יהודיה בתו של ראש הקהילה היהודית בין בנו בכורו של ראש חמולת אבו חמיד. עכשו הוא כבר כותב את הספר השלישי שמבוסס על סיפור אמיתי בו היה אסולין מעורב כשהיתה לו מכולת. ספור אנושי מרתק על איש משפחה שנקלע לסמים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות