fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הדור הבא בקרית אתא: 120 אלף תושבים עד 2035

קרית אתא מתעדת להיות העיר הכי גדולה בצפון אחרי חיפה
פרויקט גבעת אלונים של חברת שרביב ממעוף הציפור (צילום: ויו פוינט)
פרויקט גבעת אלונים של חברת שרביב ממעוף הציפור (צילום: ויו פוינט)

בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה להצגת תוכנית המתאר החדשה של העיר. הישיבה נערכה בהשתתפות ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, חברי מועצת העיר, נציגי לשכת התכנון של משרד הפנים במחוז חיפה, צוות התכנון ומנהלי מחלקות העירייה.

אוכלוסיית העיר קרית אתא צפוייה להכפיל את כמות תושביה ל-120 אלף תושבים עד שנת 2035 כאשר קיבולות התכנון המקסימלית עומדת על 200 אלף תושבים. תכנית מתאר הינו מסמך תכנוני מחייב הקובע את עקרונות  הפיתוח הפיזי של העיר בתחומים חשובים כמו  מיקום אזורי פיתוח ושכונות חדשות, אופיים של אזורי מגורים, הגדרת אזורי התחדשות עירונית, התפתחות מרכז העיר ואזורי מסחר ותעסוקה, אזורים למבני חינוך, תרבות ושירותי ציבור כלל עירוניים, הקמת פארקים גנים וטיילות.

תכנית המתאר בעיר מתווה את כיווני הפיתוח של העיר הן ברמה התכנונית והן ברמה הפיזית, כאשר התוכנית מבטאת הלכה למעשה את חזון העיר ואת עקרונות הפיתוח הפיזי בתחומים שונים ומהווה מודל שהוא למעשה כלי עזר המתקדם עם התפתחות העיר. תכנית המתאר של קריית אתא נערכה על בסיס הוראות תכנית המתאר המחוזית למחוז חיפה תמ"מ/6 אשר אושרה והעניקה לעיר תפקיד מרכזי בגיבוש המרחבי של כל אזור הקריות.  

התוכנית רחבת ההיקף כוללת את שטחי העיר מאזור התעשייה והרחבתו במערב עד גלעם במזרח ומשלימה את הפיתוח האורבני בדרום בשכונת נווה אברהם. התוכנית כוללת רצף בינוי אורבני של מרכזי תעסוקה, מסחר ומגורים, אזורי התחדשות, שטחים ירוקים כולל הקמת פארק מטרופוליני ענק, מרכז תחבורה ראשי שישרת את תושבי כל הקריות, מרכז תרבות, תוכנית להקמת בית חולים אזורי במשולש גלעם שיהוו את הלב הפועם של העיר והשער המרכזי מהגליל למרכז המטרופולין.

דיון על תוכנית המתאר בקרית אתא (צילום: רפי עשור)
דיון על תוכנית המתאר בקרית אתא (צילום: רפי עשור)

התוכנית כוללת בנוסף גם פיתוח מערכת תחבורה ותנועה נגישה וחדשנית שתכלול עיצוב של 8 כניסות ויציאות לעיר תוך שילוב מערכות להסעת המונים, תחבורה ציבורית והרכבת הקלה.

התוכנית יוצרת רצף אורבני בין האזורים השונים בעיר ומשלבת בין מוטיבים עירוניים למוטיבים כפריים שמייחדים את העיר ומחזקים את הזהות שלה, כולל דגש על אזורי שימור מרקמים היסטוריים בעיר. כך למשל, שדרות העיר יישמרו ובחלקים המרכזיים של העיר צפיפות המגורים תיהיה אינטנסיבית בעוד שבשוליים הצפיפות תיהיה מתונה. במינון זה ניתן לשקף ציביון שונה של העיר וליצור עיר מגוונת המתחשבת באילוצים הפיזיים ובאופי של העיר.

יעקב פרץ, ראש עיריית קרית אתא:" היעדים המרכזיים הנגזרים מתכנית המתאר מכוונים לשיפור איכות החיים בעיר וכוללים את חיזוק מעמדה ותדמיתה של קרית אתא כמרכז מטרופוליני ראשי. התוכנית כוללת פיתוח שכונות מגורים חדשות במקביל לפיתוח השכונות הותיקות, הקמת מרכזי תעסוקה מסחר והייטק, פיתוח מבני ציבור וחינוך כלל עירוניים, מערך כבישים ותשתיות. תוכנית המתאר מבטאת הלכה למעשה את תוכניות הפיתוח של העיר עם דגש על התחדשות עירונית ושמירה על אופייה האורבני וצביונה ההיסטורי של קרית אתא."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות