fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגרלה אכזרית

בשנים האחרונות מכבי חיפה סבלה מהגרלות קשות במשחקי הגביע. גם הפעם נפלו הירוקים בהגרלה מול ה"נאחסית" מכבי פ"ת. האם מכבי תפול מחר?
עד לאחרונה קיבל מחמאות, זה נגמר. רנה מולנסטיין (צילום: אדריאן הרבשטין)

כדורגל / אופיר לוי

הגרלת סיבוב ח' בגביע המדינה שוב לא האירה פנים לירוקים של מכבי חיפה. זאת העונה השביעית ברציפות שבה הם מגרילים יריבה מליגת העל כבר במשחק הראשון. בעונה שעברה בכרמל זכו להניף גביע אחרי 18 שנים שחונות, בהן לא הגיעו למעמד. בדרך כזכור הם נאלצו לעבור משוכות קשות בזו אחר זו כאשר: הפועל חיפה, בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע ומכבי תל אביב עמדו בדרך. מחר מכבי פתת תקווה, הכבשה השחורה של חיפה, תגיע לסמי עופר בכדי להכריע אם כבר מעתה בחיפה יתחילו לעבוד על העונה הבאה, או שמה חלום של גביע שני ברציפות יישאר חי וקיים.

אין ספק שמדובר בחוסר מזל שממנו סובלת מכבי חיפה בשנים האחרונות. לעומתה, הפועל באר שבע למשל, שנמצאת בתקופה רעה אחרי חודשים ארוכים של יכולת שיא, לא אמורה להזיע יותר מידי, במשחק מול מכבי צור שלום מליגה א', שהתקיים אתמול (חמישי) בטוטו טרנר, לאחר סגירת הגיליון. זה היה מפגש קצוות. מעניין אם זקני העיר בצור שלום שבקריית ביאליק זוכרים מפגש כזה גדול אי פעם של קבוצתם. חבל שבהתאחדות לא קבעו מראש שמפגש בין שתי קבוצות מליגות שונות הקבוצה מהליגה הנמוכה תארח. תארו לעצמכם איזו חגיגה הייתה יכולה להיות בצור שלום.

יעבור שלב בגביע?. רנה מולנסטיין (צילום: אדריאן הרבשטין)
יעבור שלב בגביע?. רנה מולנסטיין (צילום: אדריאן הרבשטין)

עוד משחק קצוות בין הפועל חיפה מליגת העל ומ.ס. כפר קאסם מליגה א', יתקיים היום (19:30) בסמי עופר. כשמדובר בהפועל חיפה הכל יכול לקרות, אבל הקבוצה שנמצאת במומנטום, עם צוות האימון החדש, אמורה לעבור לשלב הבא.

עירוני קריית אתא תנסה לעשות היסטוריה. אחרי שראתה את השכנה מצור שלום מנצחת את הפועל פתח תקווה מהליגה הלאומית קיבלה אתא תיאבון והיא תנסה להפתיע קבוצה אחרת מהליגה הלאומית – הפועל רמת גן הדועכת, שביום נתון בהחלט יכולה להפסיד כמו שקרה להפועל פתח תקווה. המשחק יתקיים היום בשעה 13:00 בקרית אתא.

הדשא לא ממש ירוק

אסיים בתופעה הדיי לא ברורה באצטדיונים החדשים שנבנו בסמי עופר בחיפה ובטוטו טרנר בבאר שבע. האצטדיונים אומנם מפוארים וחדישים, אבל כזכור מכבי חיפה כמעט ולא פתחה את העונה בסמי עופר בשל עבודות השיפור שעבר הדשא מכיוון שהוא לא מספיק איכותי לליגת העל בכלל, ולסמי עופר, אצטדיון כה מפואר, בפרט. אפילו ז'וז'ה מוריניו, "המיוחד", שנכח בזמנו עם צ'לסי בסמי עופר, התלונן וטען שכר הדשא היה גרוע ומסוכן. הסיבה לכך הייתה שלא נכנס מספיק אור לחלק מן הדשא בגלל הגג ולכן הייתה בעיה בצמיחת הדשא.

זה דשא זה? ז'וז'ה מוריניו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
זה דשא זה? ז'וז'ה מוריניו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אחרי שטיפלו בתקלה התגלתה בשבוע שעבר אותה בעיה בדיוק בדשא בחלק הדרומי של המגרש, שאינו צומח כראוי ובחלקים נרחבים יש חול במקום דשא. כעת גם בבאר שבע, ככל הנראה, יצטרכו למצוא מגרש חלופי לפרק זמן קצר עד לחידוש הדשא בטוטו טרנר. לא ברור כיצד אנשי המקצוע הבכירים, שמתכננים אצטדיונים כאלו מפוארים במאות מיליוני שקלים, לא חשבו על הפרטים הללו, שמתגלים כחשובים. אירופה אמנם הגיעה לישראל מבחינת מתקנים, אבל בכל הנוגע למשטח הדשא יש עוד מה ללמוד מהאצטדיונים הישנים ברמת גן וקריית אליעזר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות