fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הגננת תפסה את הבת שלי מהרגליים והידיים ואמרה לילד שיבוא להחזיר לה"

כשברקע מותה המצמרר של התינוקת יסמין וינטה בגן בפתח תקווה והורים ברחבי הארץ יוצאים להפגין למען הגברת הפיקוח בגנים, התקבלה ב"הד הקריות" עדות על המתרחש בצהרון בקרית אתא * ד', אם לתאומות בצהרון: "הבנתי מהבנות שלי שהגננת משתמשת בכוח. הן היו אומרות: 'אמא היא לוחצת עליי בכיסא, לא אמרת לה שאסור להרביץ?'" * רשת המתנ"סים בתגובה: "בשלב זה הנושא נמצא בחקירה משטרתית ואנו נמשיך לפעול בהתאם להוראות המשטרה"
"כל יום הבנות שלי ביקשו לא ללכת לצהרון, וכבר שבועיים אני לא ישנה". האם ובנותיה צילום: דורון גולן
"כל יום הבנות שלי ביקשו לא ללכת לצהרון, וכבר שבועיים אני לא ישנה". האם ובנותיה צילום: דורון גולן

בשבוע שבו סערה המדינה על מותה של התינוקת יסמין וינטה בגן בפתח תקווה, התעוררה פרשה של אלימות בצהרון של רשת המתנ"סים בקרית אתא.

ד', אמא לתאומות בנות 5, טוענת שאחת מהן סיפרה לה על מקרי אלימות מצד הגננת בצהרון. האם הגישה תלונה במשטרת זבולון, ומנגד הגישה נגדה הגננת תלונה בטענה כי האם תקפה אותה ואף הוציאה נגדה צו הרחקה.

"יש לי שבעה ילדים. התאומות הן הקטנות, והחלטתי לרשום אותן לצהרון", סיפרה השבוע ד', "בתחילת השנה הן היו מספרות לי שהגננת 'תוקעת' אותן בכיסא ולוחצת. זה תיאור של ילד שאני לא הייתי משתמשת בו. שלחתי לגננת כמה הודעות בצורה מכובדת וביקשתי ממנה לא להשתמש בידיים. בתגובה היא ענתה לי – שהיא לא משכה ושזו מילה שלי מול מילה שלה. אני לא תקפתי אותה, באתי בכיף, זו ילדה, צריך לכבד את הרצון שלה".

קצת לפני ל"ג בעומר, כשד' באה לקחת את בנותיה מהצהרון סיפרה לה אחת מהן שהיא הרביצה למישהי. "שאלתי אותה אם הרביצה לילדה חדשה והיא אמרה לי שהיא הרביצה לגננת. שאלתי אותה מה זאת אומרת שהיא הרביצה לגננת, והילדה אמרה לי: 'היא הרביצה לי, אז החזרתי לה'. שאלתי אותה מה זה אומר 'הרביצה', והיא סיפרה לי שכשהיא שיחקה עם אחד הילדים, הגיע ילד נוסף והרביץ לו, אז היא צבטה את הילד המרביץ. ואז היא סיפרה שהגננת תפסה אותה מהרגליים והידיים, כך שלא יכלה לזוז, ואמרה לילד המרביץ שיבוא להחזיר לה. הילדה סיפרה שהילד צבט אותה, והגננת אמרה לו שירביץ לה יותר חזק, אז הילד משך לה בשיער, וזה כאב לה. היא אמרה לי שרק אחרי שהילד הכאיב לה, הגננת שחררה אותה, ואז בתגובה, הילדה נעצה בה את הציפורניים".

ד' הנדהמת התייצבה בצהרון. "שאלתי את הגננת מה קרה, והיא לא ענתה לי. 10 דקות אני הולכת אחריה ברחבי הגן, שואלת מה קרה, והיא לא עונה לי. שאלתי אותה: 'יש מצב שתפסת את הילדה שלי וילד אחר הרביץ לה?' והיא ענתה לי: 'אמרתי לו שהוא צריך להגן על עצמו'. הסתכלתי על הסייעת שעובדת בצהרון, ושאלתי אותה מה קרה. שמתי לב שהיא לא רוצה להגיד. אמרתי לגננת שאם היא מגיעה לגן למחרת, אני מפרקת אותה. היא הגישה נגדי תלונה במשטרה על תקיפה. הגעתי לחקירה והגשתי תלונה מסודרת על תקיפה".

ד' ראתה שהמשטרה מטפלת בחקירה בקצב איטי, והחליטה לקחת את העניינים לידיים. היא שוחחה עם הסייעת. הסייעת אישרה בפניה שפרטי המקרה הם בדיוק כמו שבתה סיפרה ואף סיפרה לה על מקרים אחרים שקורים בגן. ד' הגיעה שוב למשטרה ואמרה לחוקרים שיש עדה, הסייעת, ושצריך לחקור אותה. ד' הייתה מוכנה גם שחוקר ילדים יחקור את בנותיה.

ד': "הסייעת הגיעה לחקירה לפני הגננת, והחוקר שאל אותה אם היא ראתה את האירוע, והיא השיבה שכן. החוקר שאל את הסייעת מה הבת שלי עשתה, בזמן שהגננת אחזה בה, והיא השיבה לו שהילדה צרחה וניסתה להשתחרר. הוא שאל אותה אם היו עוד מקרים כאלה בצהרון, והיא אישרה זאת ודיווחה לו על מקרים שונים. למשל, שילד אחד הוריד נעליים ליד שולחן האוכל, והגננת זרקה לו את הנעליים לפח. כשהגיעה אמו של הילד ושאלה איפה הנעליים, הגננת היתממה ואמרה שהיא לא יודעת איפה הן. יש לי הקלטה של הסייעת אומרת לי: 'את לא מבינה איך היא מערבבת את ההורים. משקרת להם במצח נחושה'. הילדה שלי התחננה בפניי שאוציא אותה מהצהרון. שלחתי את הבנות לצהרון, כי רציתי שעתיים של שקט. יש לי עוד שני ילדים בבית בני 9 ו-11, שרציתי להקדיש להם זמן. שעות של שקט לא היו לי, כי כל הזמן קיבלתי הודעות ושמעתי סיפורים על הצהרון. הבנתי מהבנות שלי שהגננת משתמשת בכוח. הן היו אומרות: 'אמא היא לוחצת עליי בכיסא, לא אמרת לה שאסור להרביץ?'. אני נזכרת בזה ולא מאמינה".

לדברי האם, הגננת שלחה הודעה בקבוצת הווטסאפ של ההורים, בה כתבה שהיה מקרה אלימות בגן והודתה להורים על הדאגה. אף לא אחד מההורים הגיב.

ד': "עבר שבוע ואני כתבתי הודעה בקבוצה שברצוני לידע אותם, שלאורך תקופה אני נתקלת במקרים קשים של אלימות בגן. אז הם התחילו לשאול שאלות. יש הורים שלא מעוניינים להתערב, אבל יש חמישה הורים לילדים שחוו מקרים דומים, שדיברו איתי והם קצת חוששים. הם הלכו לעורך דין ומתכוונים להוציא מכתב אזהרה לצהרון בדרישה לפטר את הגננת ולא להעסיק אותה בשנים הקרובות. יום אחד בשנה הזו לא היה לי שקט, כל יום הבנות שלי ביקשו לא ללכת לצהרון, וכבר שבועיים אני לא ישנה, כי אוכלת אותי המחשבה איך לא הקשבתי לבנות שלי".

לטענת ד', הגננת שלחה אליה שליחים בבקשה שתבטל את התלונה ובתמורה גם היא תבטל את התלונה. כשד' סירבה, ביקשה הגננת מבית המשפט להוציא לה צו הרחקה ממנה.

"כל יום הבנות שלי ביקשו לא ללכת לצהרון, וכבר שבועיים אני לא ישנה". האם ובנותיה צילום: דורון גולן
"כל יום הבנות שלי ביקשו לא ללכת לצהרון, וכבר שבועיים אני לא ישנה". האם ובנותיה צילום: דורון גולן

"כשהשופטת שמעה את ההקלטות, בהן אני נשמעת מאיימת עליה, היא קבעה לי חצי שנה. השופטת שאלה אותי אם אני רוצה להגיד משהו ואמרתי שלא אכפת לי שהיא תיתן לי צו הרחקה גם לשנה, כי הבנתי מה אני צריכה לעשות. אני סיימתי עם איומים, אני אפעל דרך המשטרה. השופטת נתנה לי שלושה חודשים. למחרת הוצאתי את הבנות מהצהרון. זה הזמן שלי להחזיר להן את הביטחון".

לדברי האם, הסייעת של הגן ניגשה לאחראית על הצהרונים ברשת המתנ"סים ואמרה לה שהיא רוצה לספר את האמת. "הסייעת אמרה לאחראית שמה שהיה בגן, זה בדיוק מה שהילדה שלי סיפרה. כבר לפני ארבעה חודשים, הסייעת אמרה לאחראית שהגננת לא טובה לילדים, שהיא מחזיקה אותם וצורחת, מתנהגת באלימות. הסייעת אמרה לאחראית, שלדעתה המשטרה צריכה לדעת מזה ושאם ישאלו אותה, היא תגיד את האמת. האחראית יודעת את האמת, גם ממני וגם מהורים אחרים".

לדברי ד', כשהגיעה אל תחנת המשטרה פעם נוספת, החוקר אמר לה שמדובר היה בחיבוק דוב של הגננת. "שאלתי אותו אם היא עברה הכשרה לחיבוק דוב ולמי מותר לעשות את זה. אמרתי לו שאני הולכת הביתה ואעשה את העבודה שלו – אאסוף עדויות ואביא, אבל דמו בראשו אם לא יעשה את העבודה שלו אחר כך. הלכתי הביתה, הוצאתי את כל ההקלטות ותמללתי אותן לפי תאריכים מדויקים. נתתי למשטרה דיסק און קי עם כל ההקלטות, מסרתי עדות בפעם השלישית והגשתי שוב תלונה".

בשיחת טלפון שהתקיימה בין הסייעת לאחראית על הצהרונים ברשת המתנ"סים, נשמעת הסייעת אומרת: "הילדים מספרים להורים. כל הילדים וכל ההורים מתקשרים אלי ויש בלגן. היא מאמינה מאוד בדרך שלה, שהיא לא עשתה כלום, היא לא מבינה שהיא עשתה. מילא אם זה היה ילד אחד, אבל זה עוד כמה".

ברשת המתנ"סים בקרית אתא מסרו בתגובה, כי מאחר שהנושא נמצא בחקירת משטרה, אין באפשרותם להיכנס לפרטי המקרה. "בשלב זה הנושא נמצא בחקירה משטרתית ואנו נמשיך לפעול בהתאם להוראות המשטרה", מסרו.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בהתאם להוראות החוק, איננו מוסרים פרטים מחקירות מתנהלות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות