fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבשורה החדשה של הקריות: שכונת אפקה

במעמד מאות רוכשי הדירות החדשים בשכונת אפקה הונחה אבן הפינה של בית הספר היסודי, שמונה גני הילדים, בית כנסת ואולם ספורט
מיתוג צעיר. אפקה צילום: דורון גולן
מיתוג צעיר. אפקה צילום: דורון גולן

 בטקס מרשים ומרגש הונחה היום (רביעי) אבן פינה לבית הספר היסודי הראשון שיקום בשכונת אפקה החדשה בקרית ביאליק.  במעמד הטקס הוצג המיתוג החדש של השכונה: 'אפקה- הצפון החדש של הקריות'. קומפלקס מבני הציבור יכלול: אבן הפינה להקמת בית ספר יסודי, שמונה גני ילדים ושלושה  גני ילדים בהשקעה של 50 מיליון שקלים. פרויקט הקמת מבני הציבור ינוהל על ידי החברה הכלכלית.

דוקורסקי ומ"מ ראש העיר יוסי אזריאלי בטקס הנחת אבן פינה לבית הספר החדש בשכונת אפקה (צילום דורון גולן)
דוקורסקי ומ"מ ראש העיר יוסי אזריאל בטקס הנחת אבן פינה לבית הספר החדש בשכונת אפקה (צילום דורון גולן)

 

מיתוג צעיר. אפקה צילום: דורון גולן
מיתוג צעיר. אפקה צילום: דורון גולן

 הטקס נערך במעמד ראש העירייה, אלי דוקורסקי, נציגי החברה הכלכלית קרית ביאליק, הנהלת העירייה, תושבי העיר, רוכשי הדירות והרוכשים הפוטנציאליים,  בפתיחת האירוע הכריז דוקורסקי על שמה  החדש של השכונה.

דוקורסקי: "אנו מניחים את אבן הפינה של מרכז החינוך בבית הספר החדש יהיו 24 כיתות לימוד והוא יפתח בספטמבר 2019 בכדי לקבל את ילדי שכונת אפקה החדשים. מדובר בשכונת מגורים המוקמת בימים אלו בקרית ביאליק במסגרת הסכם הגג ונבנית משני צדי כביש עוקף קריות, כביש 22. השכונה מוקמת על קרקעות המדינה בסמוך לשמורת הטבע עין אפק, כך שהיא מאפשרת את השילוב הנדיר בין טבע ועיר. כיום ניתן לראות בשטח את העגורנים של 4 החברות הגדולות שזכו בקרקעות והחלו בשיווק הדירות: גיא ודורון לוי, סלע בינוי, שיכון ובינוי נדל"ן ואפריקה ישראל מגורים

דוקורסקי בירך על האפשרות לממש את חזון הרחבת העיר במתן פתרונות לאלפי צעירים ומשפרי דיור המבקשים לבנות את ביתם בעיר איכותית המעניקה רמת שירותים מוניציפליים גבוהה וחינוך מעולה שעל פי השקעות פר תלמיד מציבות אותה במקום הראשון בארץ בין העיריות.  עוד הוסיף:" אנו פועלים במרץ כדי שרוכשי הדירות הראשונים שיאכלסו את אפקה ייהנו ממוסדות חינוך בסמוך לבתיהם".

עיריית קריית ביאליק באמצעות החברה הכלכלית מקדמת את הקמתם של מבני הציבור וביניהם מבני חינוך בכדי לאפשר לתושבים החדשים שיאכלסו את השכונה לקבל את כל השירותים קרוב לביתם. בתכנון בית הספר השתמש האדריכל אביגדור יעקובי  בקונספט ירוק בכדי לקרב את הילדים הצעירים לאדמה ולטבע. כך הושקעה מחשבה רבה בריבוי החצרות וכיתות לימוד חיצוניות מקורות שיוכלו לשמש ללימודי חוץ. כל שכבה בבית הספר קיבלה חצר משלה מבלי שתהיה הפרדה מגודרת בין השכבות, כל זאת בכדי ליצור אינטימיות, הגנה מרבית ותחושה של בית ומשפחה.

מבנה בית הספר יהיה מבנה דו קומתי הכולל חדרי לימוד, מעבדות ללימודי מדע וטכנולוגיה, כיתות ייעודיות לחינוך מיוחד, ספריה רחבת ידיים וחדרים לעבודה פרטנית. בנוסף לכך, יוקם אולם ספורט שישמש את בית הספר בשעות הבוקר ויפתח לקהל הרחב עבור חוגים ופעילויות בשעות הערב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות