fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הביכורים שלנו

 

בִּיכּוּרִים הם הפירות הראשונים של השנה משבעת המינים שהתברכה בהם ארץ ישראל. על פי המסורת היהודית, היו מעלים את הביכורים לירושלים אל הכוהנים שבבית המקדש החל מחג השבועות ועד חג האסיף. ברוח החג, קיבצנו להפקה מיוחדת 10 תינוקות קרייתים שנולדו בשנה האחרונה ביחד עם אימותיהם
1 אורי שבזין לוי: גוש של מתיקות
גיל: 34.
אמא של: לירון, בת 3, ושחר בן 5 חודשים.
מגורים: קרית מוצקין.
עיסוק: גננת.
ילדים ואני: "גדלתי מגיל 8 לבדי בבית, כי יש לי אחיות שגדולות ממני ב-15 ו-11 שנים, ומצאתי את עצמי מתארחת אצל משפחות אחרות, עושה קידוש עם השכנים, איפה שיש המון ילדים. זה היה כמו להיות בת יחידה, אבל לא הייתי. במסיבת הרווקות שלי, לפני החתונה, זו הייתה הפעם הראשונה שהחברות שלי הכירו את אחיותיי. עשיתי תואר ראשון במדעי ההתנהגות ואחר כך עבדתי כסייעת בגן ילדים בקיבוץ אפק, רק כדי לדעת אם אני רוצה לעשות הסבה לחינוך הרך. הבנתי שאם בתור סייעת אני נהנית עם ילדים, אני צריכה קצת מעבר. בשנה הראשונה, כסטודנטית להוראה, ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות. התחתנתי בגיל 29. לירון, בתי הבכורה, נולדה כשהייתי בת 31".
כמה ילדים את רוצה: "אם מצבי הכלכלי יאפשר, לא אגביל".
כמה את גאה להציג את שחר כביכורים: "זה ביכור כבד. הוא נולד כבד והוא גוש של מתיקות. הוא מבין סיטואציות, הוא מרגיש אותי ויש בינינו אהבה הדדית".

הילה ויצמן צילום: דורון גולן
הילה ויצמן וביתה אריאל צילום: דורון גולן

הילה ויצמן: רוצה שלוש בנות
גיל: 34.
אמא של: יובל, בת 4, ואריאל בת שנה.
מגורים: קרית מוצקין.
עיסוק: מהנדסת תעשייה וניהול.
ילדים ואני: "אני אוהבת ילדים מהרגע שנולדתי. גדלתי בבית מאוד משפחתי, אנחנו שלוש בנות, וכולנו משפחתיות מעל הכל. כל חיי ציפיתי למצוא את האחד ולהקים איתו משפחה, ומאוד רציתי שלוש בנות. בינתיים זה עובד, נראה מה יהיה בפעם הבאה".
כמה ילדים את רוצה: "אני חושבת ששלושה ילדים זו משפחה".
כמה את גאה להציג את אריאל כביכורים: "אין מילים אפילו לתאר. אריאל היא ילדה מדהימה, חייכנית ומלאת שמחה, וכשאומרים שילדים משתבחים, זה מדהים לראות את זה".

אורי שבזין צילום דורון גולן
אורי שבזין ושחר צילוםי דורון גולן

 

זוהר בן סימון: דוגמן מגיל אפס
גיל: 27.
אמא של: פלג בן 10 חודשים.
מגורים: קרית מוצקין.
עיסוק: מחנכת כיתה ח' באורט אפק.
ילדים ואני: "ילדים זו אהבה שלי מגיל ינקות, ולא סתם אני בתחום ההוראה, כי אני מאוד אוהבת ילדים. רציתי להיות אמא מאז שנולדתי, ילדים זה אושר".
כמה ילדים את רוצה: "שלושה".
כמה את גאה להציג את פלג כביכורים: "פלג החתיך, בכל פעם כשהוא רואה את המצלמה, הוא מתיישר, הוא דוגמן מגיל אפס, חייכן, עדין, רגוע, ולא סתם בחרנו לו את השם פלג – מים ושפע, נחל קטן שיוביל את המסלול שהוא רוצה לחיים שלו, ילד מיוחד במינו עם שתי גומות חן כובשות. האהבה הכי גדולה שלנו".

מורן אלבז: לידה בדרך לבית החולים
גיל: 38.
אמא של: עדי בת שנתיים ולביא בן 3 חודשים.
מגורים: קרית מוצקין.
עיסוק: אמא במשרה מלאה.
ילדים ואני: "תמיד אהבתי ילדים, עבדתי במסגרות עם ילדים, בעלי מוגבלויות מאקי"ם, תמיד שמרתי על ילדים של חברות או משפחה. כשרציתי להיות אמא, זה לא הלך. התחלתי טיפולים שארכו 12 שנה. אחרי 12 שנה קיבלתי במתנה את עדי. כשהיא הייתה בת שנה, החלטתי שאני מעניקה לה אח במתנה, עשיתי טיפול נוסף וזכיתי בלביא, ומאז החיים שלי הם טיטולים ומטרנה".
כמה ילדים את רוצה: "בינתיים יש לי בן ובת, אבל יש לי עוד עוברים מוכנים להפריה, אם וכאשר ארצה".
כמה את גאה להציג את לביא כביכורים: "לביא נולד מאוד קטן, 2 ק"ג, הוא יצא לאוויר העולם מתחת לגשר של קרית אתא, בדרך לבית החולים. הגענו לבית החולים בני ציון, כשהראש והכתפיים היו בחוץ. בבית החולים חיכה לי הצוות שיילד את עדי. ילדתי לבדי, בלי אמא וחברות, רק גיסתי, אשתו של אחי שזכתה לחתוך את חבל הטבור. לביא הוא טייס הקרב שלי. אני ישנה עם הילדים שלי כמו סרדין, מצד ימין ומצד שמאל. אני שלמה וגאה. מאחלת לכולם את ההרגשה הזו".

אן וקנין צילום: דורון גולן
אן וקנין ואלמה צילום: דורון גולן
מורן אלבז צילום: דורון גולן
מורן אלבז ולביא צילום: דורון גולן

איילה כהן: לידה לפני שבוע
גיל: 38.
אמא של: ענהאל בת 4, אליה בן שנתיים וחצי ומאי בת שבוע.
מגורים: קרית ים.
עיסוק: מנהלת סניפים בחברת מעוף וביחד עם בעלי, הבעלים של חברת דור ודור. ילדים ואני: "תמיד רציתי להיות אמא, תמיד הייתה בי האימהות. את בעלי אני מכירה מכיתה ה', אבל התחלנו לצאת בגיל 32. מהר מאוד התחתנו והפכתי להיות אמא בגיל 33.
כמה ילדים את רוצה: "נראה לי שזהו, לא?".
כמה את גאה להציג את מאי כביכורים: "בדיוק התחלנו להכיר, היא רק בת שבוע אז אני לא ממש מכירה אותה, אבל היא ילדה מהממת, בגיל הזה אין יותר מדי".

עדן שטראוס: ילדת אהבה
גיל: 29.
אמא של: אגם בת שנה.
מגורים: קרית ביאליק.
עיסוק: "בהכשרתי אני מורה לחינוך מיוחד. כרגע עובדת ב"גולאסו" של בעלי בקרית ים".
ילדים ואני: "תמיד אהבתי ילדים, לכן הלכתי להיות מורה. אומרים שכשיש לך ילדים משלך, אתה לא אוהב ילדים של אחרים, אבל זה לא נכון, אני אוהבת ילדים, אבל רוצה לתת לבת שלי את הכי טוב שיש".
כמה ילדים את רוצה: "אני מתכננת ארבעה".
כמה את גאה להציג את אגם כביכורים: "הכי גאה. אגם היא ילדה מהממת, סקרנית, רגישה וחייכנית. במשפחה קוראים לה ילדת אהבה, ילדת אושר. כשהיא לא מגיעה לגן מצלצלים לשאול איפה היא".

זוהר בן שמעון צילום דורון גולן
זוהר בן סימון ופלג צילום: דורון גולן
אלה משה ואריאל צילום; דורון גולן
אלה משה ואריאל צילום; דורון גולן
מירית כהן צילום דורון גולן
מירית כהן ואליענה צילום דורון גולן

אלה משה: תמימות וטוהר
גיל: 29.
אמא של: אריאל בת 4 וחצי חודשים.
מגורים: קרית ים.
עיסוק: קניינית רכש במפעל במגדל העמק.
ילדים ואני: "מגיל צעיר ידעתי שארצה ילדים ואני מאוד אוהבת ילדים".
כמה ילדים את רוצה: "אני רוצה ארבעה, בעלי רוצה פחות".
כמה היא גאה להציג את אריאל כביכורים: "אני מאוד גאה, זה הדבר הכי טוב שאתה עושה בחיים, הילדים שלך, כל כולה תמימות וטוהר. אריאל היא נסיכה, היא עוד קטנטונת, אבל היא לגמרי שחקנית, היא יכולה להתנהג כמו סבתא יוכבד כזו, ואז דופקת חיוך ומתחילה להשתולל".
מירית כהן: המתנה של חיי
גיל: 37.
אמא של: אליענה בת 9 וחצי חודשים.
מגורים: קרית ביאליק.
עיסוק: אמא במשרה מלאה.
ילדים ואני: "מאז ומתמיד אני אוהבת ילדים, תמיד התחברתי אליהם, אמא שלי מטפלת בתינוקות, אז תמיד היו תינוקות בבית ואחיינים. חיכיתי לילדה הזו שש שנים וחצי. שלוש שנים הייתה לי בעיה בריאותית ונאסר עליי להיכנס להריון, ואחר כך עוד שלוש שנים וחצי של טיפולי פוריות".
כמה את גאה להציג את אליענה כביכורים: "אני הכי גאה בעולם, היא המתנה הכי טובה שקיבלתי כל חיי. אליענה היא כל מה שחלמתי, חלמתי לבת וקיבלתי. היא רגועה, אוכלת יפה והכי כיף לי איתה בעולם".

עדן שטראוס צילום: דורון גולן
עדן שטראוס ואגם צילום: דורון גולן

איילה כהן ומאי צילום דורון גולן

מיכל כהן צילום; דורון גולן
מיכל כהן וליבי צילום; דורון גולן
איילה כהן ומאי צילום; דורון גולן
איילה כהן ומאי צילום; דורון גולן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות