fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבחירות לאגודת הסטודנטים במכללת גליל מערבי לא יתקיימו היום

נעם ניר צילום אדריאן הרבשטיין
נעם ניר צילום אדריאן הרבשטיין

הבחירות לאגודת הסטודנטים במכללה האקדמית גליל מערבי בעכו שהיו צפויות להיערך היום (חמישי) נדחו הבוקר בהוראת יו"ר ועדת הבחירות.

 המועמדים לתפקיד יו"ר האגודה: נעם ניר ויוסף ההיליג'א הגישו תלונות לוועדת הבחירות מאחר שמועמדותם נפסלה ימים ספורים לפני הבחירות.  אמש קרא ניר לסטודנטים למחות על קיומם של הבחירות. יש לציין כי מועד הבחירות נקבע בדיוק בחופשת סימסטר בתקופה שבה הסטודנטים לומדים למבחנים ועסוקים בהגשת עבודות.

 ניר סטודנט שנה ב' במכללה האקדמית גליל מערבי, הודיע בשבוע שעבר כי הגיש מועמדות ליו"ר האגודה וזאת לאחר שנה של מאבקים מול האגודה בדרישה לשקיפות, קבלת פרוטוקולים ותקנון בחירות בהתאם לזכויותיו.

אלא שביום ראשון האחרון הוא קיבל מכתב מיו"ר ועדת הבחירות כי מועמדותו נפסלה מאחר ולא הגיש תעודת יושר מתחנת המשטרה ועל פי התקנון צריך להיות פעיל באגודה שלושה חודשים טרם הבחירות. לדבריו אסור להציג תעודת יושר בהתאם לחוק הפלילי. הסטודנט יוסף אבו ההיליג'א, נציג המגזר הערבי נפסל מהסיבה שאינו פעיל באגודה.

20190124_110337

השניים התאחדו והודיעו כי ציבור הסטודנטים ער למתרחש מאחורי הקלעים. יוסף הוסיף כי הסטודנטים במגזר הערבי החליטו להחרים את הבחירות ולא להצביע.

השבוע שלח ניר מכתב ליו"ר ועדת הבחירות ודרש לקבוע מועד חדש: "בשנה האחרונה אירעו מספר אירועים הנוגעים לאגודת הסטודנטים חלקם ביוזמתה. אירועים אלה כמו גם הנוסח החדש של תקנון הבחירות שאתה חתום עליו כיו”ר וועדת בחירות, מצביעים על מגמתיות מובנית ברורה וזו לא פועלת  לטובתם של הסטודנטים כפי שעולה ממטרות האגודה בתקנון העמותה".

Screenshot_20190124-105923_Facebook

ניר טוען כי רק לאחר שפנה לנשיא המכללה בשבוע שעבר הוא קיבל את התקנון שעה לפני סגירת הרשימות למועמדים.

ניר הוסיף: "אי פרסום תקנון הבחירות ומניעתו ממני -בכוונה תחילה- פגע משמעותית ביכולתי כמועמד כמו גם ביכולתם של המועמדים האחרים, להיערך לבחירות וגם מנע ממני היערכות מבעוד מועד להגשת תלונה לוועדת הבחירות ושקילת הגשת עתירה מינהלית בבית המשפט".

נעם ניר צילום אדריאן הרבשטיין
נעם ניר (צילום אדריאן הרבשטיין)

יוסף הוסיף: " 55 אחוז מהסטודנטים במכללה מהמגזר הערבי והם החליטו להחרים את הבחירות לאגודת הסטודנטים ולא יהיו הצבעות. אנחנו שוקלים את צעדנו בנושא".

מיו"ר האגודה היוצאת אורית קופרמן לא התקבלה תגובה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות