fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית קרית ביאליק לא תבקש העלאה חריגה בארנונה של 2019

עיריית קרית ביאליק. צילום: דורון גולן
עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

עיריית קרית ביאליק לא תעלה את שיעור הארנונה בשבת 2019. כך החליט ראש העירייה, אלי דוקורסקי. על פי רוב, רשויות מקומיות נוהגות לנצל את השנה שאחרי הבחירות להגשת בקשות חריגות להעלאת ארנונה, אך דוקורסקי הודיע, כי מועצת העיר לא תבקש ממשרד הפנים ומשרד האוצר לאשר לה את העלאת ארנונה חריגה: ״אני מאוד גאה שאנו מעניקים את רמת השירותים המוניציפאליים הגבוהה באזור, אף כי כבר תשע שנים ברציפות העירייה אינה מבקשת לאשר לה העלאות ארנונה חריגות".

אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

ההשקעה והוצאת העירייה לנפש בקריית ביאליק היא בין הגבוהות במדינה. כך, לפי נתוני  "דן אנד ברדסטריט", עיריית קריית ביאליק נמצאת במקום השמיני בין הרשויות המקומיות בהשקעה לתושב ובמקום הראשון בארץ בין העיריות בהשקעה לתלמיד, לפי נתוני הלמ"ס.
כידוע, הארנונה מתעדכנת אחת לשנה בהתאם לנוסחה הקבועה בחוק ועל פי החלטת משרד הפנים והדבר מחייב את כל הרשויות המקומיות בארץ. בקריית ביאליק הארנונה מהווה 60 אחוז מהכנסות בתקציב העירייה. חרף זאת החליט דוקורסקי שלא להעלות אותה מעבר לקבוע בחוק.
בתקופת כהונתו של דוקורסקי, נמסר מהעירייה, נסוגה העירייה מצמרת הערים היקרות בתעריפי הארנונה שלהן ומנגד זינקה לראש הרשימה בהשקעותיה לתושב.
דוקורסקי מסר: "נמשיך בתנופת העשייה בחינוך, הפיתוח, איכות החיים, הסביבה ונעמוד בכל היעדים שהצבנו לעצמינו. החלטתי שהעירייה לא תבקש אישור חריג ולא תעלה את שיעור הארנונה, מעבר לקבוע בחוק. אנו נמשיך לספק לתושבי העיר את מיטב השירותים המוניציפליים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות