fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האמת והמורשת

אני נגד אידיאולוגיית הטרנספר של גנדי ונגד כל מה שהדור שלו, שנישא על גלי מלחמת ששת הימים, הרשה לעצמו. אבל האיש כבר לא בינינו, ואולי כדאי שנתעסק ברשעים של ההווה וניתן שלווה למתים ולסובלים שנשארו אחריהם
אי אפשר לשבור סיפורי מיתוס. רחבעם זאבי (צילום: נחום עסיס, ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0)

גנרל אדמונד אלנבי, ששיחרר את ירושלים בשנת 1918 מידי התורכים והכריז על חיבתו ליישוב היהודי, נחשב ליקיר מדינת ישראל. רחובות נקראים על שמו והוא הפך למיתוס בהיסטוריה הציונית. רק מעטים יודעים שאותו אדמונד אלנבי, בהיותו בחטיבת הפרשים באירלנד, 20 שנה קודם לכן, דיכא באכזריות מרד ואנשיו ירו וטבחו, ופרסות סוסיהם רמסו חפים מפשע, כולל הריגת שבויים ואונס, אבל אף אחד לא יקום וישנה את מורשת אלנבי, כי הרי בא לציון גואל והשטן מאירלנד הוא המלאך מירושלים.

אי אפשר לשבור סיפורי מיתוס. רחבעם זאבי (צילום: נחום עסיס, ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0)
אי אפשר לשבור סיפורי מיתוס. רחבעם זאבי (צילום: נחום עסיס, ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0)

מי שעשה פשעי מלחמה במקום אחד נחשב למשחרר ומיטיב במקום אחר, ויש דוגמאות נוספות, כמו דוד המלך שמיתוס ענק נבנה סביבו. בן ישי חי וקיים, דוד המלך, היה שודד ובוזז, היה משת"פ, לא עלינו, היה זנאי גדול ששלח למלחמה גבר צעיר כדי לשכב עם אשתו שבה חשק. דוד ברבבותיו היה בדרגה גבוהה יותר מגנדי וכנראה עם פשעים גדולים יותר, אבל אף אחד לא עשה עליו תחקיר ב"עובדה" וקבע מסמרות, כי קשה למצוא עדים שיתנו עדות אחרי אלפי שנים, ויש את התנ"ך כהוכחה.

אני נגד אידיאולוגיית הטרנספר של רחבעם זאבי (גנדי), ונגד כל מה שהדור שלו, שנישא על גלי הניצחון אחרי מלחמת ששת הימים, הרשה לעצמו. באופן פרטי ובדברים מסוימים "מורשת" גנדי חילחלה לתוך הצבא עד לשנים האחרונות ונשים רבות שילמו מחיר על לא עוול בכפן. יחד עם זאת, אי אפשר לבטל את מורשתו כאשר מדובר בחינוך לאהבת הארץ ואי אפשר לשבור סיפורי מיתוס עם אמת של צד אחד, אחרי 50 שנה, משום שהאיש כבר מת 15 שנה. עזבו את גנדי במנוחה, וש"עובדה" תעסוק ברשעים של ההווה ותיתן שלווה למתים ולסובלים שהשאירו אחריהם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות