fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"האמא" של מרכז העיר פורשת לעשות לביתה

עירית גולני, שהקימה לפני חמש שנים את קבוצת הפייסבוק "תושבים מטפחים סביבה בנתניה" כדי לשפר את פני מרכז העיר, מעבירה את השרביט לחברים שהצטרפו אליה במהלך הדרך. "העבודה לא תמה, אבל עכשיו הגיע העת שלי לעשות שינוי"
עירית גולני (צילום: עצמי)
עירית גולני (צילום: עצמי)

בשבוע שעבר הודיעה עירית גולני על פרישתה מניהול קבוצת הפייסבוק "תושבים מטפחים סביבה בנתניה" שהפכה לחלק בלתי נפרד מתושבי מרכז העיר. הסיבה: ה"עבודה" בפייסבוק גוזלת ממנה זמן רב וכעת היא רוצה להשקיע יותר בקליניקה שלה להובלת אנשים לשינוי.

הקבוצה, שנפתחה על ידי גולני לפני חמש שנים, הביאה לשינוי משמעותי בחיי התושבים. "ראיתי שהעירייה נענית לכל ציוץ של פורום קריית השרון ופתחתי את הקבוצה כי מרכז העיר היה אז במצב גרוע. הלכנו על מדרכות שבורות, זבל התגולל ברחוב, בשר איטליז נזרק לחתולי הרחוב. אמרתי לעצמי שאם בקריית השרון זה קורה, גם כאן זה אפשרי. הבנתי שאם התושבים לא יהיו מעורבים בטיפוח ובשמירה – לא יחול שינוי. פניתי לאנשים והתגבשה קבוצה שמרגישה מחויבת למשימה: עו"ד דור ריגלר, נורית קרטן, מאיר ברדוגו, ציפי קפל, נתי ריגלר, גיא נמרוד וג'וני בתיה. בעקבות הפעילות שלנו, גם בצפון העיר נפתחו פורומים".

גולני מספרת כי עברו עליה חמש שנים מלאות אתגרים. "בהתחלה צחקו עלינו ולא האמינו בכוחנו ובכוחו של הפייסבוק. אני זוכרת לטובה את מי שהבין מיד שצעקותינו אמיתיות ובא לקראת התושבים – עלוית פרוינד, אטרנה רג'יניאנו ואופיר זיגדון שיצרו איתנו שיח ענייני והזיזו דברים. אט-אט נוצר אמון בין הוועד שלנו לעובדי העירייה, וחברי מועצת העיר התחילו יותר ויותר להקשיב למצוקותינו ולתת לנו מענה".

מטפחת סביבה. עירית גולני (צילום: עצמי)
מטפחת סביבה. עירית גולני (צילום: עצמי)

בחמש השנים האחרונות השתפר לאין ערוך מצבו של מרכז העיר: חודשו גני הילדים וגני שעשועים, תוקנו מדרכות ובהמשך רחובות שינו צורה. מגרש חנייה עירוני של מינהל החינוך נפתח לציבור לאחר שעות הפעילות, מרכז אופק שופץ ומחכים עכשיו לבניית מרכז חדש. "אלו רק חלק קטן מהשינויים", אומרת גולני, "כל הדברים לא היו נעשים בלי עזרתם של חברי הפורום ורוב העיתונות המקומית שנחלצה לעזרתנו".

וככל שהמצב השתפר, כך גולני נאלצה להשקיע יותר ויותר. "אנשים חשבו שאני עובדת בעירייה, צלצלו אליי בשעות מוזרות על דברים מוזרים, למשל אישה צילצלה לספר שנכנסה לה חולדה לבית. כל הפעילות נעשתה על חשבון העבודה שלי, המשפחה, הבית וגם הבריאות. עכשיו הגיע העת שלי לעשות שינוי. אני יודעת שהעבודה לא תמה כי השינוי הוא הדבר הקבוע".

גולני מבינה שהיא פורשת בתקופה לא קלה בעיר, אך היא סמוכה ובטוחה שחבריה ימשיכו לפעול במרץ לשינויים נוספים בצורה הולמת ומכובדת.

איך התייחסת לאנשים שהשתלחו באחרים?

"חלק מהפוסטים נמחקו, חלק מהאנשים נחסמו ואת השאר לימדתי איך להתנסח בצורה מכובדת שתביא תועלת".

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות