האם ההשקעה של הקמת נתיב מסילות רכבת לכרמיאל למעשה תמנע מתושבי נהריה ועכו קו ישיר לחיפה ותל אביב, ולפיכך יהפכו תחנות עכו ונהריה לפרבריות?.
השבוע עלתה עצומה לאינטרנט המציגה בשורה קשה מאוד עבור תושבי הגליל המערבי. בעצומה, עליה חתמו מאות תושבים, נכתב כי תוואי מסילת הרכבת עומד להשתנות.
וכך נכתב: "אנו תושבי עכו והסביבה מוחים על ההחלטה ליצירת תוואי רכבת לכרמיאל תוך התעלמות מצורכי תושבי עכו והסביבה. התוואי החדש לא יאפשר נסיעה ישירה מעכו לתל אביב או לכרמיאל וגם לא תתאפשר חזרה ישירה אלא רק לאחר החלפה בתחנת סביוני ים שבמוצקין. אנו דורשים הקמת תחנה בנעמן בסמוך למגרש הכדורגל כפי שדובר מלכתחילה… הנפגעים העיקריים יהיו תושבי עכו ונהריה העובדים בחיפה שיאלצו בכל כיוון להחליף רכבת". אם תוכנית זו אכן תצא לפועל, משך זמן הנסיעה יתארך עד חצי שעה לכל כיוון.
באתר ויקיפדיה נכתב כך בנוגע לתוכנית תוואי הרכבת: מסילת עכו~כרמיאל היא מסילת רכבת שתתפצל מקו מסילת החוף מדרום לעכו לעבר כרמיאל, במקביל לכביש 85. ראשיתה בתחנה תפעולית חדשה שתוקם בסמוך לאזור התעשייה עכו דרום (מדרום לשפך נחל נעמן, המסילה לא תעבור בתחנת הרכבת עכו הצפונית יותר), וסיומה בתחנת הרכבת כרמיאל. הקו שאורכו כ~23 ק"מ, יכלול גם את תחנת הרכבת אחיהוד. בשלב מאוחר יותר תתאפשר הקמת שתי תחנות רכבת סמוך לג'דיידה~מכר ולמג'ד אלכרום והארכת הקו מזרחה וצפונה לעבר קריית שמונה.
עוד נודע כי גם ראשי רשויות באזור לא ידעו על החלטה זו, והם הופתעו לגלות על העצומה. נודע כי ראש עיריית נהריה ז'קי סבג מתכוון לבקש משר התחבורה הבהרות לגבי השמועות שעלו בעצומה ואם יתברר שיש תוכנית שכזו הוא יעשה ככל שבכוחו ובכוח העירייה לעצור את הגזרה הזו שמשמעה גזרת גזר דין חמור מאוד על הפריפריה".
מעיריית עכו נמסר: "לרכבת ישראל אין כל כוונה לשנות סטטוס לתחנות עכו ונהריה. בבירור מול הנהלת הרכבת לא שמעו על שינוי כלשהו בתכנון תנועת הרכבות בקו נהריה~חיפה~תל אביב. הקו לכרמיאל נמצא בשלבי תכנון ובניית התשתיות ובנושא שאלות לגבי הקו לכרמיאל, לוחות הזמנים וכול אינפורמציה נוספת ניתן לפנות ישירות לרכבת ישראל.