fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם קיבוץ מצובה זכאי להטבת מס גבוהה יותר?

ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי שכר חברת מדידה מקצועית ונמצא כי הקיבוץ במרחק פחות משני קילומטרים, מה שעלול להשפיע על הגדרתו כיישוב גדר

בשורה לחברי קיבוץ מצובה שסמוך לגבול לבנון, מדידה מקצועית שנערכה לאחרונה קובעת כי הקיבוץ נמצא במרחק של 1979 מטרים מהגבול בלבד, מה שעתיד להפוך את סיווגו לישוב סמוך גדר, הזכאי גם להטבת מס גבוהה יותר  ולסבסוד גבוה יותר של משרד השיכון והבינוי בפיתוח מגרשים.

ישראלי ציין כי "במהלך החודשים האחרונים אנחנו שוקדים על עבודה מקצועית ומחפשים את הנקודות שבאמצעותן ניתן לייצר שינוי. בין היתר קיימנו מדידה מקצועית לכמה ישובים שנמצאים מרחק קצר מהגבול ונמצא כי קיבוץ מצובה זכאי לעמוד בהגדרת ישוב סמוך גדר כי הוא במרחק פחות משני קילומטרים מהגבול. אני מקווה שבעזרת חברי הכנסת נצליח, כמו שהצלחנו עם חניתה, אדמית, ערב אל ערמשה, בצת וראש הנקרה, גם בקיבוץ מצובה".

יו"ר הוועד המקומי במצובה, אבי לוי אמר "לאורך כל הדרך הרגשנו שזה אבסורד שפגעו לנו בהטבת המס. רק בתחילת שנות האלפיים היתה חדירת מחבלים למצובה וכמה שנים לאחר מכן הפסקנו להיות ישוב גבול? לשמחתנו ראש המועצה שלנו הנחה לבצע מדידה וכל מה שאמרנו כל הזמן יצא לאור. אני מקווה שעכשיו הטעות תתוקן במהרה ותושבי מצובה יזכו להטבה בהקדם"

ח"כ איל בן ראובן שמלווה את המאבק של תושבי הגליל המערבי להחזרת הטבות המס אמר כי "אפעל מול מנהל רשות המסים, משה אשר וכמובן מול ידידי, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני להכנסת מצובה לקריטריונים של ישובי גדר וכן שההטבה תחול רטרואקטיבית על כל שנת 2017. אני מקווה שלאט לאט נצליח לייצר מציאות הוגנת לכל תושבי ישובי גדר"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות