fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם נמצא פתרון לתושבי נווה פרדסים הסובלים מבעיית חנייה?

מגדלים והרבה אדום לבן. נווה פרדסים. צילום: נירית שפאץ
מגדלים והרבה אדום לבן. נווה פרדסים. צילום: נירית שפאץ

במקביל להגברת האכיפה נגד עבירות חניה בפרדס חנה-כרכור בשנה האחרונה, עלו בעיות של אזורים ביישוב הסובלים ממצוקת חניה ייחודית. אחד מאזורים אלה הוא שכונת נווה פרדסים, שצומחת בשנים האחרונות עם פרויקטים רבים של רבי קומות. בנוסף להפרעות לתנועה שגורמות העבודות בפרויקטים, התוספת המהירה של תושבים רבים בלי שינוי מקיף בתשתיות מעלה בעיה מיוחדת וקבועה בנושא זה.

אבי כאכון מסיעת "המושבה שלנו" במועצה, אומר, כי בישיבת ההנהלה ב-3.7 דרש להימנע מלרשום לתושבי נווה פרדסים דו"חות על חניה באדום לבן עד שיסודר נושא החניה בשכונה. ממכתב שהעביר לראש המועצה, חיים געש, אחרי הישיבה: "בישיבת ההנהלה האחרונה העליתי את הנושא הכאוב של בעיית החניה הקשה שקיימת בשכונת נווה פרדסים והדרישה שלי להכין בה״ת (תכנית) לנושא התחבורה. הסברתי לך שהפקחים של המועצה מגיעים לנווה פרדסים מידי יום ורושמים דו"חות לרכבים שחונים באדום לבן. אנשים חונים באדום לבן ללא ברירה, מכיוון שאין חניה בשכונה. בנווה פרדסים, שתוכננה לפני מעל 20 שנה, לא נעשה תכנון כבישים עד היום, והבניה המואצת בשטח רק מחמירה את מצוקת החניה. אי לכך סיכמנו שלא יירשמו דוחות באדום לבן בנווה פרדסים. אבקש שתעדכן את הפיקוח בנושא הנ״ל". כאכון מסביר השבוע כי הפטור אינו גורף: "הכוונה לפטור מדו"חות באדום לבן כל עוד הרכב לא חונה על המדרכה, לא גורם לחסימת צירים ולא מפריע בבירור לתנועה".

מגדלים והרבה אדום לבן. נווה פרדסים. צילום: נירית שפאץ
מגדלים והרבה אדום לבן. נווה פרדסים. צילום: נירית שפאץ

ובכל זאת, יש סיבה לסימון אדום לבן. לא מסוכן להשאיר את שיקול הדעת לנהגים?
"הוועדה סימנה את זה כך לפני שנים רבות, לפני שהשכונה צמחה, ובמקומות רבים כיום סימוני האדום לבן אינם רלוונטיים. בנוסף, אין כמעט בית שאין בו שתי מכוניות, אך החניות מתוכננות כחניה אחת לכל בית. בעקבות בקשתי, בשבועות האחרונים לא נרשמו דו"חות על אדום לבן. כל זה עד שיהיה תכנון מסודר, ואולי גם חניה ציבורית גדולה אם יהיה צורך. אי אפשר לפגוע באיכות החיים של התושבים, ולא ייתכן שלתושב החוזר לביתו מהעבודה לא יהיה איפה להחנות את רכבו".

כאכון אומר כי פנייתו נעשתה בעקבות פניות תושבים שהתלוננו בפניו על מצוקת החניה. ועם זאת, לא כל התושבים מברכים על הרעיון. תושב השכונה אמר השבוע: "זו טעות גדולה שתגרום לבלגן וכאוס בשכונה, ואפילו לתאונות. זה מהלך שנעשה ע"י אנשים שאין להם מושג במשמעותם של חוק וסדר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות