fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם מרכז בריגה בעיר ימים יהיה פתוח בשבת?

מרכז בריגה בעיר ימים (הדמיה: ויו פוינט)
מרכז בריגה בעיר ימים (הדמיה: ויו פוינט)

בשבוע שעבר התקיימה פגישה של תושבי עיר ימים עם היזמים העומדים לבנות את המרכז המסחרי בריגה בליבה של השכונה. לפי מספר המשתתפים אפשר להבין שרק התושבים הגרים בסביבת המרכז התעניינו באמת מה הולך להבנות שם. מה שמעניין את שאר התושבים הוא האם המרכז יפעל בשבת בהתייחס לכך שקניון עיר ימים סגור בשבת.

המתחם יוקם בין הציר הכחול לציר הירוק בלב השכונה על ידי חברת בריגה עם שותפיה דודו מכלוף ובר אבדיאב מרימקס וכן עוזי רוזנברג. המתחם ימוקם על שטח של 9.5 דונם ומתחם הבילוי והפנאי המתוכנן יוקם בשטח של 22 אלף מ"ר. לדברי היזם  יקי בריגה יהיו בו בעיקר מסעדות, בתי קפה ושרות לתושבי שכונה: "זו תהיה ריאה ירוקה במרכז ולא רק זכוכיות ואלומיניום". עלות הקרקע שנרכשה נאמדת בכ-73 מיליון שקלים וצפי היקף השקעה לבניית המתחם נאמד כ-150 מיליון שקלים.

מרכז בריגה בעיר ימים (הדמיה: ויו פוינט)
מרכז בריגה בעיר ימים (הדמיה: ויו פוינט)

בריגה הציג הדמיה של הפרויקט שיכלול חנויות למסחר, למסעדנות ומשרדים. כשגובה הבניין לא יעלה על עשרה מטרים. כמו כן הרגיע את התושבים וסיפר כי יקום סופר בשטח של 500 מ"ר בלבד. מה שכן הטריד את התושבים שגרים בסביבה הם בעיות תחבורה והאם המרכז יפעל בשבת.

התושבים מחו בפני היזם וביקשו לצמצם השטח של הסופרמרקט כדי למנוע מפגעים תברואתיים וסביבתיים. היזם הבטיח לשקול את העניין ולעדכן. לא ברור לנו עדיין מה יהיו שעות וימי הפעילות של המתחם ויתכן שיהיו עסקים שפתוחים גם בסוף השבוע.

בדיוק בנושא הזה ערך השבוע תושב עיר ימים ויקטור בר סקר בקרב כ-500 תושבים: "עד כה ענו כשלושה רבעים מהנשאלים שהם מעוניינים שעסקים במרכז יהיו פתוחים בשבת. לאחר שהתכנית אושרה אני לא רואה מה אפשר לעשות לגבי התכנית כולה. אבל, לאור זה שאני רואה את קפה מקיאטו במתנ"ס מפוצץ ביום שישי אני מבין שאנשים רוצים לבלות בתוך השכונה ולא לצאת ממנה לשתות קפה".

אתה לא רואה בזה מטרד?

"המטרד יהיה במהלך כל השבוע כאשר ספקים יכנסו עם משאיות ולקוחות יכנסו למרכז והתנועה ברחובות הקטנים תהיה סואנת. כשנדבר עם היזם על נושא פתיחת עסקים בשבת נתעקש רק על מסעדות ובתי קפה כי אנחנו רואים שלציבור כאן יש צורך בזה. זהו מתחם אינטימי שבא לשרת את השכונה והיזם צריך להקשיב לתושבים". הסביר בר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות