fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם הפורצים התאהבו ברבי הקומות של נווה גנים?

כמה מקרים של התפרצויות ועוד כמה ניסיונות פריצה נרשמו בתקופה האחרונה בשכונה השלווה. המשטרה עצרה שלושה חשודים תושבי חיפה
"הייתי בחדר ושמעתי שמישהו מתעסק עם המנעול של הדלת, כאילו מנסה להכניס מפתח". נווה גנים [צילום: דורון גולן]

 

 

במהלך השבועות האחרונים היו כמה מקרים של התפרצויות וניסיונות פריצה לבתים בשכונת נווה גנים בקרית מוצקין. בפעילות של משטרת זבולון נעצרו שלושה חשודים וברשותם כלי פריצה.
נווה גנים נחשבת לשכונה שבה מתגוררת אוכלוסייה מבוססת יחסית ורבים מתושביה הם זוגות צעירים, כך שבשעות היום רוב מהדירות בשכונה ריקות. לפני כשבועיים היו שני מקרים של התפרצויות לדירות, ובמקביל דיווחו דיירים על מקרים נוספים של ניסיונות לפרוץ לדירות גם בעת ששהו בהן דיירים.
דיירת: "הייתי בחדר ושמעתי שמישהו מתעסק עם המנעול של הדלת, כאילו מנסה להכניס מפתח. צעקתי 'מי זה?', ואז שמעתי את הדלת של החדר מדרגות נטרקת. גם השכנה שלי שמעה איך מתעסקים לה עם המנעול של הדלת והיא צעקה עד שמי שהתעסקו לה עם המנעול ברחו. זה קורה די הרבה זמן וזה מפחיד במיוחד כי יש המון ילדים קטנים שחוזרים הביתה אחרי הלימודים ולעיתים הם לבד בבית.  בני אייכנבאום מתגורר בשכונה כבר 16 שנה, וגם הוא מכיר את תופעת ההתפרצויות. "יש פה הרבה זוגות צעירים ששני בני הזוג עובדים", הוא אומר, "ובמקרה של דירות בבניינים רבי קומות, אפשר להיכנס לבניין בקלות יחסית ולחפש את הדירה שהכי נוח לפרוץ אליה".
פרלה כהן, שגרה בשכונה כבר שבע שנים, אומרת: "כבר היו פה גלים של התפרצויות לדירות, בעיקר ברבי קומות ואין משהו מיוחד לעשות נגד זה מלבד לגלות ערנות. בעבר גנבו לנו את כל מטפי הכיבוי בבניין ושברו את מצלמות האבטחה".

"הייתי בחדר ושמעתי שמישהו מתעסק עם המנעול של הדלת, כאילו מנסה להכניס מפתח". נווה גנים [צילום: דורון גולן]
"הייתי בחדר ושמעתי שמישהו מתעסק עם המנעול של הדלת, כאילו מנסה להכניס מפתח". נווה גנים [צילום: דורון גולן]

ממשטרת זבולון, שמובילה עם משטרת חיפה, בירידה הארצית הגדולה ביותר במספר ההתפרצויות לבתים, נמסר, כי אכן נרשמו שני מקרים של התפרצויות לבתים בשכונה ובפעילות של המשטרה נעצרו שלושה חשודים תושבי חיפה, שמוכרים למשטרה מתחום ההתפרצויות לבתים. הם נתפסו בעת ששהו בשכונה וברשותם כלי פריצה. בעקבות מעצרם של השלושה מקווים במשטרת זבולון שהשקט והשלווה יחזרו לשכונה.

טיפים מועילים נגד גנבים
ההרתעה הטובה ביותר נגד פורצים, היא הפסיכולוגית, כפי שמסביר החוקר הפרטי, שמשון גולדנברג, וזאת ניתן לעשות באמצעים פשוטים, זולים ויעילים. "הכי פשוט זה לשים מדבקה שמתריעה על כך שהמקום מצולם, אפילו אם אין מצלמה", אומר גולדנברג, "אפשר לשים גם מצלמת אבטחה אמיתית שיצאה משימוש ועולה כמה עשרות שקלים, כדי להפחיד את הפורצים שלא יודעים אם היא עובדת או לא. כלב תמיד מהווה גורם מרתיע, סורגים על החלונות, מנעול נוסף בתריסים ופנסים עם חיישני תנועה בחדר מדרגות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות