fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם גן ילדים בשכונת שלמה בחדרה יהפוך לכולל חרדי?

שטח גדול שנמסר שלא כדין. הגן ובית הספר צילום: פרטי
שטח גדול שנמסר שלא כדין. הגן ובית הספר צילום: פרטי

תושבי שכונת שלמה טוענים כי שטח נרחב של גן ילדים ברחוב האירוס נמסר שלא כדין וללא ידיעת מנכ"ל עיריית חדרה, לחרדים מהפלג הירושלמי הקיצוני שלומדים וחלקם גם מתגוררים בחדרה. מדובר בגן שמשתרע על שטח גדול, שהפך ומשמש כיום ככולל, בית מדרש ומשרדי הקהילה החרדית אשכנזית מהפלג הירושלמי.

התושבים החוששים שמדובר בהתנחלות קבע, תוהים מדוע עיריית חדרה מסרה לטענתם גן ילדים פעיל לשימוש כבית מדרש בזמן שיש לדבריהם מחסור במבנים לגני ילדים בעיר ובזמן שהוצאה הודעה על צורך בבניית 3 גנים חדשים לחרדים.

בעקבות תלונה למנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, נמסרה דרישה עוד בינואר האחרון לראש הפלג החרדי שבמקום לפנות הנכס. אך עד כה זה לא נעשה. "אם נכון מה שאומר המנכ"ל, שהם השתלטו שלא כדין על הגן, מדוע אין אכיפה מיידית והחזרת השליטה של העירייה על הגן?", שואל א', אחד התושבים. "כולנו יודעים מה תהיה התוצאה. כמו במקרים קודמים, שטח משוחרר לא יוחזר. גן הילדים ימשיך לשמש כבית מדרש, על אף המחסור החמור במבנים לגני ילדים בחדרה. ימצאו דרך להכשיר את השרץ ולאשר להם בדיעבד, אף שהגן נמסר להם בניגוד לחוק ולמנהל תקין".

א' ראה וצילם את ההודעה בענייני תכנון ובנייה שעליה חתום ראש העיר צביקה גנדלמן, ושנתלתה בסביבת המבנה. במודעה נכתב כי בהתאם לנוהל הקצאות מקרקעין של משרד הפנים הוגשה לעיריית חדרה בקשה להקצאת מבנים קיימים ע"י עמותת רשת גני ילדים של אגודת ישראל לצורך הפעלת 2 גני ילדים ברחוב האלון 45, כשהייעוד הוא בית ספר תלמוד תורה, בית ספר בית יעקב וגני ילדים.

"ביד אחת הופכים גן ילדים לבית מדרש. ביד שניה מבקשים לבנות 3 גני ילדים חרדים עקב מחסור בגנים", מוסיף א'.

ההודעה שהקפיצה את התושבים צילום : פרטי
ההודעה שהקפיצה את התושבים צילום : פרטי

לידי מערכת חדשות חדרה הגיע צילום מכתב ששלחה עיריית חדרה עוד ב-28 לינואר, לפני כמעט שנה, הממוען אל עמותת "כנסת יצחק" ולידי הרב יהושע ארנברג, תחת הכותרת שימוש שלא כדין בנכסים עירוניים – התראה שניה. "בהמשך למכתבנו מיום 1.10.17 אזכירכם כי עדיין הנכם עושים שימוש בנכסים עירוניים כמפורט להלן ולא טרחתם להסדיר את השימוש או לפנות את הנכסים כפי שנדרשתם", כתב מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון. במכתבו מתריע זיגדון כי ניתנת לעמותה ארכה נוספת ואחרונה של 30 יום מיום קבלת המכתב כדי לפנות את הנכסים, אחרת הטיפול יועבר ללשכה המשפטית לנקיטת הליכי פינוי". כאמור, אנשי העמותה עדיין שם, ולא ברור אם יתפנו אי פעם.

"פשוט נתנו להם את המפתחות, אישור מתחת לשולחן ללא הקצאה או דיון, בקריצה והעלמת עיין. עכשיו מבקשים להקצות שטחים לשלושה גני ילדים חדשים לחרדים , "עקב מצוקה וריבוי טיבעי". יש להם גן עירוני שלם ומוכן, הופכים אותו לבית מדרש במקום להמשיך להשתמש בו כגן ילדים", הוסיף א'.

מעיריית חדרה טרם נמסרה תגובה.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות