fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם בקרוב תשוטו לעבודה?

קבוצת פעילים מנתניה, בהם עו"ד ניסן שריפי, פנתה לאחרונה לשר התחבורה בהצעה להקים קו מעבורת בין נתניה לתל אביב. המטרה: לברוח מהפקקים בכביש החוף
כמו בחו"ל. מעבורת (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

העומס ביציאה הדרומית מנתניה, בעיקר מעיר ימים ורמת פולג, מביאה אנשים לחשיבה יצירתית. יו"ר המכון לחקר הנדל"ן בנתניה, ד"ר ניסן שריפי, והאדריכל אריה רוזנצוויג, השמאי איתן מגידיש והמהנדסים איתן נעמן וג'לאל מנצור, פנו לאחרונה לשר התחבורה ישראל כץ, בהצעה מפורטת להפחתת עומסי התנועה מכיוון נתניה לתל אביב. אחת ההצעות היא הקמת קו מעבורת בין נתניה לתל אביב, בדומה לקו השיט שנחנך לאחרונה בין עכו לחיפה.

כמו בחו"ל. מעבורת (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)
כמו בחו"ל. מעבורת (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

כותבי ההצעה סבורים כי יש לחשוב על פתרונות הגעה למרכז העסקים בתל אביב לאו דווקא באמצעות כלי רכב, אלא לשקול הפעלת מעבורת בקיבולת של מאות נוסעים מחוף נתניה דרום לכיוון נמל ת"א. בהצעה שנשלחה לשר נכתב: "עם המשך איכלוסן הצפוי של שכונות עיר ימים ואגמים בכאלף יחידות דיור נוספות בשנת 2017, סביר להניח כי היציאה הדרומית של נתניה תהיה פקוקה לחלוטין. הן התחבורה הציבורית והן התחבורה הפרטית ייתקלו בכאוס תעבורתי שלא היה כמותו בעיר נתניה. הפקקים בכביש החוף  גורמים לחסימת כל כבישי הרוחב בעיר נתניה, בעיקר בכבישים שבשכונות דרום העיר, ובכל תאונת דרכים קלה בכביש החוף נגרם עיכוב נוסף של כ-20 דקות בזמן יציאת הרכבים מהשכונות אל דרך בן גוריון, המנקזת את התנועה מהשכונות הדרומיות של דרום העיר נתניה לכיוון כביש החוף. תושבי העיר העובדים ברובם המכריע מחוץ לעיר, בעיקר באזור הרצליה ותל אביב, נאלצים לבלות מדי בוקר בפקקי ענק. נסיעה שאמורה להמשך כ-20 דקות בציר נתניה-תל אביב נמשכת לעיתים קרובות כשעה וחצי ואף יותר.

שריפי סבור כי מעבורת יכולה לפתור חלק מהבעיה. "כך נעשה בחו"ל ואין סיבה שלא יקרה גם כאן. הפעלת מעבורות זולה יחסית. בדקנו גם היתכנות של הפעלת תעבורה אווירית כמו מסוקים, אך העלות גבוהה מדי ובעייתית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות