fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האייטיז התקשרו: אפליקציה לשליחת הודעות ברוח שנות ה-80

מה מביא בחורה צעירה שאפילו עוד לא נולדה בשנות ה-80 להתחבר כל כך אל העשור ההוא ולהקדיש לו את פרויקט לימודיה? במסגרת פרויקט הגמר שלה צליל רווה פיתחה אפליקציית רטרו מקסימה

"מבחינתי נולדתי בעשור הלא נכון. מגיל מאוד צעיר אהבתי את המוזיקה של שנות ה-80, הכוכבים שהיו אז בשיאם כמו למשל מדונה, מייקל ג'קסון, בון ג'ובי. לדעתי זו הייתה התקופה הכי טובה במוזיקה ולא סתם האמנים האלה עדיין יוצרים ובועטים היום",  אומרת צליל רווה, "המוזיקה הזו, התקופה הזו בכלל הן האהבה שלי וחיפשתי דרך להראות את זה, היה לי ברור שאני אבטא את האהבה הגדולה שלי גם בפרויקט גמר וגם אשתף אותה אל אנשים שלא מכירים כל כך את המוזיקה הזו דרך הודעות שיהיו קצת מעבר למה שיש היום, שאנשים יראו איך האומן נראה, גם ישמעו את המוזיקה שלו ובכלל יכנסו לאווירה של התקופה. ניסיתי לקחת את האהבה הגדולה שלי, התקופה של אז ולהצליח לבטא אותה היום בדרך כלשהי, אל העידן הדיגיטלי. האפליקציה הופכת את ההודעות שאנחנו שולחים ביום יום להרבה יותר מעניינות ומותאמות אישית למשתמש".

האפליקציה היא למעשה פרויקט הגמר שהגישה רווה במסגרת לימודי תקשורת חזותית (או בשמם הוותיק יותר עיצוב גרפי) ב-HIT מכון טכנולוגי חולון. היא בת 27, ילידת ותושבת חדרה, עובדת בחברת אמדוקס כמעצבת UI/UX  ויש לה אפילו ייחוס מסוים: היא נכדתו של שאול רוטמן, אחד ממייסדי העיר.

שנות ה-80 (צילומים: פרטי)
שנות ה-80 (צילומים: פרטי)

בלימודיה התמקדה רווה בהתמחות אינטרקטיב ועיצוב אפליקציות לאתרים, מה שדי סלל עבורה את הדרך להגשמת חזונה. Eighties massage, האפליקציה שעיצבה, מאפשרת למשתמש לשלוח הודעות המורכבות מסאונד, אנימציה וטקסט, כולם באווירת הבגדים הזוהרים והשיער המנופח של שנות ה-80…

רווה מסבירה כיצד זה עובד : "ברגע שאת נכנסת לאפליקציה, בשלב הראשון את בוחרת את האמן שאיתו תרצי ליצור את ההודעה, למשל מדונה, כשהאפליקציה מכילה סך הכל עשר דמויות שעיצבתי מאותה התקופה. לאחר בחירת האמן את עוברת למסך של בחירת שיר, כשכל המסכים מעוצבים כהומאג' לשנות ה-80. את בוחרת את השיר שיהיה ברקע של ההודעה שאת עומדת לשלוח, השלב הבא הוא בחירת התנועות שאותן תעשה הדמות. הדמויות הן תלת ממדיות, כל התנועות שלהן הן בהשראת וידאו קליפים של אותה התקופה. השלב האחרון הוא של עריכת ההודעה שלך, כשיש לך את האופציה לבחור את הרקע  שמאחורי הדמות ואפילו הטקסט שתכתבי הוא ממש בסגנון שנות ה-80 מבחינת הנראות שלו, הגופנים ואז את פשוט שולחת את ההודעה כשהאדם שמקבל אותה יקבל הודעה שמורכבת מכל אלו: הדמות, השיר, הטקסט שבחר, כשהכל זז כמו בוידאו, אבל זו הודעה".

כל אחד יכול לקבל הודעה שכזו?
"אם גם לך וגם לי יש את האפליקציה מותקנת במובייל, נניח ואני שולחת לך הודעה את מקבלת התרעה מהאפליקציה שיש לך הודעה, כמו בתוכנת מסרים אחרת. במידה ונניח ולא הורדת אותה, יש לי אפשרות לשלוח לך את ההודעה דרך הווטסאפ, מסנג'ר, או ה-SMS של הנייד. במידה והמשתמש עוד לא הוריד את האפליקציה הוא מקבל לינק הורדה למכשירו, כך שלאחר שהוא מוריד אותה הוא יכול לצפות בהודעה שנשלחה אליו".

רווה עבדה במשך ארבעה חודשים על הפרויקט שכעת מוצג בתערוכת בוגרי המכון הטכנולוגי בחולון עד ה-9 לאוגוסט. איך התגובות בינתיים? "ממש טובות ומחמיאות, המרצים בכלל התלהבו בגלל שרובם באמת חיו באותו עשור וחוו אותו, זה הדליק אותם שמישהי כמוני בחרה להקדיש לו את הפרויקט גמר, הם הזדהו אתו וגם מאוד החמיאו לנראות העיצובית של הפרויקט, איך הצלחתי לגעת בעשור שלא נחשב לשיא הסטייל והיופי , לקחת את כל הצבעוניות שהייתה בתוך העשור הזה ולהביא אותה לשנת 2017 בסגנון עיצובי שנראה טוב, אבל עדיין אפשר להבין שאנחנו מדברים כאן על שנות ה-80.

כעת היא רוצה להמריא עם האפליקציה הלאה ומחפשת משקיעים לפיתוחה. "הכל מוכן, הדמויות, המסכים, צריך רק להפעיל אותה, אני בטוחה שזה רעיון נפלא שהרבה יאהבו אותו."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות