fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האוטובוס החשמלי יצא לנסיעת בכורה בקריות

הנסיעה הראשונה של האוטובוס החשמלי. צילום: המשרד להגנת הסביבה
הנסיעה הראשונה של האוטובוס החשמלי. צילום: המשרד להגנת הסביבה

האטובוס החשמלי הראשון עשה את נסיעת הבכורה שלו השבוע בכבישי הקריות. אוטובוס זה, שאינו פולט כלל זיהום, הוא אחד מתוך מערך של 25 אוטבוסים חשמליים שנרכשו על ידי אגד בתמיכה של המשרד להגנת הסביבה וקק"ל.

לנסיעה הראשונה התלוו סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז, מנכ"ל המשרד ישראל דנציגר וצוות המשרד. על פי התכנון, עד סוף השנה יצטרפו עוד כ-40 אוטובוסים חשמליים בערים נוספות ברחבי הארץ. מעבר להפחתת זיהום האוויר,  הנסיעה באוטובוסים אלה שקטה ונעימה, ומהווה שיפור שירות שהמשרד מקווה כי יעודד עוד אנשים לנסוע בתחבורה הציבורית.

הנסיעה הראשונה של האוטובוס החשמלי. צילום: המשרד להגנת הסביבה
הנסיעה הראשונה של האוטובוס החשמלי. צילום: המשרד להגנת הסביבה

בטקס ההשקה של האוטובוסים החשמליים בחודש שעבר, אמר השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "זיהום אוויר מתחבורה הוא אחד מהאיומים הסביבתיים הגדולים ביותר על הציבור בישראל. בכל שנה מתים בישראל כ-2,200 בני אדם מזיהום אוויר, יותר ממחציתם מזיהום אוויר מתחבורה. יחד עם קק"ל אנחנו משקיעים 370 מיליון שקל בפרויקטים רבים שיסייעו בהפחתה משמעותית של זיהום האוויר ו-25 האוטובוסים החשמליים של אגד שאנו חונכים בחיפה הם פרויקט אחד מיני עשרות נוספים. במקביל, אנחנו מקדמים בשנה האחרונה תוכנית לאומית גדולה למאבק בזיהום אוויר מתחבורה בעלות של 260 מיליון שקל נוספים שיתרמו משמעותית למאבק שלנו בהפחתת זיהום האוויר מתחבורה, העלאת איכות החיים לתושבים ושמירה על בריאותם".

מזוז, אמר היום בנסיעה: ״אין ספק שהנסיעה הראשונה באוטובוס החשמלי בחיפה הייתה מרגשת, שכן מדובר במהפכה סביבתית אמיתית, שתפחית את זיהום האוויר בצורה משמעותית ותהא הסנונית הראשונה להמשך המגמה הירוקה בחיפה. כיליד העיר ותושב הקריות, שממונה על הזיהום במפרץ חיפה, אני שמח שהתוכנית מביאה בשורה ופתרון לזיהום הנגרם באמצעות התחבורה הציבורית, בשאיפה שמודל זה יונחל בכל הארץ ובשאיפה שהתחבורה הציבורית המונגשת לאזרחי המדינה תהיה איכותית, ירוקה ונקייה״. דנציגר, אמר היום: "הפעולות של המשרד להגנת הסביבה במהפכת הרכב הנקי יורידו את זיהום האוויר מתחבורה ביותר מ-30 אחוז. המשמעות היא אלפי אנשים שלא יחלו במחלות לב, ריאה וסרטן. זה משמעותי מאוד".

נכון להיום הטכנולוגיה של הנעה חשמלית עדיין מוגבלת מבחינת טווח נסיעה ומחייבת טעינה ארוכה של שעות. כל יצרניות הרכב הגדולות בעולם מחפשות כיום מקור הנעה חלופי לבנזין. מלבד חברת "טלסה" האמריקנית לא הצליחה עד כה שום יצרנית למצוא את החלופה ההמונית למנועי בנזין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות