fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרעי: "אקדם במהירות את ההכרזה על חריש כעיר"

שר הפנים אריה דרעי ביקר לראשונה בעיר חריש ויקדם אזורי תעסוקה
להרחיב. מימין: אריה דרעי ויצחק קשת במהלך הביקור. צילום: מועצת חריש
להרחיב. מימין: אריה דרעי ויצחק קשת במהלך הביקור. צילום: מועצת חריש

שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, ביקר אתמול (ראשון) לראשונה בחריש והתחייב לסייע בקידומה. הביקור נערך לקראת אכלוס מאות המשפחות הראשונות בעיר שיחל בשבועות הקרובים. במרכז הביקור הציג ראש המועצה, יצחק קשת, בפני דרעי בקשה להרחבת את גבולות העיר והקמת מרכזי התעסוקה שישרתו את העיר ויאפשרו לה עצמאות כלכלית.

קשת סקר בפני דרעי את המוכנות של המועצה, שירותיה והתקדמות העבודות לקראת תחילת האכלוס הקרוב. דרעי ביקר במרכז השירות לתושב שהוקם לאחרונה בעיר ויספק לתושבים החדשים מענה רחב, במקום אחד נגיש ושירותי. הוא הודה לדרעי על תמיכתו בקידום העיר ואמר: "חריש תהיה העיר המתקדמת והאיכותית ביותר בישראל. אני פועל כל העת להבטיח שאיכות החיים בחריש תהיה מהגבוהות בישראל. הרחבת גבולות העיר כמבוקש והקמת אזורי תעשייה ותעסוקה עבור התושבים הם תנאי הכרחי להמשך הפיתוח של חריש ולהבטחת עצמאות כלכלית של העיר לשנים שיבואו. אני שמח לדעת שנקבל את כל התמיכה הנדרשת מצד משרד הפנים ושאר משרדי הממשלה".

להרחיב. מימין: אריה דרעי ויצחק קשת במהלך הביקור. צילום: מועצת חריש
להרחיב. מימין: אריה דרעי ויצחק קשת במהלך הביקור. צילום: מועצת חריש

דרעי אמר: "אי אפשר שלא להתרשם מהעשייה העצומה ותנופת הבנייה והמוכנות לקליטת התושבים החדשים. העיר חריש מיועדת לקלוט כ-100 אלף תושבים בשנים הקרובות. החלטת הממשלה לגבי העיר חריש קבעה תחומי אחריות משמעותיים שיהיו באחריות משרד הפנים, ואנו מחויבים להצלחת העיר. משרד הפנים יבחן את עמדתו בנושא הגבולות לעניין אזורי התעסוקה וכיצד ניתן לסייע, ונציג זאת בפני ועדת הגבולות. במקביל אני מתכוון לקדם את ההכרזה על חריש כעיר, במסגרת ההליכים הקבועים בחוק, כדי לשחרר חסמים וצווארי בקבוק שקיימים כיום ולאפשר את פיתוח העיר".

בחודשים הקרובים צפוי להתחיל האכלוס הראשון של חריש, במסגרתו צפויה לקלוט העיר עד סוף 2016 כ-10,000 תושבים. צפי האכלוס בעיר עומד על כ-500 משפחות (כ-2,000 תושבים) מדי רבעון, כך שבתוך עשור צפויה חריש לאכלס כ-100 אלף תושבים, שהם כ-25,000 משפחות. עד כה נמכרו בחריש כ-4,500 דירות מתוך כ-6,000 יח"ד שבבנייה. עפ"י נתוני המועצה המקומית, 78% מהתושבים שרכשו דירה למגורים בחריש הם זוגות צעירים בגילאי 25-44, 81% מהם נשואים עם ילדים. מחצית מהתושבים שצפויים להגיע לחריש מתגוררים כיום בתל אביב והמרכז, 20% מירושלים והסביבה, 8% מאזור חיפה ו- 7% מאזור חריש.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות